Wielu użytkowników korzysta z VPN w celu ochrony swojej prywatności online. Chociaż narzędzia VPN są świetne, system Windows 10 obsługuje również VPN natywnie, więc nie będziesz potrzebować żadnych narzędzi innych firm, aby z niego korzystać.
Mogą jednak wystąpić problemy z VPN i użytkownicy zgłosili błąd połączenia z komunikatem o błędzie 691. Może to stanowić problem, jeśli chcesz korzystać z VPN, ale istnieje kilka sposobów rozwiązania tego problemu.
Jak naprawić błąd połączenia VPN z błędem 691?
Spis treści:
- Użyj Microsoft CHAP wersja 2
- Odznacz opcję Dołącz domenę logowania Windows
- Zmień parametry LANMAN
- Sprawdź, czy nazwa użytkownika i hasło są prawidłowe
- Zaktualizuj sterowniki sieciowe
- Sprawdź ustawienia zabezpieczeń swojego połączenia
- Pozostaw nazwę domeny pustą dla połączenia zewnętrznego
- Użyj polecenia resphone
- Sprawdź, czy istnieją inne aktywne połączenia VPN
- Sprawdź nazwę swojej domeny
- Użyj innego identyfikatora logowania
- Zmień swoją nazwę użytkownika
- Usuń i dodaj swoje połączenie VPN
- Użyj PAP zamiast LDAP
- Dodaj porty do przekierowania portów WAN / serwera wirtualnego
- Skontaktuj się z usługodawcą internetowym
Kroki, aby naprawić błąd VPN 691
Rozwiązanie 1 — Użyj Microsoft CHAP wersja 2
VPN używa różnych protokołów, a aby naprawić błąd połączenia z błędem 691, musisz użyć Microsoft CHAP wersja 2. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:
- naciśnij Klawisz Windows + X aby otworzyć menu Win + X. Wybierać Połączenia sieciowe z menu.
- Po otwarciu okna Połączenia sieciowe zlokalizuj połączenie VPN, kliknij je prawym przyciskiem myszy i wybierz Nieruchomości z menu.
- Przejdź do Bezpieczeństwo patka.
- Wybierz Zezwalaj na te protokoły i zaznacz Microsoft CHAP wersja 2 (MS-CHAP v2).
- Kliknij dobrze aby zapisać zmiany.
Po włączeniu Microsoft CHAP w wersji 2 sprawdź, czy problem nadal występuje.
Rozwiązanie 2 — Odznacz opcję Dołącz domenę logowania Windows
Czasami połączenie nie powiodło się z komunikatem o błędzie 691, jeśli połączenie VPN nie jest poprawnie skonfigurowane, ale możesz rozwiązać ten problem, wyłączając opcję Dołącz domenę logowania systemu Windows. Aby rozwiązać problem, wykonaj następujące czynności:
- otwarty Połączenia sieciowe. Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, jak to zrobić, sprawdź poprzednie rozwiązanie.
- Znajdź połączenie VPN, kliknij je prawym przyciskiem myszy i wybierz Nieruchomości z menu.
- Przejdź do Opcje tab i odznacz Uwzględnij domenę logowania Windows opcja.
- Kliknij dobrze aby zapisać zmiany.
Rozwiązanie 3 — Zmień parametry LANMAN
Według użytkowników możesz rozwiązać ten problem na komputerze, zmieniając parametry LANMAN. Jest to stosunkowo proste i możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:
- naciśnij Klawisz Windows + R. i wpisz gpedit.msc. naciśnij Wchodzić lub kliknij dobrze.
- Uruchomi się Edytor lokalnych zasad grupy. W lewym okienku przejdź do Konfiguracja komputera> Ustawienia systemu Windows> Ustawienia zabezpieczeń> Zasady lokalne> Opcje bezpieczeństwa.
- W prawym okienku zlokalizuj i kliknij dwukrotnie Bezpieczeństwo sieci: poziom uwierzytelnienia LAN Managera.
