PaperPort 14 nie rozpoznaje mojego skanera

PaperPort 14 jest jednym z najpopularniejszych produktów do obrazowania i / lub zarządzania dokumentami firmy Nuance Communications (wcześniej ScanSoft). Jest szeroko stosowany zarówno przez osoby fizyczne i firmy, jak i użytkowników komputerów z systemem Windows, którzy stosują go codziennie w przypadku większości zadań związanych ze skanowaniem dokumentów i zdjęć lub obrazowaniem.

Pomimo tego, że działa dobrze ze starymi i nowymi wersjami systemu operacyjnego Windows, znane są problemy ze skanowaniem, takie jak PP14 nie rozpoznaje problemu skanera wśród użytkowników.

Ten problem można jednak rozwiązać, a poniżej znajduje się kilka rozwiązań, które możesz spróbować rozwiązać.

POPRAWKA: PaperPort nie może komunikować się z urządzeniem skanującym

  1. Użyj narzędzia do połączenia skanera PaperPort 14
  2. Potwierdź, że wybrałeś skaner w PaperPort 14
  3. Sprawdź, czy możesz skanować do innej aplikacji
  4. Zainstaluj nowszą wersję PaperPort 14 nad wersją skanera
  5. Uruchom initwain
  6. Odinstaluj i ponownie zainstaluj PaperPort 14
  7. Utwórz klucze rejestru i pozwól, aby przycisk „skanuj” działał normalnie

1. Użyj narzędzia do połączenia skanera PaperPort 14

Nuance opracowało to narzędzie, aby naprawić problemy ze skanerem w PaperPort 14. Możesz pobrać narzędzie i zainstalować je, aby rozwiązać problem.

Po pobraniu wykonaj następujące czynności:

  • Wyjdź z PaperPort 14
  • Uruchom pobrany plik wykonywalny
  • The Kontrola konta użytkownika okno dialogowe zostanie wyświetlone, jeśli UAC jest włączony
  • Kliknij Tak na UAC
  • Kliknij przycisk Włącz w nowym oknie dialogowym
  • Wyświetlone zostanie okno dialogowe pomyślnej instalacji
  • Kliknij przycisk Tak i zaakceptuj, aby umieścić skrót na pulpicie, aby można go było łatwo uruchomić, jeśli będzie trzeba go użyć ponownie

Po uruchomieniu PaperPort 14 będzie korzystać z nowego narzędzia do połączenia skanera.

2. Potwierdź, że wybrałeś skaner w PP14

  • Otwórz PaperPort 14
  • Jeśli używasz 6.x lub 7.x, kliknij Plik> Wybierz skaner> Wybierz sterownik TWAIN skanera. Jeśli używasz wersji 8.x lub 9.0, kliknij Skanuj i wybierz skaner z rozwijanego menu
  • Jeśli widzisz wiele sterowników, wybierz odpowiedni dla swojego skanera
  • Sprawdź, czy skaner jest teraz rozpoznawalny przez PaperPort 14

— POWIĄZANE: POPRAWKA: Paperport 14 nie skanuje wielu stron

3. Sprawdź, czy możesz skanować do innej aplikacji

  • Odwiedź stronę producenta skanera
  • Pobierz i zainstaluj najnowsze sterowniki dla określonego skanera i wersji systemu operacyjnego Windows
  • Kliknij Początek
  • Wybierz Programy (lub aplikacje)
  • Wybierz Akcesoria
  • Kliknij Obrazowanie
  • Kliknij Plik i wybierz Skanuj nowy lub Uzyskaj obraz, aby uruchomić interfejs użytkownika skanera
  • Wykonaj skanowanie. Jeśli nie możesz skanować do przetwarzania obrazu, skontaktuj się z producentem skanera w celu uzyskania dalszej pomocy, aby upewnić się, że działa on dobrze w systemie Windows

4. Zainstaluj nowszą wersję PaperPort 14 nad wersją skanera

Do skanera dołączona jest konkretna wersja PaperPort 14, więc jeśli aktualizujesz z poprzedniej wersji, zainstaluj ją, a następnie zainstaluj nowszą wersję PaperPort na poprzedniej wersji. Jeśli masz już nowszą wersję, wykonaj następujące czynności:

  • Kliknij Start i wybierz Ustawienia
  • Kliknij Panel sterowania
  • Wybierz Dodaj usuń programy odinstalować poprzednią wersję PaperPort 14 z systemu
  • Zainstaluj wersję PaperPort dostarczoną ze skanerem
  • Zainstaluj ponownie nowszą wersję na poprzedniej
  • Spróbuj sprawdzić, czy skaner jest rozpoznawalny i działa

5. Uruchom initwain

  • Kliknij Start
  • Wybierz Znajdź
  • Kliknij opcję Pliki lub foldery
  • Wyszukaj plik initwain.exe na dysku, na którym zainstalowano PaperPort 14
  • Kliknij dwukrotnie znaleziony plik
  • Wyświetlone zostanie okno dialogowe pokazujące, że PaperPort 14 został ponownie zainicjowany dla dostępu TWAIN
  • Kliknij OK
  • Ponownie otwórz PaperPort 14
  • Jeśli używasz 6.x lub 7.x, kliknij Plik
  • Wybierz skaner
  • Wybierz sterownik TWAIN skanera
  • Jeśli używasz wersji 8.x lub 9.0, kliknij Skanuj i wybierz skaner z rozwijanego menu
  • Sprawdź, czy skaner jest teraz rozpoznawalny

— ZWIĄZANE: Poprawka: Paperport 14 nie uruchamia się w systemie Windows 10

6. Odinstaluj i ponownie zainstaluj PP14

Aby to zrobić:

  • Kliknij Start i wybierz Ustawienia
  • Kliknij Panel sterowania
  • Wybierz Dodaj / Usuń programy
  • Odinstaluj wszystkie wersje PaperPort i wymieniony sterownik drukarki PaperPort
  • Zrestartuj swój komputer
  • Jeśli wykonałeś aktualizację z poprzedniej wersji PaperPort, zainstaluj wersję dostarczoną ze skanerem i uruchom ponownie komputer
  • Zainstaluj aktualną wersję PP14 w systemie i sprawdź, czy rozpoznaje skaner

7. Utwórz klucze rejestru i pozwól, aby przycisk „skanuj” działał normalnie

Problem może być spowodowany nieprawidłowym utworzeniem określonych kluczy rejestru w systemie Windows, dlatego PaperPort 14 nie rozpoznaje skanera. Aby rozwiązać ten problem, zainstaluj narzędzie do połączenia skanera PaperPort 14. Tworzy to odpowiednie klucze rejestru i umożliwia prawidłowe i normalne działanie przycisku skanowania.

Aby to zrobić:

  • Zamknij PP14
  • Pobierz i zainstaluj narzędzie Scanner Connection Tool jak w rozwiązaniu pierwszym
  • Po pobraniu kliknij dwukrotnie PPScnConnTool.exe plik — może zostać wyświetlony monit UAC, więc kliknij Tak
  • Kiedy pojawi się narzędzie, kliknij Włącz
  • Pojawi się monit o utworzenie skrótu na pulpicie, aby ponownie uruchomić narzędzie.
  • Uruchom PaperPort 14 i sprawdź, czy przycisk Skanuj jest dostępny i czy skaner jest rozpoznawalny

Czy któreś z rozwiązań pomogło? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji