Aktualizacja systemu operacyjnego do nowszej wersji systemu Windows 10, Windows 8.1 może mieć negatywny wpływ na drukarkę wielofunkcyjną. Wielu użytkowników Windows 8 i Windows 10 ma wiele problemów z funkcją skanowania. W tym artykule pokażemy, jak naprawić drukarkę, jeśli nie skanuje ona w systemie Windows 8 lub Windows 10.
Musisz pamiętać, że jeśli drukarka nie działa w systemie Windows 8 lub Windows 10, nie zawsze jest to spowodowane systemem operacyjnym. Równie dobrze może to być awaria sprzętowa drukarki wielofunkcyjnej lub kabel USB jest odłączony po stronie urządzenia z systemem Windows lub po stronie drukarki. Niemniej jednak postępuj zgodnie z krokami wymienionymi poniżej i powinieneś natychmiast rozwiązać problem ze skanowaniem.
Moja drukarka nie skanuje: jak mogę to naprawić?
- Sprawdź kabel USB i drukarkę
- Zaktualizuj sterowniki drukarki
- Pobierz najnowsze sterowniki drukarek ze strony producenta
- Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką
1. Sprawdź kabel USB i drukarkę
- Sprawdź kabel USB od drukarki do urządzenia z systemem Windows i upewnij się, że jest podłączony.
- Sprawdź, czy drukarka działa z normalnymi parametrami i czy wszystkie lampki są włączone.
- Sprawdź i sprawdź, czy możesz wydrukować dokument, abyśmy mogli wznowić tylko funkcję skanowania drukarki.
2. Zaktualizuj sterowniki drukarki
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Windows” i przycisk „R”.
- Powinieneś mieć teraz przed sobą okno „Uruchom”.
- W oknie uruchamiania wpisz: „devmgmt.msc”.
- Naciśnij przycisk „Enter” na klawiaturze lub kliknij lewym przyciskiem myszy przycisk „OK” w oknie „Uruchom”.
- Teraz otworzyłeś okno „Menedżer urządzeń”.
- Po lewej stronie tego okna powinieneś mieć funkcję „Skanuj”.
Uwaga: Jeśli nie znajdziesz go na liście, możesz dwukrotnie kliknąć lub dotknąć funkcji „Inne urządzenia” i powinieneś ją mieć pod tym tematem. - Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę „Skanuj” w oknie menedżera urządzeń, a następnie kliknij lewym przyciskiem myszy opcję „Aktualizuj oprogramowanie sterownika”.
- Teraz powinieneś mieć przed sobą okno, w którym musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy „Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika”.
- W następnym oknie musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy lub dotknąć funkcji „Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze”.
- Powinieneś dostać się do okna, w którym będziesz musiał poszukać po lewej stronie listy „Urządzenia do przetwarzania obrazu”.
- Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij „urządzenia do przetwarzania obrazu”, a następnie kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij przycisku „Dalej” znajdującego się w prawym dolnym rogu ekranu.
- W następnym oknie powinieneś mieć po lewej stronie listę producentów, w której musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy na producenta drukarki.
- Po prawej stronie wybierz model używanego skanera.
- Po wybraniu wszystkich powyższych kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij przycisku „Dalej”.
- Powinieneś dostać się do innego okna ostrzegawczego, w którym musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy przycisk „Tak”.
- Po zakończeniu aktualizacji kliknij lewym przyciskiem myszy przycisk „Zamknij”.
- Odłącz i podłącz USB od drukarki.
- Uruchom ponownie urządzenie z systemem Windows 8 lub Windows 10.
- Spróbuj przeskanować coś po zakończeniu ponownego uruchamiania systemu operacyjnego.
3. Pobierz najnowsze sterowniki drukarki ze strony internetowej producenta
W witrynie producenta można znaleźć sterownik drukarki zgodny z systemem Windows 8 lub Windows 10. Jeśli na liście znajduje się nowy sterownik dla twojego systemu operacyjnego, odinstaluj obecny i zainstaluj najnowszy.
Uwaga: Jeśli zainstalowałeś nowy sterownik drukarki, uruchom ponownie system operacyjny i spróbuj ponownie, czy możesz zeskanować dokument.
4. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką
Jeśli problem będzie się powtarzał, spróbuj uruchomić wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką. W systemie Windows 8.1 możesz szybko zlokalizować to narzędzie, otwierając Panel sterowania. Wpisz „rozwiązywanie problemów” w menu wyszukiwania, wybierz Rozwiązywanie problemów, a następnie wybierz Wyświetl wszystko w okienku po lewej stronie, aby wyświetlić listę wszystkich narzędzi do rozwiązywania problemów. Wybierz i uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką.
W systemie Windows 10 po prostu wybierz Ustawienia> Aktualizacja Bezpieczeństwo> wybierz Rozwiązywanie problemów> wybierz i uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką, jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej.
Czy to było trudne? Jestem pewien, że po zastosowaniu powyższych metod możesz teraz skanować dokumenty w systemie Windows 8 lub Windows 10. Jeśli masz jakieś pytania, daj nam znać w komentarzach poniżej, a my skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej .