Często dostaję artykuły jako dokumenty Word. Dokumenty te zawierają zdjęcia i tekst, a ja muszę jakoś zapisać zdjęcia na dysku lokalnym, zanim będę mógł je przesłać na serwer internetowy i osadzić w artykule.
Jedną z rzeczy, które mnie denerwowały od dłuższego czasu, był domyślny folder zapisu zdjęć. Program Word zawsze domyślnie zapisywał obraz w folderze Moje obrazy w katalogu użytkownika aktualnie zalogowanego użytkownika. Muszę dodać, że korzystam z programu Word 2010 w systemie Windows 7 i że może być inaczej w innych systemach.
Oznaczało to wiele zmian, ponieważ korzystałem z innego domyślnego folderu do edycji zdjęć i zdjęć.
Najpierw próbowałem znaleźć sposób na zmianę domyślnego folderu zapisywania zdjęć w programie Word 2010, ale nie znalazłem odpowiedniego ustawienia. Jedynym dostępnym ustawieniem była zmiana domyślnego folderu dokumentów, ale nie miało to wpływu na zapisywanie obrazu w programie Word.
Znajdziesz to ustawienie pod Plik> Opcje> Zapisz.
Wiedziałem, że w poprzednich wersjach programu Word można było zmienić dodatkowe domyślne katalogi, w tym katalog, w którym zapisano zdjęcia.
Przyczyną tych brakujących opcji jest nowa funkcja biblioteki Windows 7. Microsoft przeniósł domyślne ustawienia folderów zapisu do każdej biblioteki. Oto, w jaki sposób korzystasz z tej nowej funkcji, aby zmienić domyślny zapis pliku jako lokalizację w systemie Windows 7.
Otwórz Eksploratora Windows i kliknij folder Biblioteki na pasku bocznym. To powinno wyglądać tak.
Domyślnie zobaczysz tylko biblioteki dokumentów, muzyki, zdjęć i filmów, ale możesz dodać własne foldery jako bibliotekę.
Kliknij bibliotekę prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości z opcji. W moim przypadku musiałem kliknąć bibliotekę zdjęć prawym przyciskiem myszy. Zobaczysz listę wszystkich folderów tworzących tę bibliotekę. Jeden z folderów ma obok niego znacznik wyboru. Wskazuje domyślną lokalizację zapisywania plików tego typu.
Aby zmienić tę lokalizację, wykonaj następujące czynności. Jeśli nowy folder domyślny jest już na liście, wybierz go i kliknij przycisk Ustaw lokalizację zapisu. Jeśli nie ma go jeszcze na liście, kliknij przycisk Dołącz folder i dodaj nowy folder do biblioteki. Następnie wybierz ten folder i kliknij ustaw lokalizację zapisywania, aby ustawić go jako domyślną lokalizację zapisywania plików. Znacznik wyboru powinien być teraz widoczny obok tego folderu.
Jeśli wrócisz do Worda, zauważysz, że nowa lokalizacja zapisu będzie sugerowana przy każdym zapisywaniu zdjęć w programie.
Tej samej techniki można użyć do zmiany domyślnych lokalizacji zapisywania dokumentów, filmów i muzyki.
Można również użyć narzędzia do zarządzania bibliotekami systemu Windows 7 lub narzędzia biblioteki Win7, aby wprowadzić te zmiany.
Nie jestem pewien, jak to jest obsługiwane w systemie Vista lub Windows XP. Jeśli używasz programu Word 2010 lub innego programu pakietu Office i korzystasz z systemu Vista lub XP, daj mi znać.