- Iść do Ustawienia zabezpieczeń lokalnych patka. Wybierać Wyślij LM Odpowiedzi NTLM z listy. Kliknij Zastosować i dobrze aby zapisać zmiany.
- Teraz kliknij dwukrotnie Bezpieczeństwo sieci: minimalne bezpieczeństwo sesji dla NTLM SSP.
- Pamiętaj, aby wyłączyć Wymagaj 128-bitowego szyfrowania wybierz opcję i włącz Wymagaj bezpieczeństwa sesji NTLMv2 opcja. Kliknij Zastosować i dobrze aby zapisać zmiany.
- Po wprowadzeniu tych zmian uruchom ponownie komputer, aby je zastosować.
Rozwiązanie 4 — Sprawdź, czy nazwa użytkownika i hasło są poprawne
Czasami połączenie nie powiodło się z komunikatem o błędzie 691, jeśli nazwa użytkownika lub hasło są nieprawidłowe. Aby upewnić się, że twoje hasło jest prawidłowe, zalecamy sprawdzenie, czy masz włączoną opcję CAPS LOCK.
Ponadto pamiętaj, aby podać swój adres e-mail jako nazwę użytkownika.
Uwaga: Aby uniknąć błędów połączenia podczas korzystania z VPN, szczególnie 691, zalecamy przejście na wysoce niezawodną VPN. Polecamy Cyberghost jako jeden z najbardziej zoptymalizowanych i dobrze obsługiwanych. Działa jak urok (przetestowany przez nasz zespół) i ma świetną cenę dla tych, którzy chcą się zapisać.
Dlaczego warto wybrać CyberGhost?
Cyberghost dla Windows- 256-bitowe szyfrowanie AES
- Ponad 3000 serwerów na całym świecie
- Świetny plan cenowy
- Doskonałe wsparcie
Pobierz teraz CyberGhost VPN
Rozwiązanie 5 — Zaktualizuj sterowniki sieciowe
Następną rzeczą, którą spróbujemy, jest aktualizacja sterowników sieciowych. Oto jak to zrobić:
- Idź do Szukaj, wpisz devicemngr, i otwórz Menedżera urządzeń.
- Rozszerzać Karty sieciowe, i znajdź swój router.
- Kliknij router prawym przyciskiem myszy i przejdź do Uaktualnij sterownik.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i zakończ instalację sterowników.
- Zrestartuj swój komputer.
Aktualizuj sterowniki automatycznie
Jeśli nie chcesz samodzielnie szukać sterowników, możesz użyć narzędzia, które zrobi to za Ciebie automatycznie. Oczywiście, ponieważ w tej chwili nie możesz połączyć się z Internetem, to narzędzie nie będzie przydatne.
Jednak po przejściu do trybu online pomożesz wszystkim kierowcom być na bieżąco, więc nie będziesz już w takiej sytuacji.
Tweakbit Driver Updater (zatwierdzony przez Microsoft i Norton Antivirus) pomoże Ci automatycznie zaktualizować sterowniki i zapobiegnie uszkodzeniom komputera spowodowanym instalacją niewłaściwych wersji sterowników.
Po kilku testach nasz zespół stwierdził, że jest to najlepiej zautomatyzowane rozwiązanie.
Oto krótki przewodnik, jak go używać:
- Ściągnij i zainstaluj TweakBit Driver Updater
- Po zainstalowaniu program automatycznie rozpocznie skanowanie komputera w poszukiwaniu nieaktualnych sterowników. Driver Updater sprawdzi zainstalowane wersje sterowników w bazie danych najnowszych wersji w chmurze i zaleci odpowiednie aktualizacje. Wszystko, co musisz zrobić, to czekać na zakończenie skanowania.
