Jak mogę włączyć Pulpit zdalny w systemie Windows Server

Remote Desktop Connection to w zasadzie protokół, który pomaga połączyć się z innym komputerem, który jest dostępny w zdalnej lokalizacji. Wygląda na to, że niektórzy użytkownicy mają problemy podczas łączenia się z Pulpitem zdalnym. Jeden z użytkowników wyjaśnił problem na forach Windows:

Próbowałem połączyć się z moim systemem Windows Server 2016 za pośrednictwem pulpitu zdalnego i właśnie przestał działać, wyświetlając ten komunikat o błędzie. Jakieś pomysły? Dzięki!

Wiele osób może nie wiedzieć, że Pulpit zdalny jest domyślnie wyłączony w systemie Windows Server. Dlatego w tym artykule zajmiemy się niektórymi metodami, które można wykorzystać do włączenia Pulpitu zdalnego.

Jak włączyć Pulpit zdalny w systemie Windows Server 2019?

1. Włącz Pulpit zdalny za pomocą PowerShell

  1. Przejdź do menu Start i wyszukaj Windows PowerShell. Kliknij prawym przyciskiem myszy Windows PowerShell i wybierz Uruchom jako administrator.Otwórz Windows PowerShell jako serwer Windows administratora, jak włączyć pulpit zdalny
  2. Uruchom następujące polecenie w PowerShell:
    Zestaw-ItemProperty -Path 'HKLM: \ System \ CurrentControlSet \ Control \ Terminal Server' -name "fDenyTSConnections" -wartość 0
  3. Domyślnie połączenia pulpitu zdalnego są blokowane przez Zaporę systemu Windows. Wykonaj następujące polecenie, aby skonfigurować zaporę, aby zezwalała na połączenia z pulpitem zdalnym.
    Enable-NetFirewallRule -DisplayGroup „Pulpit zdalny”

Jeśli z jakiegoś powodu występują problemy, możesz użyć interfejsu GUI Menedżera serwera, aby włączyć połączenia pulpitu zdalnego.

Chcesz usunąć domyślne aplikacje z systemu Windows 10? Zrób to szybko dzięki temu skryptowi PowerShell!

2. Włącz Pulpit zdalny za pomocą GUI Server Manager

  1. Najpierw musisz zalogować się na serwerze jako lokalny administrator.
  2. Przejdź do menu Start i wyszukaj Menedżer serwera. Kliknij Menedżer serwera z listy wyników wyszukiwania, aby go otworzyć.
  3. Po otwarciu okna Menedżera serwera przejdź do lewej strony i kliknij Serwer lokalny. Pulpit zdalny jest domyślnie wyłączony. Kliknij na Wyłączyć przycisk przed Zdalny ekran.Kliknij opcję Wyłącz serwer Windows serwera lokalnego, aby włączyć pulpit zdalny
  4. Okno ustawień właściwości zostanie teraz otwarte na ekranie. Kliknij Zezwalaj na zdalne połączenia z tym komputerem.Właściwości systemu pozwalają na zdalne połączenia z serwerem Windows tego komputera, jak włączyć zdalny pulpit
  5. Zobaczysz ostrzeżenie o wyjątku zapory pulpitu zdalnego i kliknij Wybierz użytkowników przycisk, aby dodać dozwolonych użytkowników.
  6. Teraz dodaj nazwę użytkownika i naciśnij Sprawdź nazwiska przycisk. Na koniec kliknij dobrze aby zapisać zmiany.
  7. Konieczne może być odświeżenie widoku, aby zmienić stan pulpitu zdalnego na Włączone.

3. Włącz pulpit zdalny za pomocą wiersza polecenia

  1. otwarty Wiersz polecenia z Menu Start.
    wiersz polecenia wyniki wyszukiwania serwer Windows jak włączyć pulpit zdalny
  2. Po otwarciu okna na ekranie wpisz SystemPropertiesRemote. wciśnij Wchodzić przycisk, aby wykonać polecenie.
  3. Zobaczysz teraz okno Właściwości systemu na ekranie.
  4. Kliknij Karta zdalna i zaznacz pole wyboru dostępne pod Zdalna pomoc.

W tym artykule wymieniliśmy kilka szybkich metod, których można użyć do włączenia połączeń pulpitu zdalnego w systemie Windows Server. Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej, jeśli ten przewodnik pomógł Ci włączyć RDC.

Zatwierdź

Link do głównej publikacji