POPRAWKA: VPN nie może załadować preferencji w Cisco AnyConnect

Korzystanie z klienta VPN, takiego jak Cisco AnyConnect, powinno umożliwić bezprecedensowy dostęp do punktu końcowego zarówno pracownikom, jak i tobie. Korzyści z korzystania z takiej usługi są bardziej niż oczywiste, ponieważ można uzyskać dostęp do sieci firmowej zdalnie z dowolnego komputera lub urządzenia mobilnego.

Niemniej jednak, chociaż rzadki problem może rzucić cień na ogólną funkcjonalność, zazwyczaj można je łatwo rozwiązać. Do tego, nad którym dziś pracujemy, występuje błąd „Nie udało się załadować preferencji VPN”.

Ten błąd uniemożliwia użytkownikom połączenie z siecią VPN.

Co zrobić, jeśli VPN nie załadował preferencji

  1. Zainstaluj ponownie klienta
  2. Usuń folder Cisco
  3. Zmień ustawienia bezpieczeństwa
  4. Usuń profil XML

S0lution 1 — Zainstaluj ponownie klienta

Pierwszym dość oczywistym krokiem jest próba ponownej instalacji klienta. Niektórzy użytkownicy sugerują, że określona wersja AnyConnect nie będzie działać, więc możesz zacząć działać po zakupie nowszej wersji. Nie zaczniesz od zera, ponieważ pliki ProgramData konfiguracji i profilu pozostaną nietknięte.

Po odinstalowaniu klienta Cisco AnyConnect VPN przejdź do oficjalnej witryny i pobierz świeżego instalatora. Jeśli problem nadal występuje, przejdź do następnego kroku.

Rozwiązanie 2 — Usuń folder Cisco

Możliwe uszkodzenie plików konfiguracyjnych może prowadzić do takich problemów. Ponieważ komunikat o błędzie „VPN nie załadował preferencji”, klient nie może uzyskać preferencji, na podstawie których jest skonfigurowany klient.

Aby rozwiązać ten problem, możesz spróbować usunąć wszystkie zaangażowane pliki preferencji z kilku lokalizacji.

Oto pliki, które należy usunąć:

  • % ProgramData% CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility ClientProfile
  • % AppData% LocalCiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client

Usunięcie tego folderu spowoduje usunięcie wszystkich ustawień. Niektórzy użytkownicy sugerują ponowną instalację klienta, ale możesz go wypróbować, a następnie podjąć odpowiednie działania, jeśli problem będzie się powtarzał.

— POWIĄZANE: Co zrobić, jeśli Cisco VPN nie udało się włączyć wirtualnego adaptera

Rozwiązanie 3 — Zmień ustawienia zabezpieczeń

Wydaje się, że istnieje inny możliwy powód błędu „VPN nie załadował preferencji”. Mianowicie wydaje się, że nękają tylko użytkowników, którzy nie mają włączonych niezbędnych uprawnień dostępu. Możesz to naprawić i, mam nadzieję, to rozwiąże problem. Oto, co musisz zrobić:

  1. Nawigować do % ProgramData% CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy Profil folder i otwórz Nieruchomości.
  3. Wybierz Bezpieczeństwo patka.
  4. Kliknij Edytuj (do tego potrzebne będzie pozwolenie administracyjne).
  5. Sprawdź «Pełna kontrola”I potwierdź zmiany.

Rozwiązanie 4 — Usuń profil XML

Wreszcie, jeśli żadne z poprzednich rozwiązań nie okazało się owocne w rozwiązaniu omawianego błędu, mamy jeszcze jedną rzecz, którą możesz wypróbować. Oczywiście zawsze istnieje możliwość skontaktowania się z pomocą techniczną i przesłania jej wszystkich niezbędnych dzienników, aby mogli Ci pomóc. Zanim to zrobisz, wypróbuj następujące kroki:

    1. Włącz alias grupy lub adres URL grupy dla grup tunelowych.
    2. Utwórz kopię zapasową profilu XML i usuń go z urządzenia Adaptive Security Appliance.
    3. Teraz usuń (usuń) następujące pliki z zagrożonego komputera:
      • Preferences.xml
      • preferencje_global.xml
      • profil XML w Profile teczka
    4. Na koniec podłącz ponownie klienta.

Powiedziawszy to, możemy zakończyć ten artykuł. Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie, napisz do nas w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji