Twitter, podobnie jak wiele innych „darmowych” usług w Internecie, zarabia większość swoich przychodów z reklam wyświetlanych użytkownikom serwisu. Firma ogłosiła dziś, że wprowadza nową funkcję dla użytkowników Twittera ze Stanów Zjednoczonych, która weźmie pod uwagę informacje stron trzecich w celu dostosowania reklam w oparciu o to do użytkownika.
Aktualizacja: Reklamy są teraz wyświetlane użytkownikom z innych regionów.
Co to znaczy? Oznacza to w zasadzie, że osoby trzecie mogą teraz wymieniać dane za pomocą Twittera, plików cookie lub zakodowanych adresów e-mail, aby Twitter mógł dopasować informacje do własnych informacji, aby wyświetlać ukierunkowane reklamy odpowiednim użytkownikom.
Firma podaje podstawowy przykład na oficjalnym blogu na Twitterze. Kwiaciarnia może skorzystać z nowej usługi, aby dotrzeć do użytkowników Twittera, którzy byli już na stronie lub zapisali się na newsletter sklepu. Tylko użytkownicy, których Twitter może dopasować na podstawie informacji dostarczonych przez sklep, zobaczą reklamę w formie promowanego tweeta, podczas gdy wszyscy inni użytkownicy nawet nie będą wiedzieć, że kampania reklamowa jest uruchomiona.
Chociaż może to być z pewnością przydatne zarówno dla firm, jak i Twittera, biorąc pod uwagę, że zwykle dobrze jest wiedzieć jak najwięcej o poszczególnych użytkownikach, może to być nieco przerażające dla użytkowników Twittera.
Jeśli nie chcesz, aby Twitter wiedział, co robisz, możesz zapobiec takiej wymianie danych. Chociaż nie zapobiegnie to wyświetlaniu reklam na Twitterze, zapewnia, że reklamy te nie są oparte na wymienianych danych.
Wyłączanie dostosowanych reklam na Twitterze
- Załaduj stronę personalizacji i danych na Twitterze w witrynie Twitter, aby wprowadzić zmiany w spersonalizowanych ch i innych opcjach personalizacji i śledzenia.
- Usuń zaznaczenia z następujących opcji:
- Spersonalizowane reklamy — reklamy będą nadal wyświetlane po wyłączeniu, ale Twitter wykorzysta tylko Twoją aktywność w witrynie do wyświetlania reklam. Innymi słowy, Twitter nie będzie próbował łączyć danych z własnej witryny z danymi stron trzecich w celu wyświetlania bardziej spersonalizowanych reklam.
- Personalizuj w oparciu o twoją wnioskowaną tożsamość — Twitter zawsze spersonalizuje sposób korzystania z witryny na podstawie danych, które udostępniasz bezpośrednio w witrynie. Gdy ta funkcja jest wyłączona, Twitter nie korzysta z innych wniosków na temat tożsamości użytkownika, np. urządzenia i przeglądarki, które nigdy nie były używane do logowania się na Twitterze w celu spersonalizowania obsługi.
- Personalizuj na podstawie miejsc, w których byłeś — Twitter spersonalizuje na podstawie lokalizacji, którą zarejestrowałeś i twojej bieżącej lokalizacji, ale strona nie będzie używać innych danych o lokalizacji do personalizacji.
- Śledź, gdzie widzisz zawartość Twittera w Internecie.
- Udostępnij swoje dane partnerom biznesowym Twittera.
- Kliknij Zapisz zmiany.
Warto zauważyć, że Twitter honoruje nagłówek Do Not Track w przeglądarce internetowej. Jeśli włączyłeś opcję Nie śledź, Twitter nie będzie otrzymywać informacji o tobie od partnerów reklamowych, więc nie będzie mógł dopasować reklam, nawet jeśli włączona jest funkcja promowanej treści.
Pytania i odpowiedzi dotyczące reklam dostosowanych
Strona pomocy technicznej odpowiada na najbardziej palące pytania.
1. Kim są partnerzy reklamowi Twittera?
Twitter korzysta z trzech usług dostarczania reklam: Adara, Chango i media6degree. Usługi korzystają również ze stron rezygnacji, do których można uzyskać dostęp indywidualnie.
2. Gdzie są wyświetlane dostosowane reklamy?
Są one wyświetlane w tych samych miejscach, w których wyświetlane są promowane tweety i promowane konta. Ta funkcja jest obecnie dostępna tylko dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Jeśli się powiedzie, może zostać wdrożony w innych krajach.
Podsumowanie
Nazwa artykułu
Jak zrezygnować z dostosowanych reklam i personalizacji na Twitterze
Opis
Dowiedz się, jak zrezygnować z dostosowanych reklam i innych zaawansowanych personalizacji na Twitterze, aby poprawić swoją prywatność.