Google ma głównie kontrolę nad spamem w Gmailu, a większość użytkowników usługi e-mail ma do czynienia ze spamem bardzo rzadko, gdy z niego korzystają. Możesz jednak spotkać się z sytuacjami, w których oczekiwane wiadomości e-mail nie trafiają do skrzynki odbiorczej, ale do folderu ze spamem, co zwykle ma miejsce w przypadku wykrycia ich jako spam. Może się tak zdarzyć na przykład wtedy, gdy otrzymasz wiadomość z adresu e-mail, ponieważ Gmail nie ma wcześniejszego zapisu rozmów, co jest pozytywnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji, czy wiadomości e-mail są spamem, czy nie.
Oznaczanie prawidłowych wiadomości e-mail jako spam stanowi problem, ale istnieją sposoby skonfigurowania Gmaila, aby wiadomości e-mail od wybranych odbiorców lub domen nigdy nie trafiały do spamu.
Adresy e-mail na białej liście
Aby dodać do białej listy adres e-mail lub domenę w Gmailu, aby wiadomości e-mail z niego wysyłane nigdy nie były oznaczane jako spam, wykonaj następujące czynności:
- Kliknij przycisk Opcje w prawym górnym rogu Gmaila i wybierz Ustawienia z menu kontekstowego.
- Przełącz na Filtry na górze.
- Możesz także otworzyć ten link, który prowadzi bezpośrednio do menu Filtry.
- Kliknij Utwórz nowy filtr.
- Wprowadź kryteria filtrowania. Możesz wpisać pełny adres e-mail, na przykład [email protected], a domena, na przykład @ example.com, a imię, na przykład Ronald Mc Donald lub email Nazwa Użytkownika, na przykład test.
- Jeśli chcesz, dodaj dodatkowe kryteria do filtra, na przykład tylko na białej liście wiadomości e-mail z załącznikami lub wiadomościami e-mail wysyłanymi do określonego odbiorcy.
- Kliknij Utwórz filtr za pomocą tego wyszukiwania do przeniesienia do ekranu konfiguracji filtra.
- Sprawdź Nigdy nie wysyłaj go do spamu tutaj i kliknij Utwórz filtr, aby go zapisać.
Gmail nie będzie już oznaczać wiadomości e-mail pasujących do filtra jako spam. Zaleca się zachowanie ostrożności podczas korzystania z tej opcji, ponieważ możesz przypadkowo otworzyć zalew spamu, jeśli skonfigurujesz go niepoprawnie. Możesz jednak użyć go, aby upewnić się, że e-maile z pracy, ulubionej witryny handlowej lub rodziny zawsze trafią do skrzynki odbiorczej.