Power BI Desktop umożliwia użytkownikom konfigurowanie wykresów i wizualizacji z zewnętrznych źródeł danych. Po pierwsze, użytkownicy muszą połączyć Power BI ze swoimi danymi zewnętrznymi. Jednak niektórzy użytkownicy stwierdzili, że podczas próby połączenia Power BI z zasobami danych pojawia się komunikat o błędzie. W związku z tym użytkownicy nie mogą połączyć zasobu danych z Power BI.
Jak naprawić błąd Dostęp do zasobu jest zabroniony
1. Zresetuj połączenie danych, aby ponownie wprowadzić poświadczenia
- Niektórzy użytkownicy potwierdzili, że zresetowanie połączeń danych dla źródeł danych naprawiło błąd „Błąd dostępu do zasobu”. Aby to zrobić, kliknij kartę Plik w lewym górnym rogu Power BI.
- Następnie kliknij Opcje i ustawienia w menu.
- Wybierz Ustawienia źródła danych aby otworzyć okno pokazane bezpośrednio poniżej.
- Wybierz źródło danych, dla którego pojawia się błąd „Dostęp do zasobu jest zabroniony”.
- Następnie wybierz Wyczyść uprawnienia opcja w menu rozwijanym.
- wciśnij Blisko przycisk.
- Następnie użytkownicy mogą ponownie wprowadzić swoje poświadczenia, próbując połączyć wymagane źródła danych.
Ten przewodnik sprawi, że będziesz lepszym użytkownikiem usługi Power BI. Sprawdź to.
2. Wybierz alternatywną opcję logowania, aby połączyć się z danymi
Błąd „Dostęp do zasobu jest zabroniony” może również wystąpić, gdy użytkownicy wybiorą złe opcje logowania, aby połączyć swoje źródła danych w oknie Dostęp do okna. Na przykład użytkownicy próbujący połączyć SharePoint Online za pomocą programu Power BI Desktop mogą potrzebować wybrać opcję Konto organizacyjne opcja logowania zamiast Windows w oknie pokazanym bezpośrednio poniżej. Spróbuj więc wybrać alternatywną opcję logowania, za pomocą której można wprowadzić dane logowania.
To tylko niektóre z potwierdzonych rozwiązań, które użytkownicy naprawili. Dostęp do błędu jest zabroniony. Jeśli konieczne są dalsze rozwiązania, użytkownicy mogą wysłać zgłoszenie do pomocy technicznej usługi Power BI, klikając przycisk Utwórz zgłoszenie do pomocy technicznej przycisk na stronie rozwiązywania problemów z oprogramowaniem.