Napraw Nie można wyświetlić bieżącego błędu właściciela w systemie Windows 10

Wszyscy użytkownicy systemu mogą nie mieć dostępu do każdego pliku i folderu. Właściciel pliku (zazwyczaj Administrator) ma prawo modyfikować uprawnienia. Czasami jednak we właściwościach pliku użytkownicy mogą otrzymać błąd — Nie można wyświetlić bieżącego właściciela. Zwykle, aby zmienić uprawnienia do pliku lub folderu, kliknij prawym przyciskiem myszy plik / folder i wybierz Właściwości> Bezpieczeństwo> Zaawansowane> Zmień. Ale jeśli nie możesz lub zobaczysz tę wiadomość, ten post ci pomoże.

Nie można wyświetlić bieżącego właściciela

Nie można wyświetlić bieżącego właściciela

Przyczyn może być wiele:

  1. Oprogramowanie używane do blokowania folderów może uniemożliwiać zmianę uprawnień.
  2. Plik lub folder, dla którego chcesz zmienić uprawnienia, może być uszkodzony.
  3. Konto administratora mogło nie zostać aktywowane.

Ta sytuacja może być problematyczna, szczególnie jeśli dany plik lub folder jest ważny. Ponieważ plik / folder nie ma właściciela, nikt nie jest technicznie upoważniony do zmiany jego właściwości. Aby rozwiązać ten problem, wypróbuj następujące sugestie:

  1. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z folderami współdzielonymi
  2. Odinstaluj oprogramowanie blokujące foldery w systemie
  3. Uruchom komendę CHKDSK
  4. Włącz konto administratora za pomocą podwyższonego wiersza polecenia
  5. Przejmij własność pliku / folderu za pomocą wiersza polecenia
  6. Uruchom uruchomienie diagnostyczne.

Aby rozwiązać problem, możesz wypróbować następujące rozwiązania:

1] Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z folderami współdzielonymi

Narzędzie do rozwiązywania problemów z folderami współdzielonymi

Zanim przejdziesz do bardziej skomplikowanych rozwiązań, możesz spróbować uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z folderami współdzielonymi w następujący sposób:

Kliknij przycisk Start i wybierz Ustawienia> Aktualizacje i zabezpieczenia> Rozwiązywanie problemów.

Wybierz narzędzie do rozwiązywania problemów z folderami współdzielonymi z listy i uruchom je.

Po zakończeniu ponownie uruchom system.

2] Odinstaluj oprogramowanie blokujące foldery w systemie

Kilka programów, które mogą blokować foldery, może być aktywnych, nawet jeśli nie są aktywowane. Jeśli dyskutujesz o tym problemie, możesz rozważyć odinstalowanie takiego oprogramowania.

Kliknij przycisk Start i wybierz Ustawienia> Aplikacje> Aplikacje i funkcje.

Na liście aplikacji na stronie kliknij oprogramowanie do blokowania folderów, aby rozwinąć jego opcje i wybierz Odinstaluj.

Uruchom ponownie system.

3] Uruchom komendę CHKDSK / f

Narzędzie CHKDSK pomaga w sprawdzaniu uszkodzonych sektorów na dysku twardym i napraw je, jeśli to możliwe. Błąd w systemie plików może spowodować problem w dyskusji i uruchomieniu CHKDSK / f skan może to naprawić.

Wyszukaj wiersz polecenia na pasku wyszukiwania systemu Windows. Kliknij opcję prawym przyciskiem myszy i wybierz Uruchom jako administrator.

Wpisz polecenie CHKDSK / f w oknie wiersza polecenia Elevate i naciśnij klawisz Enter, aby go wykonać.

Uruchom komendę CHKDSK

Uruchom ponownie system po wykonaniu polecenia.

Po ponownym uruchomieniu systemu skanowanie CHKDSK zostanie przetworzone przed uruchomieniem systemu.

4] Włącz konto administratora za pomocą podwyższonego wiersza polecenia

Jeśli administrator jest jedynym właścicielem problematycznego pliku lub folderu, a konto administratora nie jest włączone, może wystąpić błąd „Nie można wyświetlić bieżącego właściciela”.

Procedura włączenia konta administratora jest następująca:

Szukaj Wiersz polecenia w pasku wyszukiwania systemu Windows.

Kliknij opcję prawym przyciskiem myszy i wybierz Uruchom jako administrator.

W oknie wiersza polecenia wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter, aby je wykonać:

administrator użytkownika netto / aktywny: tak

Włącz użytkownika administratora

Uruchom ponownie system, a otrzymasz opcję wpisania systemu Windows jako administrator.

5] Przejmij na własność plik / folder za pomocą wiersza polecenia

Otwórz podniesiony wiersz polecenia, jak wyjaśniono w rozwiązaniu 4.

Wpisz następujące polecenie w oknie wiersza polecenia z podwyższonym poziomem uprawnień i naciśnij klawisz Enter, aby je wykonać:

takeown / F / a / r / d y

Takeown

Gdzie jest lokalizacja problematycznego pliku w Eksploratorze plików. Jeśli pojawi się komunikat SUKCES, wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter:

icacls / grant administrators: F / t

icacls

Jeśli się powiedzie, uruchom ponownie system i uzyskaj dostęp do pliku / folderu.

Pamiętaj, że polecenia wymienione w rozwiązaniu 4 włączały konto administratora i potrzebowaliśmy go również w przypadku rozwiązania piątego. Po zakończeniu zadania można wyłączyć konto administratora, wpisując następujące polecenie w podwyższonym wierszu polecenia:

administrator użytkownika netto / aktywny: nie

Wyłącz konto administratora

Po pomyślnym wykonaniu polecenia uruchom ponownie system i zaloguj się jako użytkownik zamierzający uzyskać dostęp do pliku / folderu w dyskusji.

6] Uruchom uruchamianie diagnostyczne

W przypadku, gdy jakieś sterowniki lub usługi zakłócają i powodują problem, możemy spróbować uruchomić system w trybie uruchamiania diagnostycznego. W tym trybie system uruchomi się przy minimalnej liczbie sterowników, usług itp.

Naciśnij Win + R i wpisz polecenie msconfig. Naciśnij Enter, aby otworzyć Konfiguracja systemu okno.

Na karcie Ogólne wybierz Uruchomienie diagnostyczne. Trafienie Zastosować i wtedy dobrze aby zapisać ustawienia.

Tryb uruchamiania diagnostycznego

Uruchom ponownie system po zapisaniu ustawień.

Po ponownym uruchomieniu systemu spróbuj uzyskać dostęp do pliku / folderu w dyskusji.

Jeśli nadal nie możesz uzyskać dostępu do problematycznego pliku / folderu, powtórz rozwiązanie 4 w Diagnostycznym trybie uruchamiania.

Po zakończeniu rozwiązywania problemów możesz zmienić opcję na Normalne uruchomienie w oknie konfiguracji systemu.

Mam nadzieję, że to pomoże!

Link do głównej publikacji