Nie można uruchomić aplikacji do tworzenia kopii zapasowych z powodu błędu wewnętrznego

System Windows ma wbudowane rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych, ale jeśli zawiedzie z powodu błędu wewnętrznego, zobaczysz komunikat: Nie można uruchomić aplikacji do tworzenia kopii zapasowych z powodu błędu wewnętrznego, wykonanie serwera nie powiodło się (0x80080005).

Nie można uruchomić aplikacji do tworzenia kopii zapasowych z powodu błędu wewnętrznego

Ten błąd oznacza po prostu, że się nie uruchomił, a proces zakończył się niepowodzeniem z błędem wykonania serwera. W tym poście opiszemy, jak rozwiązać ten problem na komputerze z systemem Windows.

Nie można uruchomić aplikacji do tworzenia kopii zapasowych z powodu błędu wewnętrznego

Usługa Kopia zapasowa systemu Windows jest doskonałą funkcją systemu Windows i działa tylko w systemie plików NTFS. Jeśli chcesz tego użyć, upewnij się, że sformatowałeś swój system plików na NTFS. Jest to wykonywane przez Volume Shadow Copy. Kliknij dowolny folder prawym przyciskiem myszy, a jeśli masz opcję — Poprzednie wersje, oznacza to, że proces tworzenia kopii zapasowej jest uruchamiany od czasu do czasu i może przywracać stare pliki w razie potrzeby.

W każdym razie mamy dwie sugestie.

1] Usługa kopiowania woluminów w tle powinna być uruchomiona

Kliknij Start; w polu Rozpocznij wyszukiwanie wpisz cmd.

Kliknij prawym przyciskiem myszy cmd.exe i wybierz „Uruchom jako administrator”.

Wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter.

Net Stop sdrsvc

Następnie ponownie uruchom usługę:

start netto sdrsvc

Możesz także ponownie uruchomić usługę, otwierając Menedżera usług Windows, a następnie znajdując Volume Shadow Service (sdrsv) z listy i uruchom go ponownie. Domyślnie typ uruchomienia powinien być ustawiony na Ręcznie.

Jeśli nie widzisz żadnego błędu podczas jego włączania, uruchom ponownie usługę tworzenia kopii zapasowych i sprawdź, czy proces tworzenia kopii zapasowej przebiegnie sprawnie.

2] Spróbuj uruchomić kopię zapasową w stanie czystego rozruchu

Jeśli nadal nie działa, mimo że usługa jest uruchomiona, spróbuj uruchomić kopię zapasową systemu Windows w stanie czystego rozruchu. Jeśli to działa poprawnie, problem został rozwiązany.

Jeśli chcesz zacząć od nowa z rozwiązaniem do tworzenia kopii zapasowych, możesz usunąć wszystkie pliki z rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych.

Przejdź do „C: \ Informacje o woluminie systemowym \ Kopia zapasowa systemu Windows \” i przejmij na własność folder. Następnie usuń wszystkie znajdujące się w nim pliki. Pamiętaj, aby zatrzymać usługę VSS przed jej wykonaniem, a także uruchomić ją ponownie po usunięciu wszystkich plików.

Jeśli nic nie działa, sprawdź te bezpłatne oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych dla systemu Windows.

Link do głównej publikacji