Xbox One polega na graniu w ulubione gry ze znajomymi. Tak, nadal możesz się dobrze bawić sam, ale jest o wiele więcej zabawy, gdy masz towarzystwo. A ponieważ Twoi znajomi nie mogą przychodzić codziennie, granie online to świetny sposób na pozostawanie w kontakcie i dobrą zabawę.
Ale co jeśli nie możesz się połączyć? W takim razie jesteś sam.
Oczywiście nie! W przypadku problemów z połączeniem się z grą wieloosobową na Xbox One przygotowaliśmy kilka rozwiązań, które mogą pomóc Ci wrócić do trybu online.
Co zrobić, jeśli nie możesz połączyć się z multiplayer na Xbox One
- Uruchom ponownie Xbox One
- Sprawdź kabel sieciowy
- Połącz bezpośrednio z modemem
- Upewnij się, że Twoje członkostwo Live Gold jest nadal ważne
- Sprawdź status usługi Xbox Live
- Upewnij się, że twoje dziecko nie jest ograniczone do zabawy
- Przypadek szczególny: błąd trybu wieloosobowego, Twoje konto jest skonfigurowane online
1. Uruchom ponownie Xbox One
Pierwszym rozwiązaniem, które w zasadzie każdy poleciłby, jest po prostu ponowne uruchomienie konsoli. W przypadku wadliwego połączenia ponowne uruchomienie konsoli Xbox może być właśnie tym, czego potrzebujesz, aby rozwiązać problemy z połączeniem.
Jeśli nie masz pewności, jak poprawnie ponownie uruchomić konsolę, postępuj zgodnie z tymi instrukcjami:
- Odłącz kabel zasilający z tyłu routera i poczekaj pięć minut.
- Uruchom ponownie konsolę Xbox One:
- Przewiń w lewo od strony głównej, aby otworzyć przewodnik.
- Wybierz Ustawienia.
- Wybierz Uruchom ponownie konsolę.
- Wybierz Tak, aby potwierdzić.
- Po pięciu minutach podłącz modem i poczekaj, aż wróci do normalnego stanu.
- Spróbuj ponownie połączyć się z multiplayer.
Jeśli nadal nie możesz połączyć się z Internetem za pomocą konsoli Xbox One, przejdź do innego rozwiązania wymienionego poniżej.
2. Sprawdź kabel sieciowy
Kabel sieciowy musi być prawidłowo podłączony do konsoli, aby Internet działał. Musisz więc upewnić się, że kabel sieciowy jest prawidłowo podłączony, a oto jak to zrobić:
- Odłącz kabel sieciowy z tyłu konsoli Xbox One.
- Sprawdź złącze kabla i gniazdo konsoli Xbox One, aby upewnić się, że są czyste i wolne od zanieczyszczeń.
- Podłącz ponownie.
- Teraz odłącz kabel sieciowy od routera.
- Sprawdź złącze kabla i gniazdo routera, aby upewnić się, że są czyste i wolne od zanieczyszczeń.
- Teraz wykonaj jedną z następujących czynności (w zależności od sprzętu sieciowego):
- Router lub brama: Podłącz kabel sieciowy do innego portu. Upewnij się, że kabel zatrzaśnie się na miejscu.
- Modem: Podłącz ponownie kabel sieciowy do modemu. Upewnij się, że kabel zatrzaśnie się na miejscu.
- Sprawdź, czy wszystkie kable zasilające są pewnie osadzone w modemie, bramie lub routerze i czy wszystkie urządzenia sieciowe są włączone.
- Spróbuj ponownie połączyć się z Internetem.
3. Połącz bezpośrednio z modemem
Jeśli konsola jest podłączona do routera, spróbuj podłączyć ją bezpośrednio do modemu. W ten sposób będziesz mógł ponownie ustanowić połączenie internetowe, na wypadek, gdyby coś było nie tak z routerem.
Jeśli tryb dla wielu graczy na konsoli Xbox One działa, gdy masz połączenie z modemem, musisz wymienić router lub sprawdzić, czy nie występują problemy.
4. Upewnij się, że Twoje członkostwo Live Gold jest nadal ważne
Subskrypcja Xbox Live Gold jest absolutnie obowiązkowa dla gry wieloosobowej na Xbox One.
Jeśli więc żadne z powyższych rozwiązań nie zadziałało, upewnij się, że nadal subskrybujesz Live Gold. Dotyczy to zwłaszcza osób, które niedawno zapisały się na bezpłatny okres próbny, ponieważ może on właśnie wygasnąć.
5. Sprawdź status usługi Xbox Live
Istnieje również szansa, że usługi Xbox Live są obecnie w trakcie konserwacji lub offline. W takim przypadku naprawdę nic nie możesz zrobić. W rzeczywistości jedyne, co możesz zrobić, to poczekać, aż Microsoft naprawi usługi.
Możesz sprawdzić status usług Xbox Live w dowolnym momencie za pomocą tego linku.
6. Upewnij się, że Twoje dziecko nie jest ograniczone do grania online
Jeśli czytasz ten artykuł, ponieważ Twoje dziecko nie jest w stanie połączyć się z Internetem, musisz sprawdzić, czy w ogóle kwalifikuje się do korzystania z Internetu. Ze względu na ograniczenia wiekowe dzieci poniżej określonego wieku nie mogą połączyć się z Internetem.
To samo dotyczy ograniczeń konta. Możesz dowiedzieć się więcej o zarządzaniu kontem dziecka i bezpieczeństwie na Xbox One tutaj.
7. Przypadek szczególny: błąd gry wieloosobowej, Twoje konto jest skonfigurowane online
Możesz napotkać problemy, jeśli masz konto utworzone wcześniej online. W takim przypadku prawdopodobne jest, że ustawienia prywatności i online nie są poprawnie skonfigurowane i zanim przejdziesz dalej, musisz wprowadzić pewne zmiany.
W przypadku tego problemu możesz sprawdzić nasz przewodnik i wykonać podane tam kroki, aby rozwiązać problem.
To tyle. Z pewnością mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł ci wrócić do trybu online i zagrać w ulubione gry Xbox One ze znajomymi.
Jeśli masz jakieś uwagi, pytania lub sugestie, daj nam znać w komentarzach poniżej.