- Po zakończeniu skanowania otrzymasz raport o wszystkich problemowych sterownikach znalezionych na twoim komputerze. Przejrzyj listę i sprawdź, czy chcesz zaktualizować każdy sterownik osobno, czy wszystkie naraz. Aby zaktualizować jeden sterownik na raz, kliknij link „Aktualizuj sterownik” obok nazwy sterownika. Lub po prostu kliknij przycisk „Aktualizuj wszystko” u dołu, aby automatycznie zainstalować wszystkie zalecane aktualizacje.
Uwaga: Niektóre sterowniki muszą być instalowane w kilku krokach, więc będziesz musiał nacisnąć przycisk „Aktualizuj” kilka razy, aż wszystkie jego składniki zostaną zainstalowane.
Rozwiązanie 6 — Sprawdź ustawienia zabezpieczeń połączenia
Połączenie nieudane z komunikatem błędu 691 może pojawić się, jeśli ustawienia bezpieczeństwa nie są poprawnie skonfigurowane.
Aby rozwiązać ten problem, sprawdź ustawienia zabezpieczeń połączenia, wykonując następujące kroki:
- otwarty Połączenia sieciowe okno.
- Znajdź swoje połączenie, kliknij je prawym przyciskiem myszy i wybierz Nieruchomości z menu.
- Przejdź do Bezpieczeństwo i upewnij się, że Typowe (zalecane ustawienia) opcja jest wybrana.
- Upewnij się, że w sekcji Sprawdź moją tożsamość w następujący sposób Zezwalaj na niezabezpieczone hasło opcja jest wybrana.
- Idź do Opcje i upewnij się, że Uwzględnij domenę logowania Windows opcja nie jest zaznaczona. Kliknij dobrze aby zapisać zmiany.
Po wprowadzeniu niezbędnych zmian sprawdź, czy problem został rozwiązany.
Rozwiązanie 7 — Pozostaw nazwę domeny pustą dla połączenia zewnętrznego
Użytkownicy zgłosili, że ich VPN działa podczas korzystania z sieci wewnętrznej, jednak połączenie nie powiodło się z błędem 691 pojawia się podczas próby połączenia z VPN przez połączenie internetowe.
To dziwny problem, ale wydaje się, że rozwiązanie jest dość proste. Według użytkowników rozwiązali problem, pozostawiając pustą nazwę domeny dla połączenia zewnętrznego.
Aby rozwiązać problem, wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło, a nazwę domeny pozostaw puste. Kliknij przycisk Połącz, a wszystko powinno działać bez problemów.
Rozwiązanie 8 — Użyj polecenia resphone
Jeśli masz problemy z połączeniem się z VPN, możesz być w stanie je naprawić za pomocą polecenia rasphone. Możesz uruchomić to polecenie, wykonując następujące kroki:
- naciśnij Klawisz Windows + X i wybierz Wiersz polecenia (administrator) z menu.
- Po uruchomieniu wiersza polecenia wprowadź rasphone -d „Nazwa połączenia VPN”.
- naciśnij Wchodzić aby uruchomić polecenie.
Rozwiązanie 9 — Sprawdź, czy istnieją inne aktywne połączenia VPN
Połączenie nieudane z błędem 691 może pojawić się komunikat, jeśli są aktywne połączenia. Aby rozwiązać ten problem, sprawdź, czy są uruchomione inne połączenia VPN. Jeśli tak, wyłącz te połączenia i sprawdź, czy to rozwiąże problem.
Rozwiązanie 10 — Sprawdź nazwę swojej domeny
Niewielu użytkowników zgłosiło, że ten problem występuje, ponieważ nazwa domeny jest niepoprawna. Według użytkowników problem pojawia się, jeśli nazwa domeny używa formatu company.local.
Użytkownicy zgłaszają, że aby rozwiązać problem, musisz usunąć .local z nazwy domeny. Na przykład, jeśli nazwa domeny to Company.local, zmień ją na Firma i sprawdź, czy to rozwiązuje problem.
Rozwiązanie 11 — Użyj innego identyfikatora logowania
Czasami połączenie nie powiodło się z komunikatem o błędzie 691, jeśli Twój identyfikator logowania jest uszkodzony. W takim przypadku utwórz nowy identyfikator logowania i spróbuj go użyć.
Rozwiązanie 12 — Zmień nazwę użytkownika
Niewielu użytkowników zgłosiło, że połączenie nie powiodło się z komunikatem o błędzie 691 z powodu nazwy użytkownika. Według nich zarówno nazwa użytkownika, jak i hasło są poprawne, ale problem nadal występuje. Jeśli masz ten sam problem, możesz spróbować dodać nazwę domeny do swojej nazwy użytkownika.
Aby to zrobić, po prostu dodaj @TwojaDomenaNazwa do swojej nazwy użytkownika. Na przykład, jeśli twoja bieżąca nazwa użytkownika to Nazwa użytkownika, musisz ją zmienić na Nazwa użytkownika @ YourDomainName. Po wykonaniu tej czynności spróbuj ponownie połączyć się z VPN.
Rozwiązanie 13 — Usuń i dodaj połączenie VPN
Jeśli otrzymujesz komunikat Błąd połączenia z komunikatem o błędzie 691, możesz to naprawić, po prostu usuwając i ponownie tworząc połączenie VPN. Jest to dość proste w Windows 10 i możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:
- naciśnij Klawisz Windows + I aby otworzyć aplikację Ustawienia.
- Po otwarciu aplikacji Ustawienia przejdź do Sieć Internet Sekcja. Teraz przejdź do VPN patka.
- W sekcji VPN powinieneś zobaczyć wszystkie dostępne połączenia VPN. Wybierz połączenie, które chcesz usunąć, i kliknij Usunąć przycisk.
- Teraz musisz dodać nowe połączenie VPN. Aby to zrobić, kliknij Dodaj połączenie VPN przycisk.
- Po wykonaniu tej czynności wprowadź niezbędne informacje, aby skonfigurować połączenie VPN.
Po utworzeniu nowego połączenia VPN spróbuj się z nim połączyć i sprawdź, czy problem nadal występuje.
Rozwiązanie 14 — Użyj PAP zamiast LDAP
Użytkownicy zgłosili, że nie można używać protokołu MS-CHAP v2 z konfiguracją serwera LDAP. W ten sposób spowoduje się niepowodzenie połączenia z wyświetleniem komunikatu o błędzie 691.
Aby uniknąć tego problemu, po prostu przełącz się z konfiguracji serwera LDAP na PAP, a problem zostanie rozwiązany.
Rozwiązanie 15 — Dodaj porty do przekierowania portów WAN / serwera wirtualnego
Ten błąd może pojawić się, jeśli próbujesz użyć VPN w swojej sieci. Według niektórych użytkowników można naprawić nieudane połączenie z komunikatem o błędzie 691, dodając porty do przekazywania portów WAN / serwera wirtualnego.
Jeśli nie jesteś administratorem sieci, skontaktuj się z administratorem sieci i poproś go o wprowadzenie niezbędnych zmian.
Rozwiązanie 16 — Skontaktuj się z usługodawcą internetowym
Czasami połączenie nieudane z komunikatem o błędzie 691 może być spowodowane problemami z usługodawcą internetowym. Niewielu użytkowników zgłosiło, że błąd został spowodowany przez ich dostawcę, ale po skontaktowaniu się z nim problem został rozwiązany.
Połączenie nie powiodło się z komunikatem o błędzie 691 może uniemożliwić korzystanie z VPN, a jeśli masz ten problem, zachęcamy do wypróbowania niektórych z naszych rozwiązań.
- naciśnij Klawisz Windows + X i wybierz Wiersz polecenia (administrator) z menu.
- naciśnij Klawisz Windows + R. i wpisz gpedit.msc. naciśnij Wchodzić lub kliknij dobrze.