Mimo że w dzisiejszych czasach mamy tuzin zewnętrznych klientów poczty e-mail, Microsoft Outlook wciąż jest siłą, z którą należy się liczyć w tym dziale. Niemniej jednak nawet Outlook nie powstrzymuje się od sporadycznych błędów, takich jak ten z kodem 0x80042109.
Użytkownicy zgłosili, że nie są w stanie wysyłać wiadomości e-mail, a gdy spróbują, zostanie wyświetlony następujący komunikat o błędzie:
Program Outlook nie może połączyć się z serwerem poczty wychodzącej (SMTP). Jeśli nadal otrzymujesz tę wiadomość, skontaktuj się z administratorem serwera lub dostawcą usług internetowych (ISP). Błąd 0x80042109 ′
Na szczęście przygotowaliśmy kilka rozwiązań, które pomogą Ci rozwiązać ten problem. Jeśli masz problemy z programem Outlook, sprawdź je poniżej.
Jak rozwiązać problem, że program Outlook nie może połączyć się z błędem serwera poczty wychodzącej (SMTP) (0x80042109) w systemie Windows 10
- Sprawdź swoją łączność
- Zmień port wychodzący
- Ponownie skonfiguruj zaporę
- Usuń swoje konto i dodaj je ponownie
Rozwiązanie 1 — Sprawdź łączność
Najpierw musisz potwierdzić, że komputer jest prawidłowo podłączony do stabilnej sieci. Z oczywistych względów Twój klient e-mail nie będzie mógł uzyskać dostępu do serwerów, w związku z czym nie będziesz mógł odbierać ani wysyłać wiadomości e-mail.
Jeśli połączenie nie jest prawidłowe i masz pewność, że to on jest przyczyną błędu, wykonaj następujące kroki, aby rozwiązać problemy z łącznością:
- Uruchom ponownie router i modem.
- Przełącz na połączenie przewodowe zamiast bezprzewodowego.
- Uruchom ponownie komputer.
- Wyłącz tymczasowo serwer proxy i VPN.
- Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z systemem Windows.
Po odzyskaniu stabilnego połączenia problem powinien zostać rozwiązany. Jeśli jednak tak nie jest, przejdź do kolejnych kroków.
Rozwiązanie 2 — Zmień port wychodzący
Standardowa wartość portu wychodzącego SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) jest domyślnie ustawiona na 25. Wygląda na to, że wielu dostawców usług internetowych blokuje tę wartość portu, dlatego nie można wysyłać wiadomości e-mail. W tym scenariuszu masz dwie opcje:
- Zmień wartość SMTP na 26.
- Przełącz na port TLS i wybierz 587.
Drugą opcją jest niestandardowa wartość portu, ale mimo to sprawdzone rozwiązanie tego problemu. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, a my powinniśmy być gotowi:
- otwarty Perspektywy.
- Wybierać Przybory.
- otwarty Ustawienia konta.
- Kliknij dwukrotnie problematyczny adres e-mail.
- Wybierać Więcej ustawień.
- otwarty zaawansowane.
- Zestaw Serwer wychodzący Port SMTP do 587 i wybierz TLS szyfrowanie.
- Potwierdź wybór i poszukaj zmian.
Z drugiej strony, jeśli nadal masz problem z bieżącym błędem, przejdź do kroków rozwiązywania problemów poniżej.
Rozwiązanie 4 — Usuń swoje konto i dodaj je ponownie
Wreszcie możesz spróbować usunąć swoje konto z programu Outlook. Możesz także całkowicie zresetować aplikację, przechodząc do Ustawienia> Aplikacje> klikając Outlook i otwierając Opcje zaawansowane. Następnie kliknij Resetuj. Następnie po prostu dodaj swoje konto ponownie, skonfiguruj je i poczekaj, aż w pełni się zsynchronizuje.
Że należy to zrobić. Jesteśmy pewni, że będziesz w stanie przezwyciężyć błąd programu Outlook 0x80042109 dzięki dostarczonym rozwiązaniom. Ponadto nie zapomnij opublikować swoich pytań lub sugestii w sekcji komentarzy poniżej.