Jeśli użyjesz OneDrive do zsynchronizowania dokumentu z kontem Microsoft, możesz napotkać błędy, takie jak: Nie możemy znaleźć Twojego folderu OneDrive z klientem OneDrive w systemie Windows 10. To pozornie jeden z wielu zgłoszonych błędów.
System Windows nie może znaleźć Twojego folderu OneDrive? Zacznij od zresetowania klienta OneDrive. To powinno rozwiązać tymczasowy błąd. Alternatywnie możesz się wylogować i zalogować ponownie przy użyciu konta administracyjnego lub odłączyć i ponownie połączyć swoje konto z OneDrive. Na koniec rozważ zmianę lokalizacji folderu OneDrive.
Przeczytaj szczegółowe wyjaśnienia poniżej.
OneDrive nie może znaleźć folderu? Oto jak to naprawić teraz
- Zresetuj klienta OneDrive
- Zaloguj się przy użyciu konta administracyjnego
- Odłącz swoje konto
- Zmień lokalizację folderu OneDrive
1. Zresetuj klienta OneDrive
Klienci stacjonarni OneDrive są wyposażeni we wbudowaną opcję resetowania aplikacji. Zresetowanie aplikacji spowoduje przywrócenie wszystkich ustawień do ustawień fabrycznych i usunie wszelkie uszkodzone lub uszkodzone ustawienia. Oto jak to zrobić.
- naciśnij Klawisz Windows + R, aby otworzyć pole Uruchom.
- W polu Uruchom wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter.
% localappdata% MicrosoftOneDriveonedrive.exe / reset - Na krótko może pojawić się okno wiersza polecenia, aby zakończyć proces resetowania.
Możesz także zresetować aplikację OneDrive w interfejsie ustawień. Oto jak to zrobić.
- Kliknij Początek i wybierz Ustawienia
- Kliknij Aplikacje
- Kliknij Aplikacje i funkcje.
- Wyszukaj aplikację OneDrive. Wybierz aplikację i kliknij Zaawansowane opcje.
- W obszarze Zaawansowane opcje OneDrive kliknij Zakończyć przycisk.
- Następnie kliknij Resetowanie przycisk. Kliknij przycisk Resetuj ponownie, aby zresetować aplikację.
Zamknij Ustawienia i uruchom klienta OneDrive. Sprawdź, czy nie możesz ponownie znaleźć błędu lokalizacji folderu OneDrive.
2. Zaloguj się przy użyciu konta administracyjnego
Jeśli używasz lokalnego konta użytkownika bez uprawnień administratora, OneDrive może mieć problemy ze zlokalizowaniem folderów i problemy z uprawnieniami. Sprawdź, czy twoje konto ma dostęp administracyjny.
- Kliknij Początek i wybierz Ustawienia
- Iść do Konta> Twoje informacje.
- W obszarze Twoje informacje sprawdź, czy profil mówi Administrator.
- Jeśli nie, być może trzeba się wylogować i zalogować przy użyciu konta administratora. Uruchom klienta OneDrive i sprawdź, czy nie ma ulepszeń.
- Przeczytaj także: 6 oprogramowania do zarządzania dokumentami w celu poprawy wydajności w biurze
3. Odłącz swoje konto
Innym możliwym rozwiązaniem tego błędu jest odłączenie konta Microsoft od OneDrive, a następnie ponowne połączenie. Spowoduje to wyczyszczenie każdej uszkodzonej konfiguracji. Oto jak to zrobić.
- Uruchom OneDrive klient w twoim systemie.
- Kliknij Menu przycisk i wybierz Ustawienia konta.
- Znajdź swoje konto i kliknij Wyloguj się.
- Wyjdź z OneDrive.
- Uruchom ponownie OneDrive, a zostaniesz o to poproszony Podpisywanie
- Kliknij Podpisywanie i wybierz swoje konto Microsoft. Kliknij Dalej.
- Konto jest teraz połączone z klientem OneDrive. To powinno rozwiązać problem w przypadku złej konfiguracji.
4. Zmień lokalizację folderu OneDrive
Jeśli błąd występuje z powodu problemów z uprawnieniami lub jeśli dysk twardy jest uszkodzony, spróbuj przenieść folder OneDrive na inną partycję lub dodatkowy dysk twardy na komputerze. Oto jak to zrobić.
- Najpierw wyloguj się z klienta OneDrive. Otwórz klienta OneDrive.
- Kliknij Menu> Ustawienia konta.
- Wybierz swoje konto OneDrive i kliknij Wyloguj się.
- Windows wyloguje się z twojego konta i poprosi o ponowne zalogowanie.
- Pozostaw konto OneDrive bez zmian i nie loguj się jeszcze.
- Otwarty «Przeglądarka plików» i przejdź do lokalizacji, w której jest przechowywany folder OneDrive. Domyślnie znajduje się w następującej lokalizacji:
C: -> Użytkownicy -> Twoja nazwa użytkownika - W Eksploratorze plików upewnij się, że Dom karta jest otwarta. Jeśli nie, kliknij Dom patka.
- Wybierz Folder OneDrive i kliknij Ruszaj się do opcja na karcie Narzędzia główne.
- Kliknij Wybierz lokacje na dnie.
- W nowym oknie dialogowym wybierz dysk D: lub E:. Jeśli masz dodatkowy dysk twardy, jest to również dobra opcja.
- Po wybraniu lokalizacji kliknij przycisk Przenieś. Proces przenoszenia może zająć trochę czasu, w zależności od rozmiaru folderu.
Po zakończeniu przenoszenia wróć do okna OneDrive w oknie i zaloguj się do swojego konta OneDrive.
Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy nie ma poprawy.