Błąd poczty e-mail 550 może wystąpić w różnych programach klienckich, takich jak Outlook i Mozila Thunderbird. Błąd pojawia się, gdy niektórzy użytkownicy wysyłają e-maile z oprogramowaniem klienckim. Chociaż wyskakujące komunikaty o błędach mogą się nieznacznie różnić, wszystkie będą zawierać kod błędu 550. W rezultacie użytkownicy nie mogą wysyłać wiadomości e-mail do określonych odbiorców za pomocą oprogramowania klienckiego.
Błąd 550 to błąd SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) podczas wysyłania wiadomości e-mail. Serwer SMTP nie wysłał e-maila, gdy pojawia się błąd 550, ponieważ skrzynka pocztowa odbiorcy jest niedostępna. Może to wynikać z kilku rzeczy, aw niektórych przypadkach może to być problem, który docelowy odbiorca, a nie nadawca, może naprawić.
Jak użytkownicy mogą naprawić błąd e-mail 550?
1. Sprawdź literówki adresów e-mail
Błąd 550 może wystąpić z powodu literówek e-mail. Więc dokładnie sprawdź, czy podałeś dokładny adres e-mail. Upewnij się, że w adresie e-mail nie ma literówek ani spacji, zanim klikniesz przycisk wysyłania.
2. Wyślij e-mail później
Chociaż nie jest to prawdopodobne, serwer adresata może być wyłączony, gdy wysyłana jest wiadomość e-mail. Spróbuj poczekać jeden lub dwa dni. Następnie serwer może zostać przywrócony po ponownym wysłaniu wiadomości e-mail kilka dni później.
3. Czy adres e-mail IP jest na czarnej liście?
- Może się zdarzyć, że filtr antyspamowy zablokuje adres IP / domenę serwera e-mail, gdy wystąpi błąd 550. Aby sprawdzić, czy tak jest, otwórz stronę Wyszukiwanie MX.
- Wpisz swoją domenę e-mail w polu tekstowym i kliknij on Wyszukiwanie MX przycisk. Spowoduje to podanie szczegółów adresu IP dla wprowadzonej domeny e-mail.
- Skopiuj adres IP swojej domeny e-mail do schowka, zaznaczając go i naciskając Ctrl + C.
- Następnie otwórz stronę sprawdzania czarnej listy w przeglądarce.
- Wklej adres IP w polu tekstowym za pomocą skrótu Ctrl + V.
- Kliknij Czek na czarnej liście przycisk, który pokaże użytkownikom listę czarnych list e-mail.
Jeśli na czarnej liście zaznaczono, że filtr antyspamowy umieścił na czarnej liście wprowadzony adres e-mail, dlatego nie można wysyłać wiadomości. Jeśli to możliwe, spróbuj wysłać wiadomość z alternatywnym adresem e-mail. Ewentualnie użytkownicy, którzy nie mają alternatywnego adresu e-mail, mogą założyć nowe konta poczty internetowej w Yahoo, Gmail itp.
4. Włącz uwierzytelnianie SMTP
- Niektóre zastosowania mogą wymagać włączenia uwierzytelniania SMTP w oprogramowaniu klienta poczty e-mail. Użytkownicy programu Outlook 2013/16 mogą to zrobić, klikając Przybory w oknie programu Outlook.
- Wybierz Ustawienia konta w menu.
- Następnie wybierz konto e-mail i kliknij Zmiana przycisk.
- wciśnij Więcej ustawień przycisk w oknie Zmień ustawienia e-mail, które zostanie otwarte.
- Wybierz kartę Serwer wychodzący w oknie Ustawienia internetowej poczty e-mail, które zostanie otwarte.
- Wybierz Mój serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia pole wyboru.
- Ponadto kliknij Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej Przycisk radiowy.
- Kliknij dobrze przycisk.
- Użytkownicy Mozilla Thunderbird mogą skonfigurować uwierzytelnianie SMTP, klikając Przybory i Ustawienia konta w oknie Thunderbirda.
- Wybierz Serwer wychodzący po lewej stronie okna.
- Wybierz serwer e-mail i naciśnij Edytować przycisk, aby otworzyć okno pokazane bezpośrednio poniżej.
- Następnie użytkownicy będą musieli wprowadzić ustawienia SMTP dla swojego serwera e-mail. Na przykład użytkownicy Gmaila będą musieli wpisać „smtp.gmail.com” jako adres serwera oraz „587” lub „465” jako numery portów TLS / SSL.
- Kliknij dobrze przycisk po wprowadzeniu wymaganych danych.
Te rozdzielczości mogą naprawić błąd e-mail 500 dla niektórych użytkowników. Jednak zamierzeni adresaci wiadomości e-mail mogą również rozwiązać problem, wyłączając zapory ogniowe oprogramowania antywirusowego lub opróżniając skrzynki odbiorcze. Dlatego niektórzy użytkownicy mogą potrzebować skontaktować się z odbiorcami (bez wysyłania wiadomości e-mail), aby rozwiązać problem.