Cyfrowa gra Xbox Play Anywhere jest prawdopodobnie jedną z najlepszych rzeczy, które mogą się wydarzyć w życiu każdego gracza.
Oprócz umożliwienia grania w gry cyfrowe kupione w Sklepie Xbox lub Windows Store, otrzymasz je bez żadnych dodatkowych kosztów! Jakie to jest świetne?
Jeźdźcem jest jednak to, że musisz zainstalować system Windows 10 Anniversary Edition, aby zaktualizować komputer, a także mieć najnowszą aktualizację na konsoli Xbox, a następnie zalogować się na konto Xbox Live lub Microsoft i gotowe!
Brzmi dobrze, prawda?
Jednak gdy Xbox Play Anywhere nie działa, zdecydowanie psuje imprezę, ponieważ przegrywasz po obu stronach — konsoli i komputera.
Nie martw się, ponieważ istnieją sposoby na naprawienie Xbox Play Anywhere, gdy nagle przestaje działać.
Xbox Play Anywhere nie uruchomi się [FIX]
1. Sprawdź status usługi Xbox Live
W przypadku wyświetlenia alertów podczas sprawdzania stanu usługi Xbox Live poczekaj, aż usługa zostanie ponownie uruchomiona (w kolorze zielonym), a następnie spróbuj ponownie.
2. Sprawdź, w którą wersję gry grasz
Xbox Play Anywhere działa tylko z grami cyfrowymi, więc musisz się upewnić, że grasz w cyfrową wersję pobranej gry. Nie można go używać z dyskiem z grą.
Kup wersję cyfrową w sklepie Xbox Store lub Windows Store na konsoli, urządzeniu z systemem Windows 10 lub na oficjalnych stronach Xbox i / lub Microsoft.
Możesz także kupić kod od sprzedawcy lub zrealizować na konsoli lub urządzeniu z systemem Windows 10.
Uwaga: Nie oznacza to, że nie możesz zdobywać osiągnięć ani postępów w grach między konsolami, gdy jesteś online.
3. Sprawdź zgodność gry z grą na różnych platformach
Odwiedź stronę ze szczegółowymi informacjami o grze, aby sprawdzić, czy jest ona kompatybilna z platformami Windows 10 i Xbox One.
4. Sprawdź modem kablowy lub usługodawcę internetowego
Czasami Xbox Play Anywhere może nie działać z powodu problemu z modemem kablowym lub z dostawcą usług internetowych.
Jeśli inne gry lub aplikacje nie działają, uruchom ponownie router, a następnie sprawdź problemy z połączeniem sieciowym w systemie Windows 10, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat rozwiązywania problemów.
Przeczytaj także: Poprawka: Xbox One S ciągle rozłącza się z Internetem bez powodu
5. Sprawdź wymagania systemowe Windows
Upewnij się, że urządzenie z systemem Windows lub komputer spełnia wymagania sprzętowe gry cyfrowej.
Aby mieć pewność, że Twoje urządzenie spełnia wymagania systemowe, sprawdź następujące elementy:
- Informacje o systemie Twojego urządzenia
- Ilość wolnego miejsca na twoim urządzeniu
- Zainstalowana karta graficzna
- Ilość dostępnej pamięci wideo
- Zainstalowana wersja DirectX
- Minimalne wymagania systemowe gry
Sprawdź informacje o systemie urządzenia
Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:
- Kliknij Początek
- Rodzaj O twoim komputerze w polu pola wyszukiwania
- Wybierz O twoim komputerze. Wyświetl system operacyjny, wersję, kompilację, procesor, zainstalowaną pamięć (RAM) i typ systemu (32-bitowy lub 64-bitowy)
Musisz zainstalować aktualizację, jeśli urządzenie nie ma minimalnej lub nowszej wersji systemu Windows do uruchomienia gry. Wersja K lub KN wymaga dodatkowego oprogramowania, które można bezpłatnie pobrać ze strony Microsoft.
Sprawdź ilość wolnego miejsca na urządzeniu
Różne gry wymagają różnej pojemności miejsca na dysku w zależności od tytułu, a jeśli grasz na konsoli lub komputerze.
Jeśli używasz Xbox One, sprawdź dostępne miejsce na dysku wykonując następujące kroki:
- naciśnij Xbox przycisk, aby włączyć konsolę
- Idź do Pulpit
- Przewiń do Moje gry aplikacje
- Sprawdź wolne miejsce w lewym dolnym rogu ekranu. Jeśli to nie wystarczy, usuń niektóre istniejące gry lub aplikacje albo dodaj dysk zewnętrzny do konsoli.
