Wystąpił problem z uzyskaniem osobistego certyfikatu Problem ze Skype [FIX]

Niektórzy użytkownicy systemu Windows 10 zgłaszali problem z próbą zalogowania się za pomocą Skype’a dla firm (Office 365). Komunikat o błędzie Wystąpił problem z uzyskaniem osobistego certyfikatu wymaganego do zalogowania. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej wyskakuje okienko, blokując dostęp do ich kont Skype dla firm.

Oto jak jeden użytkownik opisuje ten problem:

Już od dłuższego czasu pracuję z użytkownikiem nad problemem związanym ze skype dla biznesu online i nie mogę tego zrozumieć. […]
Przypadek: użytkownik nie może zalogować się do Skype’a w celach biznesowych z następującym komunikatem o błędzie: „Wystąpił problem z uzyskaniem osobistego certyfikatu wymaganego do zalogowania. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej”.

Przyczyną tego problemu mogą być konflikty oprogramowania lub certyfikatu.

Aby rozwiązać ten problem z logowaniem, udało nam się wymyślić szereg poprawek.

Rozwiązania problemów z certyfikatem logowania przez Skype

1. Usuń dane logowania

  1. W oknie logowania Skype for Business kliknij Usuń moje dane logowaniausuń informacje logowania do Skype 10 Windows
  2. Spowoduje to usunięcie zapisanego hasła, certyfikatów i ustawień połączenia
  3. Następnie musisz wprowadzić informacje o koncie i sprawdzić, czy możesz się zalogować.

2. Opróżnij pamięć podręczną DNS

  1. Otwórz wiersz polecenia (Uruchom jako administrator)> wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter:
    ipconfig / flushdns
  2. Poczekaj na zakończenie procesu, a następnie zamknij CMD.

Zapora systemu Windows 10 może również blokować Skype. Dowiedz się, jak go odblokować tutaj.

3. Wprowadź zmiany za pomocą Edytora rejestru

  1. Naciśnij klawisze logo Windows + R na klawiaturze> wpisz regedit i naciśnij Enter, aby otworzyć Edytor rejestru
  2. Znajdź następującą ścieżkę rejestru: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Cryptography \ MachineGuidWystąpił problem z uzyskaniem osobistego certyfikatu Skype
  3. Kliknij dwukrotnie MachineGuid > jeśli wartość zawiera listę cyfr i liter w nawiasach — np. {c1cbd94c-0d35-414c-89ef-dd092b984883} — Usuń toWystąpił problem z uzyskaniem osobistego certyfikatu Skype
  4. Zamknij Edytor rejestru> uruchom ponownie program Lync i spróbuj zalogować się do Skype’a dla firm.

4. Wykonaj kroki rozwiązywania problemów dla programów Lync 2010 i Lync 2013

Jeśli nadal używasz programu Lync, możesz rozwiązać ten problem:

  1. Znajdź folder danych aplikacji: % LOCALAPPDATA% \ Microsoft \ Communicator
  2. Usuń folder zawierający informacje powiązane z Twoim adresem e-mail
  3. Uruchom ponownie program Lync i spróbuj zalogować się przy użyciu Skype for Business

Jeśli używasz programu Lync 2010, usuń certyfikat osobisty, wykonując następujące czynności:

  1. Naciśnij klawisze logo Windows + R na klawiaturze> wpisz certmgr.msc i naciśnij Enter
  2. W Menedżerze certyfikatów kliknij, aby rozwinąć Osobisty > CertyfikatyWystąpił problem z uzyskaniem osobistego certyfikatu Skype
  3. Kliknij, aby posortować według Wydane przez kolumna> zlokalizuj problemy z certyfikatem według Communications Server
  4. Sprawdź, czy certyfikat istnieje i nie wygasł
  5. Usuń certyfikat> spróbuj zalogować się do Skype for Business.

Jeśli nic nie pomaga, spróbuj skontaktować się z Centrum pomocy technicznej na oficjalnej stronie internetowej Microsoft i poinformować ich o problemie.

Daj nam znać w sekcji komentarzy, jeśli uważasz, że ten artykuł był pomocny i udało Ci się naprawić błąd podczas uzyskiwania osobistego certyfikatu Skype.

Link do głównej publikacji