Jeśli pracujesz w domu lub w biurze i napotkasz 49.4c02 Kod błędu HP na twojej drukarce, mamy kilka rozwiązań, jak to naprawić.
Nic nie może być bardziej frustrujące niż wtedy, gdy kończysz pracę na komputerze, a następnie wysyłasz ją do drukowania i nie działa.
Gdy drukarka wyświetla kod błędu HP 49.4c02, zwykle jest to spowodowane zadaniem drukowania. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby rozwiązać problem.
Jak rozwiązać błąd drukarki HP 49.4c02
- Usuń wszystkie zadania z kolejki wydruku
- Wydrukuj stronę testową
- Wyłącz zaawansowane funkcje drukowania
- Sprawdź, czy używasz czcionki Franklin Gothic Book
- Flash i zaktualizuj oprogramowanie wewnętrzne
- Skontaktuj się z producentem drukarki
1. Usuń wszystkie zadania z kolejki drukowania
Możesz to zrobić, otwierając drukarkę, zwykle w prawym dolnym rogu komputera znajduje się mała ikona drukarki. Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby otworzyć kolejkę wydruku. Po otwarciu listy usuń wszystkie zadania.
2. Wydrukuj stronę testową
Wyłącz drukarkę, a następnie odłącz kabel podłączony do komputera i włącz go ponownie. Jeśli drukarka HP przełączy się w stan gotowości po odłączeniu kabla, wydrukuj stronę testową.
Jeśli strona testowa zostanie wydrukowana, przyczyną błędu jest najprawdopodobniej jedno z zadań drukowania w kolejce wydruku.
Jeśli te kroki nie naprawią przerywania, oto kilka rozwiązań, które pomogą Ci naprawić kod błędu HP 49.4c02.
3. Wyłącz zaawansowane funkcje drukowania
Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:
- Przejdź do drukarek z logo systemu Windows
- Wybierz kolejkę drukarki
- Kliknij lewym przyciskiem myszy i wybierz Preferencje drukowania
- Wybierz opcję Advance
- W opcji Dokument wybierz Zaawansowane funkcje drukowania
- Zmień to na Wyłączone
Spróbuj wydrukować ponownie przy użyciu strony testowej. Jeśli to nie pomoże, wypróbuj następne rozwiązanie.
- Przeczytaj także: Poprawka: kolejka drukarki zacięła się podczas usuwania w systemie Windows 10
4. Sprawdź, czy używasz czcionki Franklin Gothic Book
Czasami kod błędu HP 49.4c02 może wynikać z wydrukowania dokumentu czcionką Franklin Gothic Book, szczególnie na urządzeniach wielofunkcyjnych HP, powodując wyświetlenie błędu.
W takim przypadku wykonaj następujące czynności:
- W przypadku sterowników PCL 5e i PCL6 włącz ustawienie „Wyślij prawdziwy typ jako mapy bitowe” na karcie Zaawansowane jednego z dwóch sterowników. Umożliwi to drukowanie dokumentu bez kodu błędu HP 49.4c02.
- W przypadku sterownika PS ustaw Pobieranie czcionek True Type opcja do Mapa bitowa. Umożliwia to drukowanie dokumentu bez kodu błędu HP 49.4c02. Idź do zaawansowane zakładka pod Opcje PostScript zrobić to.
Możesz także zainstalować czcionkę na dysku twardym drukarki za pomocą Web JetAdmin wtyczka znana jako Menedżer pamięci urządzenia. Pozwala to drukować czcionkę lub dokument bez korzystania z ustawień Bitmap, jak wspomniano w dwóch powyższych sterownikach.
5. Flash i zaktualizuj oprogramowanie wewnętrzne
Wykonaj poniższe czynności, aby sflashować oprogramowanie układowe drukarki po podłączeniu do komputera kablem równoległym:
- Włącz drukarkę
- Sprawdź pogodę ‘Gotowy’Jest wyświetlany na ekranie LCD
- Wydrukuj stronę testową
- Sprawdź wersję oprogramowania układowego drukarki, a następnie wykonaj następujące czynności: Naciśnij Wybierz przycisk
- naciśnij Na dół przycisk, aby podświetlić Menu informacyjne
- naciśnij Wybierz
- naciśnij Na dół wystawić Konfiguracja drukowania na wyświetlaczu LCD
- naciśnij Wybierz aby wydrukować stronę testową
Data i wersja oprogramowania układowego zostaną wymienione na stronie testowej w części Informacje o drukarce.
