Poprawka: błąd Xbox UI-122

Xbox to centrum multimedialne, które pozwala cieszyć się najnowszymi grami i treściami online. Niestety niektóre błędy mogą pojawić się na konsoli Xbox raz na jakiś czas, a dziś pokażemy, jak naprawić błąd Xbox UI-122.

Błąd Xbox UI-122, jak go naprawić?

Spis treści:

  1. Sprawdź, czy Twoje połączenie publiczne obsługuje przesyłanie strumieniowe
  2. Przełącz na niekomórkową sieć danych
  3. Uruchom ponownie konsolę Xbox
  4. Usuń zapisane dane Netflix
  5. Sprawdź ustawienia DNS konsoli Xbox
  6. Uruchom ponownie modem
  7. Popraw sygnał bezprzewodowy
  8. Podłącz Xbox bezpośrednio do modemu
  9. Usuń i ponownie pobierz swój profil
  10. Wyczyść pamięć podręczną systemu
  11. Wyłącz i włącz zasilanie konsoli

Poprawka — błąd Xbox UI-122

Rozwiązanie 1 — Sprawdź, czy Twoje połączenie publiczne obsługuje przesyłanie strumieniowe

Jeśli korzystasz z publicznej sieci Wi-Fi, dostęp do Netflix na konsoli może nie być możliwy, w zależności od konfiguracji sieci. Administratorzy czasami blokują usługi przesyłania strumieniowego w swojej sieci, co powoduje pojawienie się tego błędu. W takim przypadku spróbuj uzyskać dostęp do Netflix z dowolnego innego urządzenia, które ma dostęp do Internetu. Jeśli Netflix jest zablokowany przez administratora sieci, nie będziesz mieć do niego dostępu z dowolnego urządzenia i powinieneś skontaktować się z administratorem sieci, aby rozwiązać problem. Należy pamiętać, że wiele sieci publicznych ma ograniczoną przepustowość, dlatego wiele usług przesyłania strumieniowego jest zablokowanych.

Rozwiązanie 2 — Przełącz na niekomórkową sieć danych

Jeśli używasz Internetu komórkowego lub satelitarnego, aby uzyskać dostęp do serwisu Netflix na konsoli Xbox, możesz napotkać ten błąd. Tego typu połączenia mają wolniejsze prędkości, co czasami może powodować pojawienie się tego błędu. Jeśli możesz, przełącz się na połączenie kablowe lub DSL i sprawdź, czy błąd nadal występuje.

Rozwiązanie 3 — Uruchom ponownie konsolę Xbox

Jeśli masz błąd konsoli Xbox UI-122, możesz to naprawić, wyłączając konsolę Xbox. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:

  1. Naciśnij i przytrzymaj Przewodnik przycisk na kontrolerze Xbox przez trzy sekundy. Wybierz opcję wyłączenia konsoli. Alternatywnie możesz nacisnąć i przytrzymać przycisk zasilania na samej konsoli.
  2. Po wyłączeniu konsoli odłącz kabel zasilający od konsoli i pozostań odłączony przez co najmniej minutę.
  3. Podłącz ponownie kabel zasilający.
  4. Włącz konsolę, naciskając Przewodnik przycisk na kontrolerze lub naciskając przycisk zasilania na konsoli.
  5. Po włączeniu konsoli uruchom aplikację Netflix i sprawdź, czy błąd został rozwiązany.

Rozwiązanie 4 — Usuń zapisane dane Netflix

Netflix przechowuje swoje dane na konsoli, ale czasami dane te mogą zostać uszkodzone i spowodować pojawienie się tego i wielu innych błędów. Aby rozwiązać ten problem, zaleca się usunięcie zapisanych danych Netflix, wykonując następujące kroki:

