Istnieje przemysł literówek. Możesz nie wiedzieć, czy domeny z literówkami są jednymi z najbardziej atrakcyjnych domen dla webmasterów, którzy chcą zarobić na popularnej marce lub nazwie bez konieczności konkurowania z innymi webmasterami, którzy celują w to samo.
Narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Google Adwords Keyword Tool [link] lub darmowe narzędzie Wordtracker [link] pozwalają webmasterowi na wyszukiwanie nazw. Zazwyczaj oferują także propozycje słów kluczowych.
Jeśli na przykład wpiszesz Firefoksa, otrzymasz sugestie takie jak Mozila, Mozella, Mozzila lub Moxilla, z których wszystkie uzyskują tysiące wyszukiwań miesięcznie.
Literówki wyszukiwania mogą być niebezpieczne dla wyszukiwarki, ponieważ często prowadzą do stron osób trzecich, a nie do głównej witryny, którą poszukiwacz chciał znaleźć. Jak wyglądają wyniki wyszukiwania literówek Mozilli? Przyjrzyjmy się, jak Google Search, Bing i Yahoo Search radzą sobie z tymi literówkami.
Mozila
Wyszukiwarka Google wyświetla na górze mozilla.com, a następnie literówki, które nie są obsługiwane przez Mozillę.
mozila google
Z drugiej strony Bing jest w tym przypadku bardziej pomocny. Wyszukiwarka Microsoft zawiera wyniki dla terminu Mozilla automatycznie zakładając, że był to termin, którego szukał wyszukiwarka. Dostępne są opcje usuwania terminów, jeśli wyszukiwanym terminem była w rzeczywistości Mozila.
Ani jedna literówka nie jest wyświetlana na pierwszej stronie Bing, gdy użytkownik szuka terminu Mozila.
mozila bing
Pozwala spojrzeć na inne popularne literówki:
Firefix
Google tym razem zakłada, że poszukiwacz chciał znaleźć informacje o Firefoksie. Dwa pierwsze wyniki zostały zarezerwowane przez dwa pierwsze miejsca wyszukiwania Firefox, pozostałe wyświetlają wyniki wyszukiwania Firefix.
W grę wchodzi również Google Suggest. Ta sugestia podczas pisania funkcji wyświetla wyszukiwane hasła, których użytkownik może szukać automatycznie. Pierwszą sugestią dla Firefixa jest Firefox, który pomaga użytkownikom unikać literówek.
poprawka ogniowa
Bing ponownie zakłada, że użytkownik szuka informacji o Firefoksie i integruje te wyniki wyszukiwania na liście. Znów nie ma ani jednego wystąpienia literówki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Mozella
Google zakłada, że poszukiwacz szuka amerykańskiej piosenkarki i autorki piosenek Mozelli i wyświetla tylko wyniki na jej temat na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Bing ponownie włącza Mozillę do listy wyników wyszukiwania. Tym razem wyniki są mieszane, pokazując zarówno linki do oficjalnych stron Mozilli, jak i do stron piosenkarza.
Mozzila
Pierwsza strona wyników wyszukiwania Google jest zdominowana przez literówki. Oficjalna strona Mozilli jest umieszczona w trzecim miejscu z dwiema literami powyżej. Google Suggest uruchamia się ponownie i sugeruje użytkownikowi Mozillę.
Bing ponownie miksuje wyniki wyszukiwania, dodając wyszukiwania do Mozilli. Żadna literówka nie jest wymieniona na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Mircosoft
Obie wyszukiwarki zakładają, że Microsoft był wyszukiwanym terminem, którego szukał użytkownik. Google miesza domeny należące do Microsoft z wynikami literówek kierowanymi na Mircosoft. Z drugiej strony Bing wyświetla tylko wyniki związane z Microsoft.
Przyjrzeliśmy się, jak Yahoo Search obsługuje powyższe literówki. Wyniki były podobne do Binga. Wyszukiwarka zawsze sugerowała, że wpisana fraza była literówką i dostarczała wyniki wyszukiwania na podstawie tego, co według niego chciał znaleźć użytkownik.
Werdykt
Podane przykłady są ograniczone i nie zapewniają wystarczającej ilości danych, aby dojść do ogólnych wniosków. Wydaje się jednak, że Bing i Yahoo Search lepiej radzą sobie z literówkami niż Google Search w przypadku różnych wyszukiwań.
Google Suggest może być pomocny, ale tylko wtedy, gdy użytkownicy zwracają uwagę na sugerowane warunki, i oczywiście tylko wtedy, gdy Google uważa, że fraza jest literówką i że użytkownik chce znaleźć coś innego niż wpisane.
Czy napotkałeś literówki w Internecie? Co zrobiłeś, aby znaleźć właściwe wyniki? Daj nam znać w komentarzach.