Poprawka: błąd niezarejestrowania klasy w kompilacji 14366

Kilka dni temu Microsoft wdrożył kompilację Windows 10 Build 14366 i jak zwykle użytkownicy zalali Forum Microsoft po jego zainstalowaniu i przetestowaniu. Wielu informatorów zgłosiło, że Windows wyświetlał nietypowy komunikat o błędzie „niezarejestrowana klasa” podczas próby uzyskania dostępu do ustawień, Edge, Groove i OneDrive.

I to nie wszystko, ponieważ wtajemniczeni nie mogą otworzyć Centrum akcji, a aplikacje wyszukiwania i aplikacje komputerowe nie odpowiadają, po wybraniu nie robią nic.

Zainstalowałem kompilację 14366. Po zakończeniu generuje błąd „Klasa niezarejestrowana” podczas próby uzyskania dostępu do następujących aplikacji: Edge, Ustawienia, OneDrive, Groove. […] Nie można otworzyć Centrum akcji, Wyszukiwania lub pulpitu (nie robi nic po ich wybraniu).

Na szczęście wydaje się, że nadal mogę uzyskiwać dostęp do poczty e-mail (Outlook 365) i przeglądarki IE11.

Ponieważ nie mogę uzyskać dostępu do folderu ustawień, nie mogę się wycofać. Ponieważ zasadniczo utknąłem w błocie, czy ktoś może pomóc?

Wtajemniczeni ponownie uruchomili system i wypróbowali inne metody rozwiązywania problemów — wszystko bezskutecznie. Wygląda na to, że ten problem jest zwykle powodowany przez program zabezpieczający innej firmy, który wykrył nowy plik Windows jako fałszywie dodatni. W rezultacie uniemożliwiło to prawidłowe skonfigurowanie rejestru.

Zdarza się to zwykle wtedy, gdy osoby niejawne nie odinstalowują żadnego programu zabezpieczającego innej firmy przed aktualizacją do nowej wersji. Jeśli jesteś w takiej sytuacji, musisz przeprowadzić czystą instalację ISO, a następnie odinstalować Webroot.

Oto kroki, które należy wykonać:

  1. Iść do https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windowsinsiderpreviewadvanced aby pobrać najnowszą ISO. Najnowszą dostępną normą ISO powinna być wersja 14342 w języku angielskim.
  2. Po przeniesieniu plików danych na osobną partycję danych (można również wykonać kopię zapasową online), uruchom nośnik instalacyjny i wykonaj czystą instalację. Czysta instalacja zastępuje całą zawartość partycji, na której jest zainstalowana, a po czystej instalacji będziesz musiał ponownie zainstalować wszystkie programy.
  3. Jeśli komputer jest już aktywowany, kliknij pole „Nie mam klucza” na stronie, na której prosi o klucz.
  4. Całkowicie odinstaluj Webroot.
  5. Uaktualnij do wersji 14366.

Link do głównej publikacji