  1. Wybierz Ustawienia z pulpitu nawigacyjnego Xbox.
  2. Wybierać System> Pamięć.
  3. Wybierz Wszystkie urządzenia. Jeśli ta opcja nie jest dostępna, wybierz pierwsze dostępne urządzenie, takie jak moduł pamięci, pamięć USB lub dysk twardy.
  4. Wybierz Gry i aplikacje.
  5. Teraz wybierz Netflix> Netflix Saved Data.
  6. Wybierz Usunąć i wtedy tak potwierdzać.
  7. Uruchom ponownie Netflix i sprawdź, czy problem został rozwiązany.
  • Rozwiązanie 5 — Sprawdź ustawienia DNS konsoli Xbox

    Czasami ustawienia DNS mogą powodować pojawienie się błędu Xbox UI-122. Aby rozwiązać ten problem, musisz ustawić ustawienia DNS na Automatyczne na Xbox 360, wykonując następujące czynności:

    1. wciśnij Przewodnik przycisk na kontrolerze.
    2. Nawigować do Ustawienia i wybierz Ustawienia systemowe.
    3. Teraz wybierz Ustawienia sieci.
    4. Wybierz swoją sieć i wybierz Skonfiguruj sieć opcja.
    5. Znajdź Ustawienia DNS i ustaw je na Automatyczny.
    6. Wyłącz konsolę i włącz ją ponownie.
    7. Uruchom aplikację Netflix i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

    Jeśli masz konsolę Xbox One, możesz zmienić ustawienia DNS, wykonując następujące czynności:

    1. wciśnij Menu przycisk na kontrolerze i wybierz Ustawienia Możesz też po prostu wybrać Ustawienia z ekranu głównego.
    2. Wybierz Sieć> Ustawienia zaawansowane.
    3. Wybierać Ustawienia DNS i ustaw je na Automatyczny.
    4. wciśnij b przycisk, aby zapisać zmiany.
    5. Uruchom Netflix i sprawdź, czy błąd pojawia się ponownie.

    Rozwiązanie 6 — Uruchom ponownie modem

    Według użytkowników czasami ten błąd można naprawić po prostu ponownie uruchamiając modem. Błędy konfiguracji mogą pojawić się raz na jakiś czas, a aby je naprawić, musisz ponownie uruchomić modem. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

    1. Całkowicie wyłącz konsolę.
    2. Na modemie naciśnij Moc przycisk, aby go wyłączyć. Niektórzy użytkownicy sugerują odłączenie kabla zasilającego, więc możesz to zrobić alternatywnie.
    3. Po wyłączeniu modemu poczekaj 30 sekund lub dłużej i naciśnij Moc ponownie, aby włączyć.
    4. Po włączeniu modemu uruchom konsolę i sprawdź, czy błąd został rozwiązany.
    5. Opcjonalnie: jeśli masz router, pamiętaj o jego zrestartowaniu przed włączeniem konsoli.

    Rozwiązanie 7 — Popraw sygnał bezprzewodowy

    Czasami ten błąd pojawia się z powodu siły twojego sygnału bezprzewodowego i aby go naprawić, musisz poprawić swoją łączność bezprzewodową. Jeśli to możliwe, może być konieczne przeniesienie routera do nowej lokalizacji w celu poprawy sygnału bezprzewodowego. Ponadto należy uważnie obserwować zakłócenia bezprzewodowe. Inne urządzenia mogą zakłócać sygnał bezprzewodowy, dlatego należy trzymać wszystkie urządzenia bezprzewodowe z dala od routera. Na koniec spróbuj podnieść router, umieszczając go wysoko nad ziemią. W ten sposób upewnisz się, że nie ma żadnych przeszkód i że uzyskasz najlepszy odbiór.

    Rozwiązanie 8 — Podłącz Xbox bezpośrednio do modemu

    Błąd UI-122 może pojawić się na konsoli Xbox z powodu problemów z połączeniem bezprzewodowym. Aby rozwiązać ten problem, musisz podłączyć Xbox bezpośrednio do modemu za pomocą kabla Ethernet. Po wykonaniu tej czynności zrestartuj modem tak, jak pokazano Rozwiązanie 6. Ponadto możesz spróbować ponownie uruchomić konsolę. Jeśli ta metoda rozwiązuje problem, oznacza to, że występuje problem z połączeniem sieciowym lub routerem. Jeśli problem nadal występuje, musisz sprawdzić, czy Twoje połączenie internetowe jest dostępne na innych urządzeniach sieciowych. Jeśli występuje problem z modemem, musisz skontaktować się z dostawcą usług internetowych.

