Menedżer poświadczeń systemu Windows nie jest bardzo popularnym narzędziem w systemie Windows 10/8/7. Niewielu użytkowników faktycznie z niego korzysta.
Aby szybko przypomnieć, Credential Manager zapisuje dane logowania do stron internetowych, serwerów, mapowanych dysków i lokalizacji sieciowych.
Zapisuje te dane logowania do skarbca, abyś mógł automatycznie logować się do stron internetowych i połączeń sieciowych. W związku z tym pliki poświadczeń są podobne do plików cookie przeglądarki, które również przechowują dane logowania.
Poświadczenia te są również automatycznie przechowywane i zarządzane przez komputer. Menedżer poświadczeń systemu Windows wie, kiedy zmieniają się informacje uwierzytelniające, zapisując na przykład najnowsze hasło.
Dane przechowywane w postaci tych plików poświadczeń obejmują:
- Hasła z chronionych hasłem witryn internetowych w Internet Explorer 7 i 8.
- Hasła kont MSN Messenger / Windows Messenger.
- W sieci LAN zaloguj hasła zdalnych komputerów.
- Na serwerach Exchange zawiera hasła do kont pocztowych przechowywanych przez Microsoft Outlook
Szukasz najlepszego oprogramowania do uwierzytelniania? Oto nasze najlepsze typy.
Jak dodawać, usuwać i edytować pliki Menedżera poświadczeń systemu Windows?
W ten sposób możesz dodawać, usuwać lub edytować pliki poświadczeń za pomocą Windows Credential Manager.
- Najpierw naciśnij klawisz Win + klawisz skrótu S i wpisz „Windows Credential Manager” w polu wyszukiwania Cortana.
- Kliknij Zarządzaj poświadczeniami systemu Windows aby otworzyć okno w poniższej migawce.
- To okno obejmuje Poświadczenia sieciowe i Poświadczenia systemu Windows. Poświadczenia sieciowe obejmują dane logowania do konta w witrynie, ale tylko w przypadku witryn otwieranych w Edge i Internet Explorer.
- Nie możesz dodać nowych danych logowania do witryny. Możesz jednak usunąć dane uwierzytelniające witryny, wybierając jeden z wymienionych, klikając Usunąć i tak potwierdzać.
- Możesz również sprawdzić hasła do witryny, klikając przycisk Pokazać opcja, a następnie wprowadź hasło do konta użytkownika.
- Kliknij Poświadczenia systemu Windows aby otworzyć dane logowania do systemu Windows i jego usług, jak na poniższej migawce. Na przykład, jeśli skonfigurowałeś dla niej dane logowania do sieci domowej grupy domowej, byłyby tam zawarte.
- Możesz dostosować tam dane logowania, wybierając pozycję, aby ją rozwinąć, a następnie klikając Edytować. Otworzy się okno, w którym możesz wprowadzić nowe dane logowania.
- Aby usunąć tam wpis, wybierz go, a następnie kliknij Usunąć.
- Możesz dodać nowe poświadczenia, klikając Dodaj poświadczenie systemu Windows. Alternatywnie kliknij Dodaj ogólne poświadczenie aby otworzyć okno w migawce bezpośrednio poniżej.
- Teraz wypełnij trzy pola w oknie i naciśnij dobrze przycisk.
Otwieranie Menedżera poświadczeń systemu Windows za pomocą wiersza polecenia
- Możesz także otworzyć Menedżera poświadczeń systemu Windows za pomocą wiersza polecenia. Naciśnij klawisz skrótu Win + X i wybierz Wiersz polecenia z menu, aby go otworzyć.
- Następnie wprowadź „rundll32.exe keymgr.dll, KRShowKeyMgr”W wierszu polecenia i naciśnij klawisz Enter, aby otworzyć okno na migawce bezpośrednio poniżej.
- To okno jest faktycznie takie samo jak Menedżer poświadczeń systemu Windows. Zawiera listę wszystkich danych logowania w jednym oknie i możesz kliknąć Edytuj Usuń i Dodaj przyciski do modyfikowania, usuwania lub zapisywania nowych danych logowania.
Ostrzeżenie o epickim przewodniku! Wszystko, co musisz wiedzieć o wierszu polecenia, znajduje się tutaj!
Menedżer poświadczeń systemu Windows zapewnia wygodny przegląd danych logowania do strony internetowej, serwera i oprogramowania. Za pomocą tego narzędzia możesz teraz modyfikować, dodawać lub usuwać dane logowania do konta.
Zatwierdź