Xbox Play Gdziekolwiek nie działa? Oto 5 sposobów, aby to naprawić

Cyfrowa gra Xbox Play Anywhere jest prawdopodobnie jedną z najlepszych rzeczy, które mogą się wydarzyć w życiu każdego gracza.

Oprócz umożliwienia grania w gry cyfrowe kupione w Sklepie Xbox lub Windows Store, otrzymasz je bez żadnych dodatkowych kosztów! Jakie to jest świetne?

Jeźdźcem jest jednak to, że musisz zainstalować system Windows 10 Anniversary Edition, aby zaktualizować komputer, a także mieć najnowszą aktualizację na konsoli Xbox, a następnie zalogować się na konto Xbox Live lub Microsoft i gotowe!

Brzmi dobrze, prawda?

Jednak gdy Xbox Play Anywhere nie działa, zdecydowanie psuje imprezę, ponieważ przegrywasz po obu stronach — konsoli i komputera.

Nie martw się, ponieważ istnieją sposoby na naprawienie Xbox Play Anywhere, gdy nagle przestaje działać.

Xbox Play Anywhere nie uruchomi się [FIX]

1. Sprawdź status usługi Xbox Live

W przypadku wyświetlenia alertów podczas sprawdzania stanu usługi Xbox Live poczekaj, aż usługa zostanie ponownie uruchomiona (w kolorze zielonym), a następnie spróbuj ponownie.

2. Sprawdź, w którą wersję gry grasz

Xbox Play Anywhere działa tylko z grami cyfrowymi, więc musisz się upewnić, że grasz w cyfrową wersję pobranej gry. Nie można go używać z dyskiem z grą.

Kup wersję cyfrową w sklepie Xbox Store lub Windows Store na konsoli, urządzeniu z systemem Windows 10 lub na oficjalnych stronach Xbox i / lub Microsoft.

Możesz także kupić kod od sprzedawcy lub zrealizować na konsoli lub urządzeniu z systemem Windows 10.

Uwaga: Nie oznacza to, że nie możesz zdobywać osiągnięć ani postępów w grach między konsolami, gdy jesteś online.

3. Sprawdź zgodność gry z grą na różnych platformach

Odwiedź stronę ze szczegółowymi informacjami o grze, aby sprawdzić, czy jest ona kompatybilna z platformami Windows 10 i Xbox One.

4. Sprawdź modem kablowy lub usługodawcę internetowego

Czasami Xbox Play Anywhere może nie działać z powodu problemu z modemem kablowym lub z dostawcą usług internetowych.

Jeśli inne gry lub aplikacje nie działają, uruchom ponownie router, a następnie sprawdź problemy z połączeniem sieciowym w systemie Windows 10, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat rozwiązywania problemów.

Przeczytaj także: Poprawka: Xbox One S ciągle rozłącza się z Internetem bez powodu

5. Sprawdź wymagania systemowe Windows

Upewnij się, że urządzenie z systemem Windows lub komputer spełnia wymagania sprzętowe gry cyfrowej.

Aby mieć pewność, że Twoje urządzenie spełnia wymagania systemowe, sprawdź następujące elementy:

  • Informacje o systemie Twojego urządzenia
  • Ilość wolnego miejsca na twoim urządzeniu
  • Zainstalowana karta graficzna
  • Ilość dostępnej pamięci wideo
  • Zainstalowana wersja DirectX
  • Minimalne wymagania systemowe gry

Sprawdź informacje o systemie urządzenia

Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:

  • Kliknij Początek
  • Rodzaj O twoim komputerze w polu pola wyszukiwania
  • Wybierz O twoim komputerze. Wyświetl system operacyjny, wersję, kompilację, procesor, zainstalowaną pamięć (RAM) i typ systemu (32-bitowy lub 64-bitowy)

Musisz zainstalować aktualizację, jeśli urządzenie nie ma minimalnej lub nowszej wersji systemu Windows do uruchomienia gry. Wersja K lub KN wymaga dodatkowego oprogramowania, które można bezpłatnie pobrać ze strony Microsoft.

Sprawdź ilość wolnego miejsca na urządzeniu

Różne gry wymagają różnej pojemności miejsca na dysku w zależności od tytułu, a jeśli grasz na konsoli lub komputerze.

Jeśli używasz Xbox One, sprawdź dostępne miejsce na dysku wykonując następujące kroki:

  • naciśnij Xbox przycisk, aby włączyć konsolę
  • Idź do Pulpit
  • Przewiń do Moje gry aplikacje
  • Sprawdź wolne miejsce w lewym dolnym rogu ekranu. Jeśli to nie wystarczy, usuń niektóre istniejące gry lub aplikacje albo dodaj dysk zewnętrzny do konsoli.

