5 najlepszych programów do śledzenia sprzedaży i poprawy przepływów pieniężnych

Oprogramowanie do śledzenia sprzedaży pomaga również w prognozowaniu, planowaniu i optymalizacji siły roboczej oraz w ustalaniu cen i planów strategicznych dla firmy.

Istnieje duży odsetek firm, które nadal polegają na ręcznych metodach śledzenia sprzedaży, takich jak arkusze kalkulacyjne lub papier, a nawet tablice. Chociaż może to działać w przypadku biur, które osiągają bardzo niskie wolumeny sprzedaży, nadal nie jest idealne.

Korzystanie z tradycyjnych sposobów śledzenia sprzedaży może prowadzić do słabej wydajności, ze względu na słabe doświadczenia klientów, nieefektywne i nieefektywne wykorzystanie pracowników sprzedaży i ich czasu, mniejszą liczbę zamkniętych transakcji oraz niższe przychody z każdej transakcji.

Na szczęście technologia rozwiązała wszystkie te problemy, dostarczając oprogramowanie do śledzenia sprzedaży. Zarządzają one, śledzą i kierują każdym aspektem procesu sprzedaży za pomocą zestawu przepływów pracy, które informują sprzedawców o tym, gdzie jest każdy potencjalny klient w danym momencie i jakie kroki powinni podjąć w następnej kolejności.

Jednak dziś, dzięki lepszej integracji i uczeniu maszynowemu, niektóre oprogramowanie do śledzenia sprzedaży może zalecać najlepsze działania następcze, a zespoły sprzedaży mogą uzyskać wgląd w stan i kondycję swojego działu ogólnie.

Niektóre funkcje, które znajdziesz w popularnym oprogramowaniu do śledzenia sprzedaży, to zarządzanie potokami i cyklami, pulpity nawigacyjne, kolejne najlepsze działania, edytor potoków, funkcja tworzenia stron internetowych, integracja z mediami społecznościowymi, narzędzia do współpracy i podstawowe funkcje zarządzania treścią.

Oto 5 najlepszych programów do śledzenia sprzedaży w 2018 roku.

Rozwiązania programowe do śledzenia sprzedaży

1

Siły sprzedaży

Salesforce to oprogramowanie na żądanie do śledzenia sprzedaży, które jest dostępne do użytku przez małe, średnie i przedsiębiorstwa. Koncentruje się na sprzedaży i wsparciu, z funkcjami takimi jak zarządzanie sprzedażą, automatyzacja marketingu, obsługa klienta i zarządzanie relacjami między partnerami.

Pomaga zarządzać kontami klientów, śledzić potencjalnych klientów, prowadzić i monitorować kampanie oraz dostawcę usług posprzedażnych.

W połączeniu z programem Outlook użytkownicy mogą synchronizować kontakty, kalendarze, wiadomości e-mail i zadania zarówno w aplikacji e-mail, jak i Salesforce. Małe firmy mogą również zarządzać swoimi kontaktami, śledzić sprzedaż i oferty, zarządzać zdarzeniami i własnymi zadaniami sprzedażowymi, a także uzyskiwać więcej potencjalnych klientów podczas śledzenia wydajności.

Narzędzie dla przedsiębiorstw obejmuje więcej funkcji, takich jak sprzedaż zespołowa, przepływ pracy w firmie, zatwierdzanie i automatyzacja konfiguracji, integracje interfejsu API i skrypty wywołań.

Uzyskaj Salesforce

  • 2)

    Pipedrive

    Pipedrive to oprogramowanie internetowe do śledzenia sprzedaży i zarządzania rurociągiem biznesowym poprzez planowanie działań sprzedażowych i monitorowanie transakcji.

    Został zbudowany przy użyciu metodologii opartej na działaniach i usprawnia każde działanie sprzedażowe, które ma na celu przekształcenie potencjalnego klienta lub potencjalnego klienta w udaną sprzedaż.

    Opierając się na chmurze, zespół sprzedaży i inni zaangażowani pracownicy mogą uzyskać do niego dostęp z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, z dowolną przeglądarką lub aplikacją mobilną przeznaczoną do tego samego. Zapewnia również pełną widoczność różnych rurociągów, dzięki solidnemu interfejsowi, który zawiera szczegółowe informacje o etapach postępu dla każdej transakcji i możliwych do zrealizowania punktów.

    Jedną z jego mocnych stron jest narzędzie aktywności i celu, które pozwala zespołom sprzedażowym śledzić oczekujące działania w potokach i daje niestandardowe raporty sprzedaży w celu monitorowania celów na poziomie pojedynczym lub grupowym, analizowania danych sprzedaży i generowania raportów, które można wykorzystać do podejmowania decyzji.

    System pocztowy jest łatwo i bezproblemowo zintegrowany z wieloma dostawcami poczty e-mail, takimi jak Outlook, Gmail i Yahoo. Aby Twój zespół mógł wysyłać i odbierać wiadomości e-mail z różnych kont przy użyciu konta Pipedrive.

