POPRAWKA: Drukarka nie skanuje w systemie Windows 10, 8.1

Aktualizacja systemu operacyjnego do nowszej wersji systemu Windows 10, Windows 8.1 może mieć negatywny wpływ na drukarkę wielofunkcyjną. Wielu użytkowników Windows 8 i Windows 10 ma wiele problemów z funkcją skanowania. W tym artykule pokażemy, jak naprawić drukarkę, jeśli nie skanuje ona w systemie Windows 8 lub Windows 10.
Napraw drukarkę nie't scan windows 8, Windows 10
Musisz pamiętać, że jeśli drukarka nie działa w systemie Windows 8 lub Windows 10, nie zawsze jest to spowodowane systemem operacyjnym. Równie dobrze może to być awaria sprzętowa drukarki wielofunkcyjnej lub kabel USB jest odłączony po stronie urządzenia z systemem Windows lub po stronie drukarki. Niemniej jednak postępuj zgodnie z krokami wymienionymi poniżej i powinieneś natychmiast rozwiązać problem ze skanowaniem.

Moja drukarka nie skanuje: jak mogę to naprawić?

  • Sprawdź kabel USB i drukarkę
  • Zaktualizuj sterowniki drukarki
  • Pobierz najnowsze sterowniki drukarek ze strony producenta
  • Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką

1. Sprawdź kabel USB i drukarkę

  1. Sprawdź kabel USB od drukarki do urządzenia z systemem Windows i upewnij się, że jest podłączony.
  2. Sprawdź, czy drukarka działa z normalnymi parametrami i czy wszystkie lampki są włączone.
  3. Sprawdź i sprawdź, czy możesz wydrukować dokument, abyśmy mogli wznowić tylko funkcję skanowania drukarki.
  • 2. Zaktualizuj sterowniki drukarki

    1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Windows” i przycisk „R”.
    2. Powinieneś mieć teraz przed sobą okno „Uruchom”.
    3. W oknie uruchamiania wpisz: „devmgmt.msc”.
    4. Naciśnij przycisk „Enter” na klawiaturze lub kliknij lewym przyciskiem myszy przycisk „OK” w oknie „Uruchom”.
    5. Teraz otworzyłeś okno „Menedżer urządzeń”.
    6. Po lewej stronie tego okna powinieneś mieć funkcję „Skanuj”.
      Uwaga: Jeśli nie znajdziesz go na liście, możesz dwukrotnie kliknąć lub dotknąć funkcji „Inne urządzenia” i powinieneś ją mieć pod tym tematem.
    7. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę „Skanuj” w oknie menedżera urządzeń, a następnie kliknij lewym przyciskiem myszy opcję „Aktualizuj oprogramowanie sterownika”.
    8. Teraz powinieneś mieć przed sobą okno, w którym musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy „Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika”.
    9. W następnym oknie musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy lub dotknąć funkcji „Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze”.
    10. Powinieneś dostać się do okna, w którym będziesz musiał poszukać po lewej stronie listy „Urządzenia do przetwarzania obrazu”.
    11. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij „urządzenia do przetwarzania obrazu”, a następnie kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij przycisku „Dalej” znajdującego się w prawym dolnym rogu ekranu.
    12. W następnym oknie powinieneś mieć po lewej stronie listę producentów, w której musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy na producenta drukarki.
    13. Po prawej stronie wybierz model używanego skanera.
    14. Po wybraniu wszystkich powyższych kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij przycisku „Dalej”.
    15. Powinieneś dostać się do innego okna ostrzegawczego, w którym musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy przycisk „Tak”.
    16. Po zakończeniu aktualizacji kliknij lewym przyciskiem myszy przycisk „Zamknij”.
    17. Odłącz i podłącz USB od drukarki.
    18. Uruchom ponownie urządzenie z systemem Windows 8 lub Windows 10.
    19. Spróbuj przeskanować coś po zakończeniu ponownego uruchamiania systemu operacyjnego.
    • 3. Pobierz najnowsze sterowniki drukarki ze strony internetowej producenta

      W witrynie producenta można znaleźć sterownik drukarki zgodny z systemem Windows 8 lub Windows 10. Jeśli na liście znajduje się nowy sterownik dla twojego systemu operacyjnego, odinstaluj obecny i zainstaluj najnowszy.

      Uwaga: Jeśli zainstalowałeś nowy sterownik drukarki, uruchom ponownie system operacyjny i spróbuj ponownie, czy możesz zeskanować dokument.

      4. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką

      Jeśli problem będzie się powtarzał, spróbuj uruchomić wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką. W systemie Windows 8.1 możesz szybko zlokalizować to narzędzie, otwierając Panel sterowania. Wpisz „rozwiązywanie problemów” w menu wyszukiwania, wybierz Rozwiązywanie problemów, a następnie wybierz Wyświetl wszystko w okienku po lewej stronie, aby wyświetlić listę wszystkich narzędzi do rozwiązywania problemów. Wybierz i uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką.

      W systemie Windows 10 po prostu wybierz Ustawienia> Aktualizacja Bezpieczeństwo> wybierz Rozwiązywanie problemów> wybierz i uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką, jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej.

      uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką w systemie Windows 10

      Czy to było trudne? Jestem pewien, że po zastosowaniu powyższych metod możesz teraz skanować dokumenty w systemie Windows 8 lub Windows 10. Jeśli masz jakieś pytania, daj nam znać w komentarzach poniżej, a my skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej .

Link do głównej publikacji