- Kliknij Początek
- Wybierz Biegać
- w otwarty wpisz CMD lub COMMAND
- Kliknij Dobrze
- Przejdź do katalogu, w którym zapisane jest oprogramowanie układowe, na przykład C: FIRMWARE, a następnie wpisz ścieżkę w oknie poleceń
- naciśnij Wchodzić
- Wpisz kopię / B * .RFU LPT1 w wierszu polecenia
- naciśnij Wchodzić aby skopiować plik oprogramowania układowego do drukarki i zaktualizować oprogramowanie układowe
- Jeśli się powiedzie, wyświetlacz LCD powinien zostać wyświetlony Otrzymywanie aktualizacji
Uwaga: podczas aktualizacji nie powinny występować przerwy, ponieważ może to poważnie uszkodzić drukarkę.
- Po zakończeniu aktualizacji na wyświetlaczu LCD pojawi się „Gotowy’.
- Wyłącz drukarkę, a następnie odczekaj 15 sekund przed ponownym włączeniem.
- Wydrukuj stronę testową i sprawdź, czy wersja oprogramowania układowego znajduje się w części Informacje o drukarce na stronie testowej.
Przeczytaj także: Poprawka: Błąd „Drukarka wymaga interwencji użytkownika”
W przypadku problemów z aktualizacją oprogramowania układowego drukarki wykonaj następujące czynności w celu przeprowadzenia awaryjnej aktualizacji oprogramowania układowego:
- Wyłącz drukarkę
- Przytrzymaj anulować i włącz drukarkę. Podczas tego procesu pamięć się zlicza, a Gotowy i Uwaga Diody LED pozostaną włączone
- Wydanie anulować przycisk
- Naciśnij i zwolnij Wybierz przycisk
- Naciśnij i zwolnij Wznawianie Zobaczysz wiadomość Załaduj plik i uruchom na wyświetlaczu LCD
- Naciśnij i zwolnij W GÓRĘ Rób to, dopóki Zaprogramuj plik na Flash 4 Slot wyświetla się na LCD
- Naciśnij i zwolnij Wybierz przycisk
- Naciśnij i zwolnij Wybierz przycisk dwa razy, aż Pobierz plik teraz pokazuje na ekranie LCD
- Kliknij prawym przyciskiem myszy Początek w Twoim komputerze
- Wybierz Biegać
- w otwarty wpisz CMD lub COMMAND
- Przejdź do katalogu, w którym zapisane jest oprogramowanie układowe, na przykład C: FIRMWARE, a następnie wpisz ścieżkę w oknie poleceń
- naciśnij Wchodzić
- Wpisz kopię / B * .RFU LPT1 w wierszu polecenia
- naciśnij Wchodzić aby skopiować plik oprogramowania układowego do drukarki i zaktualizować oprogramowanie układowe
- Jeśli się powiedzie, wyświetlacz LCD powinien zostać wyświetlony Otrzymywanie aktualizacji
Uwaga: podczas aktualizacji nie powinny występować przerwy, ponieważ może to poważnie uszkodzić drukarkę.
- Po zakończeniu aktualizacji na wyświetlaczu LCD pojawi się „Gotowy’.
- Wyłącz drukarkę, a następnie odczekaj 15 sekund przed ponownym włączeniem.
- Wydrukuj stronę testową i sprawdź, czy wersja oprogramowania układowego znajduje się w części Informacje o drukarce na stronie testowej.
6. Skontaktuj się z producentem drukarki
W ostateczności możesz skontaktować się z producentem drukarki (w tym przypadku z pomocą techniczną HP), aby uzyskać więcej informacji na temat rozwiązania problemu.
Daj nam znać w sekcji komentarzy, czy te kroki i rozwiązania działały dla Ciebie.