Jeśli używasz komputera lub urządzenia z systemem Windows, wykonaj następujące kroki, aby sprawdzić dostępne miejsce na dysku:

  • Kliknij Początek
  • Wybierz Ustawienia
  • Iść do System
  • Kliknij Wyświetlone zostanie wykorzystane miejsce na dysku dla każdego napędu. Potrzebujesz wystarczającej ilości miejsca na dysku twardym.

Sprawdź, która karta graficzna jest zainstalowana, i ilość dostępnej pamięci wideo

Oto jak to sprawdzić:

  • Kliknij Początek w Twoim komputerze
  • Wybierz Ustawienia
  • Kliknij System
  • Kliknij Pokaz
  • Iść do Zaawansowane ustawienia wyświetlania
  • Wybierz Wyświetl właściwości adaptera
  • Twoja karta graficzna zostanie wyświetlona pod Rodzaj adaptera
  • Dedykowana pamięć wideo wyświetli dostępną pamięć wideo

Sprawdź wersję DirectX zainstalowany na twoim komputerze

Oto jak to zrobić:

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy Początek
  • Wybierz Biegać
  • Rodzaj dxdiag
  • naciśnij Wchodzić uruchomić narzędzie diagnostyczne DirectX
  • Pod System tab, w Informacje o systemie w oknie znajdź wymienioną wersję DirectX

Sprawdź minimalne wymagania systemowe gry

Aby zlokalizować minimalne wymagania systemowe gry w Sklepie Windows 10, wykonaj następujące czynności:

  • Kliknij Start
  • Wybierz Wszystkie aplikacje
  • Kliknij Sklep
  • W polu wyszukiwania wpisz nazwę gry
  • Przejdź do sekcji Wymagania systemowe
  • Porównaj tutaj informacje z informacjami o systemie urządzenia i sprawdź, czy spełnia ono minimalne wymagania gry.

Jeśli gra została zakupiona w lokalizacji online, przejdź do witryny, z której została kupiona, a następnie wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić minimalne wymagania gry:

  • Wyszukaj grę
  • Na szczegółach gry lub ekranie zakupu zlokalizuj Wymagania systemowe
  • Porównaj tutaj informacje z informacjami o systemie urządzenia i sprawdź, czy spełnia ono minimalne wymagania gry.

Jeśli gra została zakupiona w sklepie detalicznym, sprawdź minimalne wymagania na opakowaniu i upewnij się, że urządzenie je spełnia.

  • Przeczytaj także: Oto 6 najlepszych etui podróżnych na konsolę Xbox One, które warto kupić

Jak naprawić różne błędy w Xbox Play Anywhere

Rozwiązywanie problemów: nie można grać z kimś innym na innej platformie

  • Sprawdź, czy streamujesz z innego urządzenia. Jeśli tak, Xbox Play Anywhere nie będzie działać, ponieważ możesz przesyłać strumieniowo tylko jedno urządzenie na raz.
  • Nie pobieraj ani nie oglądaj treści z konsoli lub komputera podczas grania w gry online. Wpływa to na wydajność i dotyczy innych urządzeń w sieci.
  • Pozwól drugiemu graczowi również wykonać te kroki, aby sprawdzić, czy problem również się kończy.

Rozwiązywanie problemów: nie można kontynuować gry zapisanej w innym miejscu

  • Upewnij się, że używasz tego samego konta Microsoft dla każdej platformy, na którą się logujesz
  • Zaloguj się do gry na platformie, na której została ostatnio zapisana
  • Zapisz grę ponownie na platformie, a następnie spróbuj otworzyć ją na innej platformie

Rozwiązywanie problemów: nie widzi pobranych treści na innych platformach

  • Upewnij się, że używasz tego samego konta Microsoft dla każdej platformy, na którą się logujesz
  • Sprawdź historię zamówień / fakturowania, aby sprawdzić, czy pomyślnie kupiłeś zawartość / grę

Rozwiązywanie problemów: problemy z grą w grę Xbox Play Anywhere

  • Zaloguj się przy użyciu innego konta Microsoft, a następnie sprawdź, czy problem nadal występuje
  • Spróbuj zaktualizować sterowniki w systemie Windows 10 (w tym sterowniki karty graficznej, audio i / lub sterowniki sieciowe)
  • Upewnij się, że twój system operacyjny Windows jest zaktualizowany. Iść do Ustawienia> UpdateSecurity> Sprawdź dostępność aktualizacji
  • Uruchom ponownie komputer lub urządzenie z systemem Windows 10

Rozwiązywanie problemów: nie można pobierać gier na inną platformę

  • Sprawdź, czy masz wystarczającą ilość wolnego miejsca na dysku: Start> Ustawienia> System> Pamięć
  • Uruchom ponownie komputer lub konsolę

Ufamy, że te rozwiązania były pomocne. Daj nam znać, jeśli Twoje doświadczenie jest inne lub problemy nadal występują, w sekcji komentarzy.

Link do głównej publikacji