Surface Dock to ciekawe urządzenie, które pozwala zamienić tablet w komputer.
Jest wyposażony w dwa porty wideo o wysokiej rozdzielczości, gigabitowy port Ethernet, cztery porty USB 3.0 i wyjście audio. Innymi słowy, masz wszystkie potrzebne połączenia.
Niestety korzystanie z Surface Dock nie zawsze jest łatwym zadaniem. Czasami urządzenie działa nieprawidłowo, zmuszając użytkowników do odłączenia urządzeń peryferyjnych, a następnie podłączenia ich z powrotem.
Jednak ta prosta metoda rozwiązywania problemów nie zawsze działa i wymagane są dodatkowe metody rozwiązywania problemów.
Przewodnik rozwiązywania problemów z dokiem Surface
Możesz użyć następujących metod rozwiązywania problemów dla Surface Book, Surface Pro 4 i Surface Pro 3.
Rozwiązanie 1 — Zaktualizuj urządzenie Surface Dock
Pobierz Narzędzie Surface Updater i uruchom go, aby zainstalować najnowsze aktualizacje Surface Dock. Możesz pobrać narzędzie ze strony Microsoft.
Rozwiązanie 2 — Zaktualizuj komputer
Upewnij się, że masz najnowsze aktualizacje systemu Windows i Surface zainstalowane na komputerze. Aby zainstalować najnowsze dostępne aktualizacje systemu operacyjnego, przejdź do Ustawienia> Aktualizacja Bezpieczeństwo> Sprawdź aktualizacje.
Jeśli nie możesz otworzyć aplikacji Ustawienia, zapoznaj się z tym artykułem, aby rozwiązać problem.
Masz problem z aktualizacją systemu Windows? Sprawdź ten przewodnik, który pomoże Ci je rozwiązać w mgnieniu oka.
Rozwiązanie 3 — Napraw problemy z klawiaturą i myszą
- Najpierw włącz urządzenie Surface i poczekaj, aż pojawi się ekran logowania.
- Podłącz Surface Dock do urządzenia> klawiatura / mysz powinna teraz zareagować.
Twoja klawiatura / mysz nie jest wykrywana w systemie Windows 10? Sprawdź ten przewodnik i napraw problem w mgnieniu oka.
Rozwiązanie 4 — Wyczyść pamięć podręczną ekranu, aby rozwiązać problemy z wyświetlaniem
Jeśli masz problemy z podłączeniem zewnętrznego monitora do stacji dokującej Surface Dock, spróbuj wyczyścić pamięć podręczną wyświetlacza:
- Odłącz urządzenie Surface od stacji dokującej Surface.
- Pobierz plik rejestru Surface Dock i otwórz go.
- Wybierz i uruchom rejestr dokowania powierzchniowego. Reg.
- Kliknij przycisk Tak, aby zezwolić na zmiany w urządzeniu Surface> kliknij przycisk OK.
- Uruchom ponownie tablet Surface> podłącz go ponownie do stacji dokującej Surface> przetestuj wyświetlacz zewnętrzny.
Rozwiązanie 5 — Zresetuj stację dokującą i monitor
Jeśli nadal nie możesz korzystać z zewnętrznego monitora, spróbuj go zresetować razem ze stacją dokującą:
- Usuń złącze Surface z urządzenia Surface> podłącz je ponownie.
- Odłącz stację dokującą Surface od gniazdka elektrycznego> podłącz ponownie.
- Odłącz monitor od gniazdka elektrycznego> podłącz go ponownie.
Rozwiązanie 6 — Zresetuj zasilanie, jeśli urządzenie Surface nie ładuje się
- Sprawdź zasilanie: wszystkie kable powinny być pewnie podłączone, a wskaźnik LED zaświeci się. Podłącz coś innego do gniazdka elektrycznego, aby sprawdzić, czy działa poprawnie.
- Wyjmij złącze, obróć o 180 stopni i podłącz ponownie.
- Odłącz wszelkie akcesoria, które pobierają energię z urządzenia Surface Dock lub Surface.
- Odłącz dok Surface Surface od gniazdka elektrycznego i podłącz go ponownie.
Rozwiązanie 7 — Oto jak rozwiązać problemy z dźwiękiem w stacji dokującej Surface
- Sprawdź połączenia audio: kable głośnika powinny być bezpiecznie podłączone do gniazd audio.
- Upewnij się, że urządzenie audio jest włączone.
- Wpisz „Zarządzaj urządzeniami audio” w polu Wyszukaj i wybierz pierwszy wynik.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy urządzenia dostępne na liście> wybierz Pokaż wyłączone urządzenia.
- Jeśli urządzenie audio jest wyłączone, kliknij je prawym przyciskiem myszy> wybierz Włącz.
- Przełącz się na inne urządzenie audio, aby sprawdzić, czy dźwięk działa na innym urządzeniu.
Windows 10 nie może znaleźć urządzeń audio? Wykonaj czynności opisane w tym przewodniku, aby z łatwością rozwiązać problem.
Mamy nadzieję, że powyższe rozwiązania pomogły Ci rozwiązać napotkane problemy z Surface Dock. Jak zawsze, jeśli natrafisz na inne obejścia, możesz wymienić kroki rozwiązywania problemów w sekcji komentarzy poniżej.