Windows 10 wprowadzono nową funkcję, która pomaga użytkownikowi pozostawać w kontakcie ze swoim zadaniem na swoich urządzeniach. Ta funkcja była sprzedawana jako Oś czasu systemu Windows. Dzięki temu użytkownik może kontynuować swoje zadanie na komputerach z systemem Windows 10, a także na urządzeniach z systemem iOS i Android. Ta funkcja została dostarczona w programie Microsoft Launcher i Microsoft Edge na urządzeniach z Androidem, a do Microsoft Edge tylko na urządzeniach z iOS. Aby ta funkcja działała, użytkownik musiał wysłać dane podstawowe lub pełne oraz diagnostykę swojego komputera do firmy Microsoft, która zsynchronizuje go między urządzeniami za pomocą chmury. Wszystkie dane są przechowywane na komputerze z systemem Windows 10 i u Microsoft pod Twoim kontem. Ułatwia to dostęp do nich z powrotem i rozpoczęcie pracy od lewej. Jest to znane jako Historia aktywności.
Widzieliśmy już, jak wyświetlać i czyścić dane aktywnej historii. Dzisiaj sprawdzimy, jak trwale wyłączyć Historię aktywną systemu Windows 10 przy użyciu zasad grupy i rejestru systemu Windows.
Wyłącz trwale Historię aktywną systemu Windows 10
Zalecam utworzenie punktu przywracania systemu już teraz przed wprowadzeniem zmian. Byłoby to środkiem ostrożności na wypadek, gdyby po wprowadzeniu zmian coś poszło nie tak.
Będziemy patrzeć na dwie metody osiągnięcia tego samego celu. Oni są-
- Korzystanie z Edytora rejestru.
- Korzystanie z edytora zasad grupy.
1] Korzystanie z Edytora rejestru
Naciśnij kombinację klawiszy WINKEY + R, aby uruchomić narzędzie Uruchom, wpisz regedit i naciśnij Enter. Po otwarciu Edytora rejestru przejdź do następującego klucza:
Komputer \ HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows \ System
Teraz sprawdź, czy znajdziesz DWORD o nazwie jako PublishUserActivities. Jeśli nie, po prostu utwórz taki o tej samej nazwie. Upewnij się, że podstawa jest wybrana na wartość szesnastkową.
Kliknij go dwukrotnie i zmień jego wartość na 0 wyłączyć i 1 aby to włączyć.
Uruchom ponownie komputer, aby zmiany odniosły skutek.
2] Korzystanie z edytora zasad grupy
Ta metoda w ogóle nie będzie działać, jeśli używasz systemu Windows 10 Home Edition. Jest tak, ponieważ Edytor zasad grupy nie jest dostarczany z systemem Windows 10 Home.
Zacznij od naciśnięcia kombinacji klawiszy WINKEY + R, aby uruchomić pole Uruchom, wpisz gpedit.msc, a następnie naciśnij Wchodzić.
Teraz przejdź do następującej ścieżki w edytorze zasad grupy —
Konfiguracja komputera \ Szablony administracyjne \ System \ Zasady systemu operacyjnego
Kliknij dwukrotnie listę konfiguracji o nazwie Zezwalaj na publikowanie działań użytkownika, aby otworzyć stronę konfiguracji.
To ustawienie zasad określa, czy działania użytkownika mogą być publikowane. Jeśli włączysz to ustawienie zasad, działania typu Aktywność użytkownika będą mogły być publikowane. Jeśli wyłączysz to ustawienie zasad, działania typu Aktywność użytkownika nie będą mogły być publikowane. Zmiana zasad wchodzi w życie natychmiast.
Możesz wybrać Włączone włączyć publikowanie działań użytkownika lub Niepełnosprawny lub Nie skonfigurowane wyłączyć publikowanie działań użytkownika w zależności od preferencji.
Kliknij przycisk OK i zamknij Edytor zasad grupy.
Uruchom ponownie komputer, aby zmiany odniosły skutek.
Spowoduje to wyłączenie synchronizacji między urządzeniami i jednoczesne zamknięcie funkcji Oś czasu na danym komputerze.
Mam nadzieję że to pomoże!