Jeśli używasz komputera lub urządzenia z systemem Windows, wykonaj następujące kroki, aby sprawdzić dostępne miejsce na dysku:
- Kliknij Początek
- Wybierz Ustawienia
- Iść do System
- Kliknij Wyświetlone zostanie wykorzystane miejsce na dysku dla każdego napędu. Potrzebujesz wystarczającej ilości miejsca na dysku twardym.
Sprawdź, która karta graficzna jest zainstalowana, i ilość dostępnej pamięci wideo
Oto jak to sprawdzić:
- Kliknij Początek w Twoim komputerze
- Wybierz Ustawienia
- Kliknij System
- Kliknij Pokaz
- Iść do Zaawansowane ustawienia wyświetlania
- Wybierz Wyświetl właściwości adaptera
- Twoja karta graficzna zostanie wyświetlona pod Rodzaj adaptera
- Dedykowana pamięć wideo wyświetli dostępną pamięć wideo
Sprawdź wersję DirectX zainstalowany na twoim komputerze
Oto jak to zrobić:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy Początek
- Wybierz Biegać
- Rodzaj dxdiag
- naciśnij Wchodzić uruchomić narzędzie diagnostyczne DirectX
- Pod System tab, w Informacje o systemie w oknie znajdź wymienioną wersję DirectX
Sprawdź minimalne wymagania systemowe gry
Aby zlokalizować minimalne wymagania systemowe gry w Sklepie Windows 10, wykonaj następujące czynności:
- Kliknij Start
- Wybierz Wszystkie aplikacje
- Kliknij Sklep
- W polu wyszukiwania wpisz nazwę gry
- Przejdź do sekcji Wymagania systemowe
- Porównaj tutaj informacje z informacjami o systemie urządzenia i sprawdź, czy spełnia ono minimalne wymagania gry.
Jeśli gra została zakupiona w lokalizacji online, przejdź do witryny, z której została kupiona, a następnie wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić minimalne wymagania gry:
- Wyszukaj grę
- Na szczegółach gry lub ekranie zakupu zlokalizuj Wymagania systemowe
- Porównaj tutaj informacje z informacjami o systemie urządzenia i sprawdź, czy spełnia ono minimalne wymagania gry.
Jeśli gra została zakupiona w sklepie detalicznym, sprawdź minimalne wymagania na opakowaniu i upewnij się, że urządzenie je spełnia.
- Przeczytaj także: Oto 6 najlepszych etui podróżnych na konsolę Xbox One, które warto kupić
Jak naprawić różne błędy w Xbox Play Anywhere
Rozwiązywanie problemów: nie można grać z kimś innym na innej platformie
- Sprawdź, czy streamujesz z innego urządzenia. Jeśli tak, Xbox Play Anywhere nie będzie działać, ponieważ możesz przesyłać strumieniowo tylko jedno urządzenie na raz.
- Nie pobieraj ani nie oglądaj treści z konsoli lub komputera podczas grania w gry online. Wpływa to na wydajność i dotyczy innych urządzeń w sieci.
- Pozwól drugiemu graczowi również wykonać te kroki, aby sprawdzić, czy problem również się kończy.
Rozwiązywanie problemów: nie można kontynuować gry zapisanej w innym miejscu
- Upewnij się, że używasz tego samego konta Microsoft dla każdej platformy, na którą się logujesz
- Zaloguj się do gry na platformie, na której została ostatnio zapisana
- Zapisz grę ponownie na platformie, a następnie spróbuj otworzyć ją na innej platformie
Rozwiązywanie problemów: nie widzi pobranych treści na innych platformach
- Upewnij się, że używasz tego samego konta Microsoft dla każdej platformy, na którą się logujesz
- Sprawdź historię zamówień / fakturowania, aby sprawdzić, czy pomyślnie kupiłeś zawartość / grę
Rozwiązywanie problemów: problemy z grą w grę Xbox Play Anywhere
- Zaloguj się przy użyciu innego konta Microsoft, a następnie sprawdź, czy problem nadal występuje
- Spróbuj zaktualizować sterowniki w systemie Windows 10 (w tym sterowniki karty graficznej, audio i / lub sterowniki sieciowe)
- Upewnij się, że twój system operacyjny Windows jest zaktualizowany. Iść do Ustawienia> UpdateSecurity> Sprawdź dostępność aktualizacji
- Uruchom ponownie komputer lub urządzenie z systemem Windows 10
Rozwiązywanie problemów: nie można pobierać gier na inną platformę
- Sprawdź, czy masz wystarczającą ilość wolnego miejsca na dysku: Start> Ustawienia> System> Pamięć
- Uruchom ponownie komputer lub konsolę
Ufamy, że te rozwiązania były pomocne. Daj nam znać, jeśli Twoje doświadczenie jest inne lub problemy nadal występują, w sekcji komentarzy.