Kod błędu 0x803f8001 „Czy jesteś właścicielem tej gry lub aplikacji?”To komunikat o błędzie wyświetlany na konsoli Xbox One, Xbox One S lub w systemie Windows. Użytkownicy zgłaszali wystąpienie tego błędu po opuszczeniu gry, w którą grają bezczynnie przez pewien czas.
W tym artykule przyjrzymy się niektórym metodom rozwiązywania problemów, których można użyć do rozwiązania problemu.
Jak naprawić kod błędu 0x803F8001 „Czy jesteś właścicielem tej gry” na konsoli Xbox?
- Wyłącz i włącz zasilanie konsoli Xbox
- Sprawdź status Xbox Live
- Twarde resetowanie konsoli Xbox
- Wyczyść pamięć podręczną Sklepu Windows (Windows 10)
- Spróbuj ponownie zainstalować grę / aplikację (Windows 10)
Rozwiązanie 1 — Wyłącz i włącz zasilanie konsoli Xbox
- Podłącz konsolę Xbox.
- Teraz naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania przez 10-15 sekund, aż konsola się wyłączy. Przycisk zasilania pokazano na poniższym obrazku:
- Odłącz Xbox. Zaczekaj chwilę.
- Podłącz go ponownie i włącz (naciśnij przycisk zasilania).
Mamy nadzieję, że rozwiąże to błąd 0x803f8001. Jeśli nie, przejdź do następnego rozwiązania.
Rozwiązanie 2 — Sprawdź status Xbox Live
Czasami przyczyną błędu mogą być usługi Xbox. Wykonaj szybką kontrolę stanu Xbox Live, aby sprawdzić, czy wszystkie usługi są uruchomione. Aby sprawdzić status Xbox Live, kliknij następujący link: http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status
Idealnie byłoby, gdyby wszystkie usługi miały obok nich znak „Tick” i „Normal”.
Rozwiązanie 3 — Twarde resetowanie konsoli Xbox
Jeśli oba poprzednie rozwiązania nie rozwiązały problemu, należy spróbować zresetować konsolę Xbox. Twarde zresetowanie konsoli spowoduje przywrócenie ustawień do domyślnych ustawień fabrycznych. Ta metoda rozwiązuje kod błędu 0x803f8001.
Uwaga: przed przystąpieniem do twardego resetowania konsoli Xbox upewnij się, że masz połączenie z usługą Xbox Live, aby wszystkie dane i ustawienia zostały zsynchronizowane z nią. Jeśli któraś z twoich dat nie została zsynchronizowana i mimo to kontynuujesz resetowanie, stracisz ją.
Aby mocno zresetować konsolę Xbox, wykonaj następujące kroki:
- Naciśnij lewy przycisk na panelu nawigacyjnym.
- w Menu to otwiera, znajdź Wszystkie ustawienia i wybierz go, naciskając A.
- Iść do System > Informacje o konsoli Aktualizacje.
- Wybierz „Resetuj konsolę”.
To prawie na pewno rozwiąże problem.
Jak naprawić kod błędu 0x803F8001 w systemie Windows?
Niektórzy użytkownicy wyświetlają kod błędu 0x803F8001 podczas korzystania ze Sklepu Windows na swoim komputerze. Istnieją dwa rozwiązania tego problemu:
Rozwiązanie 1 — Wyczyść pamięć podręczną Sklepu Windows
- Otwórz okno Run, naciskając Win + R.
- Wpisz polecenie: „wsreset.exe” w oknie dialogowym Uruchom i naciśnij klawisz Enter.
Gdy system potwierdzi, że pamięć podręczna została wyczyszczona, uruchom ponownie komputer. Mamy nadzieję, że to rozwiąże problem. Jeśli kod błędu 0x803f8001 nadal występuje, przejdź do następnego rozwiązania.
Rozwiązanie 2 — Spróbuj ponownie zainstalować grę / aplikację
Przed ponownym zainstalowaniem aplikacji możesz spróbować rozwiązać problem, najpierw usuwając pamięć podręczną z aplikacji. Przechowywana pamięć podręczna może prowadzić do problemów i błędów, dlatego musimy wyczyścić pamięć podręczną aplikacji. Oto jak to zrobić w systemie Windows 10:
- Otwórz ustawienia.
- Wybierz aplikacje.
- Przejdź do aplikacji powodującej problemy.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy i otwórz Opcje zaawansowane.
- Kliknij Resetuj.
Odinstalowanie aplikacji / gry powodującej błąd, a następnie ponowna instalacja może pomóc rozwiązać problem. Wykonaj następujące kroki:
- naciśnij Windows + S. klawisze, aby otworzyć pole wyszukiwania systemu Windows.
- Wpisz nazwę aplikacji powodującej błąd i naciśnij Wchodzić.
- Kliknij aplikację prawym przyciskiem myszy i kliknij „Odinstaluj”. Poczekaj na kontynuowanie procesu.
- Otwórz sklep Windows. Wpisz nazwę aplikacji i naciśnij Enter.
- Wybierz „Zainstaluj”, aby ponownie zainstalować aplikację. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Powiedziawszy to, możemy zakończyć ten artykuł. Jeśli masz dodatkowe pytania lub sugestie, możesz nam powiedzieć w sekcji komentarzy poniżej. Ponadto jeśli błąd przeszkadza ci przez dłuższy czas, rozważ wysłanie zgłoszenia do firmy Microsoft.