Firmy reklamowe dysponują różnymi metodami wyświetlania reklam użytkownikom sieci. Z perspektywy biznesowej najlepiej jest wiedzieć jak najwięcej o użytkowniku, który wyświetla reklamy dostosowane do potencjalnych zainteresowań.
Jeśli użytkownik odwiedza wiele witryn samochodowych, dobrym pomysłem mogą być reklamy samochodowe. Ten poziom zrozumienia można osiągnąć jedynie poprzez śledzenie użytkowników w Internecie.
Reklamodawcy muszą wiedzieć, które witryny odwiedza użytkownik i które aplikacje są używane do utworzenia profilu tego użytkownika, który następnie decyduje o wyświetlaniu reklam temu użytkownikowi.
Niektóre usługi i reklamodawcy pozwalają zrezygnować z tego. Rezygnacja nie oznacza, że reklamy nie będą już wyświetlane, ale informacje o Twoich działaniach w Internecie nie są już wykorzystywane do wyświetlania reklam.
Zamiast więc wyświetlać reklamy samochodów w dowolnym miejscu, ponieważ odwiedzałeś witryny samochodowe w przeszłości, możesz zobaczyć inne rodzaje reklam w zależności od Twojej lokalizacji na świecie i innych danych, które mają do dyspozycji reklamodawcy.
Facebook i jego partnerzy domyślnie używają reklam opartych na zainteresowaniach. Możliwe jest wyłączenie tych reklam opartych na zainteresowaniach na Facebooku i stronach osób trzecich poprzez rezygnację.
Rezygnacja nie jest oparta na koncie, ale oparta na plikach cookie. Facebook jest partnerem kilku usług, które pozwalają zrezygnować z reklam behawioralnych.
Aby zrezygnować z reklam opartych na zainteresowaniach na Facebooku, odwiedź jedną z poniższych witryn i wybierz Facebook (i inne, jeśli chcesz) z listy firm uczestniczących, które pozwalają Ci zrezygnować.
- Digital Advertising Alliance US
- Digital Advertising Alliance Canada
- Europejski sojusz na rzecz reklamy cyfrowej
Jeśli wybierzesz witrynę internetową w USA, zostanie wyświetlona lista firm uczestniczących. Wybierz Facebook z listy i dowolną inną firmę, którą chcesz dołączyć.
Następnie kliknij przycisk Prześlij swoje wybory, aby ustawić plik cookie w systemie, który wskazuje wybranym usługom, że zrezygnowałeś.
Facebook rozpoznaje to na używanym urządzeniu, przeglądarce lub aplikacji i zastosuje je do wszystkich innych aplikacji i urządzeń, na których je uruchomisz.
Oznacza to, że musisz dokonać wyboru tylko raz, aby zastosować go do wszystkich urządzeń.
Według Facebooka użytkownicy mobilni powinni również móc korzystać z ustawień aplikacji, aby zrezygnować, ale wydaje się, że nie jest to obecnie dostępne i prawdopodobnie nadal będzie wdrażane na wszystkich urządzeniach i kontach.
Podsumowanie
Nazwa artykułu
Jak wyłączyć reklamę opartą na zainteresowaniach na Facebooku
Opis
Samouczek przeprowadzi Cię przez proces rezygnacji z reklam opartych na zainteresowaniach na Facebooku i na stronach partnerów zewnętrznych.