Czasami, gdy próbujemy umieścić podpis cyfrowy w pliku PDF za pomocą oprogramowania zaprojektowanego specjalnie do tego celu, pojawia się komunikat o błędzie zawierający jeden z następujących opisów:
Dostawca usług kryptograficznych systemu Windows zgłosił błąd. Podano nieprawidłowy typ dostawcy, nieprawidłowy podpis, złamano zabezpieczenia, kod 2148073504 lub zestaw kluczy nie istnieje
Problem w większości przypadków powstaje z powodu nieaktualnych certyfikatów lub uszkodzonych ustawień w rejestrze. Pierwszą rzeczą, którą możesz zrobić, to zresetować lub ponownie utworzyć profil użytkownika w domenie, aby sprawdzić wynik.
Dostawca usług kryptograficznych zgłosił błąd
Według Microsoft dostawca usług kryptograficznych (CSP) zawiera implementacje standardów i algorytmów kryptograficznych. CSP składa się przynajmniej z biblioteki z dynamicznym łączem (DLL), która implementuje funkcje w CryptoSPI (interfejs programu systemowego). Dostawcy wdrażają algorytmy kryptograficzne, generują klucze, zapewniają przechowywanie kluczy i uwierzytelniają użytkowników.
Jeśli napotykasz błędy dostawcy usług kryptograficznych, oto kilka rzeczy, które możesz spróbować:
- Uruchom ponownie usługę kryptograficzną
- Sprawdź certyfikat
- Zainstaluj ponownie certyfikat
- Narzędzie klienta uwierzytelniania SafeNet
- Odtwórz folder lokalnego sklepu Microsoft Cryptography
- Odinstaluj ePass2003.
1] Uruchom ponownie usługę kryptograficzną
Uruchom services.msc i uruchom ponownie usługę Windows Cryptographic Service.
2] Sprawdź certyfikat
Otwórz Internet Explorer> Narzędzia> Opcje internetowe. Wybierz kartę Treść i kliknij Certyfikaty. Sprawdź, czy istnieje certyfikat dla programu lub dostawcy, który podaje błędy. Jeśli go brakuje, musisz utworzyć nowy. Jeśli wygasł, usuń go i utwórz nowy. Jeśli dany certyfikat nie działa, wybierz inny certyfikat i usuń stare certyfikaty.
3] Zainstaluj ponownie certyfikat
Ponownie zainstaluj cały magazyn certyfikatów i certyfikaty użytkownika.
4] Sprawdź narzędzie klienta uwierzytelniania SafeNet
Jeśli masz zainstalowaną aplikację SafeNet Authentication Client Tool, otwórz aplikację, przechodząc do katalogu instalacyjnego lub klikając prawym przyciskiem myszy ikonę SafeNet na pasku zadań i wybierając Narzędzia z menu.
Kliknij ikonę „koła zębatego”, aby przejść do sekcji Widoku zaawansowanego. W sekcji Widok zaawansowany rozwiń Tokeny i przejdź do certyfikatu, którego chcesz użyć do podpisania. Możesz je zlokalizować w grupie Certyfikaty użytkownika.
Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy swój certyfikat i wybierz Ustaw jako CSP z menu rozwijanego. Powtórz ten sam krok dla wszystkich używanych certyfikatów.
Zamknij Narzędzia klienta uwierzytelniania SafeNet i spróbuj ponownie podpisać dokumenty.
5] Odtwórz folder lokalny Microsoft Cryptography
Przejdź do folderu C: \ ProgramData \ Microsoft \ Crypto \ RSA. Zmień nazwę folderu oznaczonego S-1-5-18. Uruchom ponownie system i sprawdź, czy to pomoże.
6] Odinstaluj ePass2003
Jeśli masz zainstalowane oprogramowanie ePass2003, przyczyną problemu może być e-token ePass2003. Zaleca się odinstalowanie i ponowne zainstalowanie. W tym celu przejdź do sekcji Ustawienia w narzędziu, przejdź do aplikacji i funkcji i odinstaluj go tak jak każdą inną aplikację.
Uruchom ponownie komputer i ponownie zainstaluj ePass2003. Podczas ponownej instalacji upewnij się, że wybierasz Microsoft CSP przy wyborze opcji CSP. Rzeczy powinny wrócić do normalności, a błąd dostawcy usług kryptograficznych systemu Windows nie powinien się już pojawiać.
Wszystkiego najlepszego!
Powiązane przeczytane: Usługi systemu Windows nie zostaną uruchomione.