    Integruje się również z innymi wiodącymi narzędziami do śledzenia sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami, ułatwiając przesyłanie i udostępnianie kontaktów, historii komunikacji i innych ważnych informacji, a także integruje się z MailChimp, Zapier, Trello i Mapami Google.

    Uzyskaj Pipedrive

    • 3)

      Oprogramowanie Zoho CRM

      Zoho jest dobrze znaną marką oprogramowania biznesowego, a tym konkretnym oprogramowaniem do śledzenia sprzedaży jest oparty na chmurze CRM, dostosowany do potrzeb małych i średnich firm.

      Jego interfejsy obejmują narzędzia takie jak obsługa klienta, śledzenie sprzedaży i automatyzacja marketingu, konfiguracja produktu, raportowanie i analizy klientów.

      Dzięki temu oprogramowaniu możesz korzystać z obsługi wielokanałowej, aby komunikować się z klientami i potencjalnymi klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej, czatu na żywo, telefonu, a nawet mediów społecznościowych. ma także funkcję grywalizacji, dzięki której można zarygować proces sprzedaży, jednocześnie nagradzając aktywnych i osiągając pracowników sprzedaży, którzy osiągają i / lub przekraczają swoje cele.

      Aplikacja mobilna umożliwia dostęp do działań sprzedażowych i informacji o klientach z dowolnego urządzenia z systemem iOS lub Android, a jej funkcja Blueprint pomaga zautomatyzować procesy sprzedaży poprzez przepływ pracy i definicję makr do regularnych zadań.

      Integruje się z istniejącym oprogramowaniem, takim jak Dokumenty Google, Microsoft Office i Sharepoint, z dodatkowymi aplikacjami dla specjalistycznych wymagań biznesowych, współpracy i wydajności.

      Pobierz oprogramowanie Zoho CRM

      • 4

        Oprogramowanie CRM Hubspot

        Hubspot to kolejne popularne oprogramowanie marketingowe i CRM, ale to konkretne rozwiązanie działa w chmurze i pomaga firmom śledzić i pielęgnować potencjalnych klientów oraz przeprowadzać analizy metryk biznesowych.

        Jest dostępny za darmo i odpowiedni dla każdego rodzaju działalności w różnych segmentach, takich jak księgowość, budownictwo i inne, oferując w czasie rzeczywistym podgląd całego lejka sprzedaży, jednocześnie automatycznie śledząc interakcje z klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej, mediów społecznościowych lub telefonu.

        Za pomocą tego oprogramowania do śledzenia sprzedaży możesz tworzyć szablony wiadomości e-mail i zarządzać nimi oraz śledzić ich wydajność, a także wysyłać powiadomienia w czasie rzeczywistym o zdarzeniach, takich jak otwarcie kontaktu przez e-mail lub pobranie załączników.

        Możesz dodać do miliona kontaktów, z nieograniczoną liczbą użytkowników, a twój darmowy dostęp nie ma limitu czasu, jednak dodane kontakty mogą zostać dodane do Hubspot Marketing Hub, jeśli są używane razem.

        Gdy zaczniesz z niego korzystać, znajdziesz także kilka darmowych wersji dostępnych w płatnym oprogramowaniu marketingowym i sprzedażowym, więc to narzędzie wykracza poza to, co robi typowy CRM, dzięki czemu możesz usprawnić procesy sprzedaży.

        Integruje się z dostawcami poczty e-mail, takimi jak Gmail, GSuite i wieloma wersjami programu Outlook.

        Pobierz oprogramowanie Hubspot CRM

        • 5

          Infusionsoft

          To kolejne oparte na chmurze rozwiązanie sprzedażowe i marketingowe, które oferuje funkcje CRM, e-commerce i automatyzacji marketingu w jednym pakiecie, pomagając małym firmom z różnych branż w zwiększaniu wielkości sprzedaży i obsłudze klienta.

          Za pomocą tego oprogramowania do śledzenia sprzedaży możesz segmentować kontakty, śledzić interakcje z klientami, wysyłać wiadomości e-mail, prowadzić kampanie marketingowe na podstawie otwieranych wiadomości e-mail, kliknięć i innych zmiennych, zarządzać e-commerce od zapasów, płatności i zakupów, a także konfigurować zakupy online wózki podczas śledzenia aktywności ze sklepu internetowego.

          Posiada narzędzia do raportowania i analizy, które pomagają analizować zmienne, takie jak e-maile i kampanie, sprzedaż, prognozy przychodów i inne, aby śledzić zwrot z inwestycji w działania sprzedażowe.

          Możesz także używać go zdalnie, ponieważ jest oparty na chmurze, ze smartfonem lub tabletem z Androidem lub iOS oraz integruje się z aplikacjami, takimi jak QuickBooks, Salesforce, Outlook i Gmail.

          Uzyskaj InfusionSoft

          Czy istnieje oprogramowanie do śledzenia sprzedaży, które uważasz za bardzo przydatne, o którym nie ma tu mowy? Podziel się z nami w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji