Odmowa dostępu, błąd podczas usuwania pliku lub problemu z folderem w systemie Windows

Podczas próby usunięcia pliku lub folderu na komputerze może pojawić się komunikat o błędzie, taki jak „Brak dostępu„ Może to być spowodowane jedną lub kilkoma z następujących przyczyn:

  1. Plik może być używany
  2. Nie masz uprawnień
  3. Plik może być uszkodzony
  4. Profil użytkownika może być uszkodzony

Odmowa dostępu — błąd podczas usuwania pliku lub folderu

Najpierw sprawdź, czy plik lub folder jest w użyciu. Zamknij wszystkie otwarte pliki i foldery i spróbuj ponownie. Jeśli to nie pomoże, przejmij na własność plik lub folder i sprawdź, czy możesz go teraz usunąć. Jeśli nawet to nie pomoże, sprawdź, czy masz odpowiednie uprawnienia do plików i folderów.

Jeśli nic nie pomoże, możesz spróbować wykonać te czynności.

Uszkodzone pliki

Pliki uszkodzone to pliki, których zachowanie się zmieniło i dlatego nie działa już poprawnie. Pliki te mogą być zwykłymi plikami, takimi jak zdjęcia, dokumenty lub pliki systemowe. Większość uszkodzonych plików nie można naprawić i należy je usunąć lub zastąpić.

Istnieje kilka działań, które można podjąć, aby zapobiec uszkodzeniu plików:

  1. Zapisz plik poprawnie. Gdy coś pójdzie nie tak lub napotkasz problem podczas zapisywania pliku, może zostać uszkodzony. Na przykład program zapisujący plik może przestać działać.
  2. Wyłącz komputer poprawnie. Unikaj naciskania i przytrzymywania przycisku zasilania, ponieważ akcja wymusza nieoczekiwane zamknięcie systemu Windows.
  3. Użyj Bezpiecznie usuń sprzęt opcja podczas usuwania USB.

Niemniej jednak, jeśli uważasz, że uszkodzony plik może być przyczyną błędu odmowy dostępu, możesz spróbować naprawić plik. Wypróbuj bezpłatną naprawę plików i sprawdź, czy to pomoże. File Repair to darmowe narzędzie, które pozwala naprawić uszkodzone pliki Word, Compressed Image, Video, Music. Pliki PDF łatwo na komputerze z systemem Windows.

Jeśli nie możesz naprawić uszkodzonego pliku, spróbuj pobrać starszą wersję pliku, aby zastąpić uszkodzoną wersję.

Twój lokalny profil użytkownika jest uszkodzony

Możesz spróbować wykonać poniższe kroki, aby rozwiązać problem, jeśli Twój lokalny profil użytkownika jest uszkodzony, jednak upewnij się, że usuwane pliki nie są ważne lub nie są dla Ciebie przydatne. Jest tak, ponieważ usunięcie ważnego pliku, takiego jak plik systemowy, może powodować poważne problemy w systemie operacyjnym i / lub innych programach.

W rzadkich przypadkach system Windows może nie odczytać poprawnie lokalnego profilu użytkownika, co może powodować problemy z dostępem do plików i folderów. Może być konieczne utworzenie nowego lokalnego profilu / konta użytkownika. Aby utworzyć nowe lokalne konto użytkownika, wykonaj następujące kroki:

Przesuń kursor myszy w prawy górny róg ekranu i wybierz „Ustawienia”. Następnie wybierz opcję „Zmień ustawienia komputera”.

Zmień ustawienia komputera

W lewym panelu nawigacyjnym wybierz „Konta”. W sekcji „Konta” wybierz trzecią opcję — „Inne konta”. Tam w prawym okienku znajduje się opcja „Dodaj użytkownika”. Kliknij to.

Dodaj użytkownika

Jeśli chcesz, aby osoba logowała się bez konta Microsoft, kliknij opcję znajdującą się na dole i kliknij kartę „Dalej”.

bez Microsoft

Następnie wybierz „Konto lokalne”.

Konto lokalne

Wpisz „Nazwa użytkownika” i hasło do konta. Jeśli zdecydujesz się nie używać hasła, kliknij lub dotknij Dalej bez wprowadzania hasła.

Utworzono konto TWC

Następnie kliknij „Zakończ”.

koniec

Wreszcie możesz zobaczyć konto lokalne utworzone w sekcji „Inne konta”.

Widoczne konto TWc

Teraz sprawdź, czy nadal otrzymujesz komunikaty o błędach odmowy dostępu i czy możesz usunąć plik lub folder.

Jeśli nic nie pomoże, możesz zobaczyć ten link i użyć jednego z bezpłatnych programów: Jak usunąć nieusuwalne pliki foldery w systemie Windows.

Jak otworzyć zaszyfrowany plik, jeśli odmowa dostępu w systemie Windows może również zainteresować niektórych z was. Przeczytaj ten post, jeśli otrzymasz Plik w użyciu. Nie można ukończyć działania, ponieważ plik jest otwarty w innym komunikacie programu.

Link do głównej publikacji