Błąd 633: Modem lub inne urządzenie łączące jest już w użyciu

Gdy użytkownik próbuje połączyć się z Internetem za pomocą modemu, Wi-Fi lub połączenia Ethernet i pojawia się Błąd 633, jest kilka rzeczy, które mogą pójść nie tak. Raporty o tym problemie można powiązać z czasów systemu Windows Vista i udało im się żyć nawet dziś, dotykając setek użytkowników systemu Windows 10. Ten przewodnik zawiera omówienie dobrze udokumentowanego błędu VPN. Czytaj dalej, aby zrozumieć błąd 633, jego objawy, przyczyny i poprawki.

Modem (lub inne urządzenie łączące) jest już używany lub nie jest poprawnie skonfigurowany

błąd 633

Użytkownicy dotknięci tym problemem widzą komunikat o błędzie podczas próby połączenia z Internetem; brzmi: „Modem lub inne urządzenie łączące jest już w użyciu lub nie jest odpowiednio skonfigurowane”. Ten komunikat o błędzie dla błędu VPN 633 wyraźnie wskazuje, że modem działa nieprawidłowo z powodu nieprawidłowej konfiguracji. Możliwe przyczyny tego błędu to:

  • Urządzenie WAN Miniport (znajdujące się w Menedżerze urządzeń -> Karty sieciowe) powiązane z preferowanym protokołem VPN może nie działać poprawnie.
  • Port TCP wymagany do połączenia VPN może być obecnie używany przez inną aplikację.

Czasami może wystąpić błąd 633, gdy wiele aplikacji skonfigurowanych na jednym urządzeniu lub porcie komunikacyjnym jest wykorzystywanych przez inną aplikację. Ponadto modem, którego dotyczy problem, nie jest powiązany z jednym konkretnym urządzeniem; dlatego może to mieć wpływ na dowolny model i model komputera.

Rozwiąż problem z błędem 633 w systemie Windows 10

Pierwszym rozwiązaniem, które może naprawić błąd VPN 633, jest odłączenie lub wyłączenie używanego urządzenia internetowego. Po zakończeniu spróbuj ponownie połączyć się z Internetem, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany. Jeśli problem będzie się powtarzał, spróbuj zastosować poniższe rozwiązania:

  1. Jawnie zarezerwuj port TCP
  2. Użyj komendy netstat, aby znaleźć program korzystający z portu 1723 i zakończyć go
  3. Pozbądź się niepotrzebnych programów na urządzenia internetowe
  4. Zaktualizuj sterowniki karty sieciowej
  5. Odinstaluj (a następnie ponownie zainstaluj) kartę sieciową

Przyjrzyjmy się szczegółowo tym rozwiązaniom.

1] Jawnie zarezerwuj port TCP

Otworzyć ‘Biegać”, Klikając„Win + R..’

Wchodzić ‘regedit”I kliknij„dobrze”, Aby otworzyć okno edytora rejestru

W Edytorze rejestru zlokalizuj, a następnie kliknij następujący podklucz rejestru:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ Tcpip \ Parameters

Na ‘edytować’ menu, podążaj ścieżką Nowa> Wartość wielu ciągów

Zmień nazwę wartości wielu ciągów na „ReservedPorts”, A następnie kliknij dwukrotnie„ReservedPorts.’

W ‘Dane wartości”Wpisz„1723–1723”, A następnie kliknij„dobrze’, Aby zapisać nową wartość

Wyjdź z Edytora rejestru i uruchom ponownie komputer

Jak tylko system się uruchomi, sprawdź, czy ta poprawka zadziałała.

2] Użyj komendy netstat, aby znaleźć program korzystający z portu 1723 i zakończyć go

Przejdź do „Menu Start”I wyszukaj„cmd.’

W wyniku wyszukiwania zatytułowanym „cmdKliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Uruchom jako administrator’, Aby uruchomić wiersz polecenia z uprawnieniami administratora

W oknie wiersza polecenia wpisz „netstat –aon”I naciśnij„WCHODZIĆ.’

Na wyświetlonym wyjściu zidentyfikuj identyfikator procesu (PID) dla programu, jeśli taki istnieje, który używa portu TCP 1723 w twoim systemie

W wierszu polecenia wpisz następujące polecenie, a następnie naciśnij „WCHODZIĆ’

taskkill / PID PID / F

Po wykonaniu polecenia taskkill program naruszający prawo zostanie zmuszony do zamknięcia, a port TCP 1723 zostanie zwolniony.

Uwaga: Komenda taskkill kończy proces odpowiadający numerowi ID procesu. Opcja / F służy do wymuszonego zakończenia procesu.

Rodzaj ‘wyjście”, A następnie naciśnij„WCHODZIĆ’, Aby zamknąć wiersz polecenia

Uruchom ponownie system teraz. Po uruchomieniu komputera, zbrodniczy program powinien zacząć używać portu TCP innego niż 1723, pozostawiając port TCP 1723 wolny dla twojego urządzenia internetowego.

3] Pozbądź się niepotrzebnych programów na urządzenia internetowe

Modem może działać nieprawidłowo, gdy system zawiera nieistotne programy lub aplikacje, takie jak wzmacniacz Internetu, narzędzia innych firm dostarczane z modemem itp. Programy te mogą nie być konieczne dla modemu internetowego lub systemu, dlatego spróbuj je odinstalować. Wykonaj następujące kroki:

  1. Z „Menu Start‘ Szukaj ‘Dodaj lub usuń programy
  2. Kliknij wynik wyszukiwania zatytułowany „Dodaj lub usuń programy
  3. Znajdź program, kliknij go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij „Odinstaluj”I wykonaj proces odinstalowywania

Po usunięciu niechcianej aplikacji uruchom ponownie system i spróbuj połączyć się z Internetem.

4] Zaktualizuj sterowniki karty sieciowej

  1. Naciśnij ‘Win + R.‘ otworzyć ‘Biegać.’
  2. W ‘Biegać”Wpisz„devmgmt.msc”I naciśnij„Wchodzić‘ Wystrzelić ‘Menadżer urządzeń.’
  3. Kliknij dwukrotnie „Karty sieciowe”, Aby go rozwinąć
  4. Znajdź kartę sieciową używaną przez komputer, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zaktualizuj oprogramowanie sterownika.’
  5. Wybierz ‘Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika”I poczekaj, aż system Windows przeszuka.

Jeśli system znajdzie zaktualizowane sterowniki dla karty sieciowej, automatycznie je pobierze i zainstaluje. Po zakończeniu spróbuj połączyć się z Internetem i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

5] Odinstaluj (a następnie ponownie zainstaluj) kartę sieciową

Naciśnij ‘Win + R.”, Aby otworzyć„BiegaćOkno dialogowe

W ‘Biegać”Wpisz„devmgmt.msc ’ i naciśnij „Wchodzić‘ Wystrzelić ‘Menadżer urządzeń.’

Kliknij dwukrotnie „Karty sieciowe”, Aby go rozwinąć

Znajdź kartę sieciową używaną przez komputer, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Odinstaluj.’

Włącz „Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia’, Zaznaczając pole wyboru

Kliknij ‘dobrze‘ potwierdzać

Poczekaj na zakończenie procesu odinstalowywania, a po zakończeniu kliknij ścieżkę Działanie> Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu nakazać systemowi Windows automatyczne ponowne zainstalowanie karty sieciowej i jej sterowników.

Po ponownym zainstalowaniu karty sieciowej uruchom ponownie system i sprawdź, czy problem zniknął.

Mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł ci rozwiązać błąd VPN 633.

Link do głównej publikacji