aJeśli masz problemy z usługą sieciową Xbox Live, mamy kilka rozwiązań, które możesz spróbować naprawić.
Dzięki Xbox Live możesz robić tak wiele rzeczy, jak pobieranie i granie w bezpłatne wersje demonstracyjne gier, oglądanie filmów i telewizji za pomocą sieci kablowych takich jak Hulu Plus i Netflix, oglądanie sportu, słuchanie spersonalizowanej muzyki, cieszenie się nieograniczoną liczbą gier online z przyjaciółmi w dowolnym miejscu, a nawet uzyskiwać dostęp do gier zapisanych w chmurze z dowolnego miejsca.
Te i wiele innych rzeczy, które możesz zrobić za pomocą Xbox Live, nie mogą działać z brakującą usługą sieciową Xbox Live, ponieważ wtedy nie będziesz w stanie się połączyć.
Jak naprawić brakującą usługę sieciową Xbox Live
Rozwiązanie 1: Sprawdź stan Xbox Live
Możesz przejść do strony Stan usługi Xbox Live w witrynie Xbox i sprawdzić alerty dotyczące usługi, a następnie sprawdzić, czy u góry strony pojawia się jakaś usługa Xbox Live. Jeśli pojawi się alert, poczekaj, aż usługa wznowi działanie lub powie wrócić do pracy i działać (w kolorze zielonym), a następnie spróbuj połączyć się ponownie.
Rozwiązanie 2: Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live
Oto jak to zrobić:
- naciśnij Przewodnik przycisk na kontrolerze
- Wybierz Ustawienia
- Wybierz Ustawienia systemowe
- Wybierz Ustawienia sieci
- Wybierz Sieć bezprzewodowa jesteś włączony (lub wybierz sieć przewodową, jeśli dotyczy)
- Wybierz Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live
Uwaga: jeśli pojawi się monit o aktualizację oprogramowania konsoli, kliknij tak. Jeśli nadal występuje problem z brakiem usługi sieciowej Xbox Live, wypróbuj następne rozwiązanie.
Rozwiązanie 3: Zresetuj ustawienia sieciowe
Przed zresetowaniem ustawień sieciowych zapisz bieżące ustawienia w przypadku, gdy zajdzie potrzeba ich przywrócenia później, a następnie wykonaj następujące czynności:
- naciśnij Przewodnik przycisk na kontrolerze
- Wybierz Ustawienia
- Wybierz Ustawienia systemowe
- Wybierz Ustawienia sieci
- Wybierz Sieci przewodowej (może być potrzebne hasło, jeśli jest to zabezpieczona sieć przewodowa) lub własne Sieć bezprzewodowa pod listą sieci
- Wybierz Skonfiguruj sieć
- Idź do Dodatkowe ustawienia patka
- Wybierz Przywróć ustawienia fabryczne
- Wybierz Tak, przywróć ustawienia fabryczne. Spowoduje to zresetowanie tylko ustawień sieciowych.
- Wyłącz konsolę, a następnie włącz ją ponownie
- Wykonaj czynności opisane w rozwiązaniu 2, aby przetestować połączenie z usługą Xbox Live
Czy to rozwiązało problem braku usługi sieciowej Xbox Live? Wypróbuj następne rozwiązanie, jeśli nadal występuje.
- Przeczytaj także: Napraw problemy z czatem głosowym i grami dla wielu graczy dzięki nowej funkcji Xbox Networking
Rozwiązanie 4: Wypróbuj inny port lub kabel
Jeśli masz inny kabel, spróbuj go użyć tymczasowo, a następnie sprawdź, czy działa, wykonując następujące czynności:
- Odłącz kabel Ethernet od konsoli i urządzenia sieciowego (modemu, routera lub innego)
- Użyj innego kabla, aby połączyć się z konsolą i urządzeniem sieciowym
- Wykonaj czynności opisane w rozwiązaniu 2, aby przetestować połączenie z usługą Xbox Live
Jeśli to rozwiąże problem, problem należy do Ciebie kabel internetowy.
Jeśli nadal brakuje usługi sieciowej Xbox Live, przetestuj port w sieci, wykonując następujące czynności:
- Wyłącz konsolę
- Odłącz kabel łączący konsolę i urządzenie sieciowe, ale tylko odłącz go od urządzenia
- Odłącz kabel łączący urządzenie sieciowe z komputerem, ale odłączaj tylko urządzenie sieciowe
- Podłącz kabel z konsoli do portu urządzenia sieciowego
- Włącz konsolę
- Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live, wykonując czynności opisane w rozwiązaniu 2 powyżej
Jeśli to rozwiąże problem, problem dotyczy portu urządzenia sieciowego.
Ponownie podłącz kabel z urządzenia sieciowego do komputera, a następnie podłącz go do konsoli na innym porcie urządzenia sieciowego.
Czy to pomaga naprawić problem braku sieci Xbox Live? Jeśli nie, przetestuj port Ethernet na konsoli, wykonując następujące czynności:
- Wyłącz konsolę
- Odłącz kabel sieciowy od portu Ethernet w konsoli
- Odłącz kabel łączący komputer z urządzeniem sieciowym, ale odłączaj tylko od komputera
- Podłącz kabel sieciowy do konsoli
- Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live, wykonując czynności opisane w rozwiązaniu 2 powyżej
Czy to pomaga naprawić problem braku sieci Xbox Live? Jeśli nie, problem dotyczy portu Ethernet w konsoli. W takim przypadku prześlij żądanie naprawy, aby naprawić konsolę.
Odłącz kabel sieciowy od konsoli, a następnie ponownie podłącz kabel sieciowy do komputera.
Jeśli kroki opisane w tym rozwiązaniu zadziałały, powinieneś być w stanie ponownie połączyć się z Xbox Live, co oznacza, że usługa sieciowa Xbox Live zostanie wznowiona.
- Przeczytaj także: Xbox Play Gdziekolwiek nie działa? Oto 5 sposobów, aby to naprawić
Rozwiązanie 5: Spróbuj podłączyć bezpośrednio do modemu zamiast routera
Jest to tymczasowe rozwiązanie w celu ustalenia przyczyny problemu z brakiem usługi sieciowej Xbox Live. Jeśli uda ci się przywrócić go do działania, konsola i modem działają dobrze.
Wykonaj poniższe czynności, aby połączyć się bezpośrednio z modemem:
- Odłącz kabel sieciowy od routera, ale pozostaw jeden koniec podłączony do konsoli
- W modemie odłącz kabel sieciowy łączący go z routerem, tak aby ani konsola, ani modem nie były podłączone do routera
- Podłącz konsolę do modemu bezpośrednio za pomocą kabla używanego do połączenia z routerem
- Wyłącz konsolę
- Odłącz przewód zasilający od modemu
- Po około 60 sekundach podłącz modem z powrotem, a następnie poczekaj, aż wszystkie lampki powrócą do normy
- Włącz konsolę
- Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live, wykonując czynności opisane w rozwiązaniu 2 powyżej
- Zaktualizuj oprogramowanie konsoli, jeśli pojawi się monit, wybierając opcję Tak
Rozwiązanie 6: Przetestuj połączenie w innej lokalizacji
Wykonaj poniższe czynności, aby to wykonać:
- Odłącz konsolę i wszelkie inne związane z nią akcesoria
- Przenieś konsolę i akcesoria w inne miejsce z innym połączeniem sieciowym, aby ustalić, czy błąd występuje we własnej sieci, czy na konsoli
- Podłącz ponownie konsolę i akcesoria
- Uruchom ponownie konsolę
- Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live, wykonując czynności opisane w rozwiązaniu 2 powyżej
- Zaktualizuj oprogramowanie konsoli, jeśli pojawi się monit, wybierając opcję Tak
Przeczytaj także: Jak naprawić czarny ekran śmierci na Xbox One
Rozwiązanie 7: Wyłącz i włącz zasilanie konsoli i sprzętu sieciowego
Wykonaj poniższe czynności, aby zresetować cykl zasilania:
- Odłącz kabel zasilający od urządzenia sieciowego (routera, modemu lub innego)
- Uruchom ponownie konsolę
- Poczekaj około 5 minut
- Jeśli używasz routera, podłącz go, a następnie poczekaj, aż kontrolki powrócą do normy
- Podłącz drugi sprzęt sieciowy i sprawdź, czy usługa sieciowa została przywrócona, a Twoja sieć bezprzewodowa zostanie wyświetlona
Rozwiązanie 8: Przywróć router do ustawień fabrycznych
Dzięki temu wszystkie ustawienia routera zostaną przywrócone do stanu sprzed zakupu routera. Zresetuje SSID oraz usunie bieżące hasło bezprzewodowe, więc po zresetowaniu routera należy ponownie skonfigurować SSID i hasło.
Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:
- Sprawdź, czy router nie ma przycisku lub małej dziurki z napisem Reset
- Naciśnij przycisk Reset i przytrzymaj przez 30 sekund. Jeśli kontrolki na routerze zaczną migać, zostało zresetowane
- Ponownie skonfiguruj bezprzewodowy identyfikator SSID i hasło do routera
Po zresetowaniu routera sprawdź, czy nadal brakuje usługi sieciowej Xbox Live.
Rozwiązanie 9: Zdobądź nowy sprzęt sieciowy
Czasami jeśli nadal brakuje usługi sieciowej Xbox Live, może to oznaczać, że router jest niezgodny z konsolą lub z Xbox Live, albo router jest uszkodzony lub nie działa tak, jak powinien. W takim przypadku skontaktuj się z producentem routera. Możesz również uzyskać nowy router, który jest zarówno zgodny z konsolą, jak i Xbox Live.
Czy którekolwiek z tych rozwiązań pomogło naprawić problem braku usługi sieciowej Xbox Live? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.