    Rozwiązanie 9 — Usuń i ponownie pobierz swój profil

    Następną rzeczą, którą spróbujemy, jest ponowne pobranie Twojego profilu Xbox One. Oto, co musisz zrobić:

    1. Naciśnij przycisk Guide na kontrolerze.
    2. Przejdź do Ustawień i wybierz Ustawienia systemu.
    3. Przejdź do Pamięć> Wszystkie urządzenia> Profile graczy.
    4. Wybierz swój tag gracza, który chcesz usunąć.
    5. Wybierz Usuń.
    6. Wybierz opcję Usuń tylko profil. (Spowoduje to usunięcie profilu, ale pozostawi zapisane gry i osiągnięcia.)

    Rozwiązanie 10 — Wyczyść pamięć podręczną systemu

    Wyczyszczenie pamięci podręcznej systemu jest uniwersalnym rozwiązaniem, które może rozwiązać wszelkiego rodzaju problemy, więc my również przetestujemy nasze szczęście. Oto jak wyczyścić pamięć podręczną na konsoli Xbox One:

    1. Naciśnij przycisk Guide na kontrolerze.
    2. Przejdź do Ustawień i wybierz Ustawienia systemu.
    3. Wybierz Pamięć lub Pamięć.
    4. Podświetl dowolne urządzenie pamięci, a następnie naciśnij Y na kontrolerze (możesz wybrać dowolne urządzenie pamięci, ponieważ system wyczyści pamięć podręczną dla wszystkich).
    5. Wybierz Wyczyść pamięć podręczną systemu.
    6. Potwierdź akcję.
    7. Uruchom ponownie konsolę

    Rozwiązanie 11 — Wyłącz i włącz zasilanie konsoli

    Jeśli inne rozwiązania nie działają, możesz przywrócić ustawienia fabryczne. Ta opcja zazwyczaj usuwa wszystkie pliki z konsoli i resetuje je do stanu pierwotnego. Oznacza to, że usuniesz wszystkie konta, zapisane gry, ustawienia i pliki. Jeśli chcesz zachować swoje pliki, zdecydowanie zalecamy utworzenie ich kopii zapasowej na dysku flash USB przed rozpoczęciem procesu resetowania. Aby zresetować konsolę Xbox do ustawień fabrycznych, wykonaj następujące czynności:

    1. Otwórz przewodnik, przewijając w lewo na Dom ekran.
    2. Wybierz Ustawienia i idź do Wszystkie ustawienia.
    3. Wybierać System> Informacje o konsoli aktualizacje.
    4. Wybierz Zresetuj konsolę.
    5. Powinieneś zobaczyć dwie dostępne opcje: Zresetuj i zachowaj moje gry aplikacje i Zresetuj i usuń wszystko. Zalecamy skorzystanie z pierwszej opcji, ponieważ ta opcja spowoduje jedynie zresetowanie konsoli i usunięcie potencjalnie uszkodzonych danych bez usuwania gier i innych dużych plików. Jeśli ta opcja nie działa, a problem nadal występuje, skorzystaj z niej Zresetuj i usuń wszystko opcja. Ta opcja usunie wszystkie pobrane gry, zapisane gry, konta i aplikacje, dlatego jeśli chcesz zachować niektóre swoje pliki, zalecamy wykonanie ich kopii zapasowej przed użyciem tej opcji.

    Błąd Xbox UI-122 wpływa na aplikację Netflix na Xbox One i Xbox 360, ale mamy nadzieję, że udało Ci się rozwiązać ten problem, korzystając z jednego z naszych rozwiązań.

Link do głównej publikacji