OneDrive to usługa hostowania plików hostowana i rozwijana przez Microsoft i jest częścią pakietu programów Office 365.
Działa jako domyślny program do przechowywania danych w chmurze dla każdego, kto korzysta z Office 365. Dzięki temu jest szeroko stosowany wśród użytkowników, zwłaszcza tych w środowisku pracy.
Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z OneDrive:
Niedawno dodaliśmy użytkownika do instalacji O365 w naszej firmie. Zauważyliśmy, że jej OneDrive nie działa. Kiedy patrzymy w sekcji Administratora portalu w jej ustawieniach użytkownika, w ustawieniach OneDrive jest napisane: „OneDrive nie jest udostępniany dla tego użytkownika”
Wygląda na to, że podczas tworzenia konta administratora OneDrive zostało udostępnione, ale uprawnienia nie zostały zastosowane. W związku z tym administrator musi ręcznie przyznać uprawnienia do konta „Utwórz witrynę osobistą”, co jest wymagane w OneDrive.
Wykonując te czynności, wszyscy użytkownicy w grupach roboczych Office 365 otrzymają pełny dostęp do wszystkich funkcji OneDrive.
Jak naprawić obsługę administracyjną OneDrive dla użytkownika?
Pamiętaj, że aby dokonać tych zmian, musisz być administratorem Office 365.
Przede wszystkim upewnij się, że przypisałeś licencję SharePoint Online użytkownikowi, którego dotyczy problem, w centrum administracyjnym Office 365. Możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:
- Iść do Użytkownicy
- Wybierz Aktywni użytkownicy
- Sprawdź nazwę użytkownika
- Kliknij Edytować w Licencje na produkty Sekcja
Po zakończeniu musisz przyznać użytkownikowi, którego to dotyczy, prawo do utworzenia witryny Moje witryny w Centrum administracyjnym programu SharePoint.
- Przejdź do SharePoint Centrum administracyjne
- Kliknij Profile użytkowników
- Idź do Ludzie Sekcja
- Kliknij Zarządzaj uprawnieniami użytkowników
- Dodaj użytkowników, którzy wymagają uprawnień do ich utworzenia Moje strony teren
- To ustawienie jest ustawione na Wszyscy oprócz użytkowników zewnętrznych domyślnie
- Dodaj użytkownik, użytkownicy lub grupa
- Wybierz dodany użytkownik, użytkownicy lub grupa
- Przewiń do Uprawnienia Sekcja
- Zaznacz pole wyboru obok Utwórz witrynę osobistą
- Kliknij dobrze
- Niech użytkownik przejdzie do strony OneDrive, aby utworzyć witrynę
Zaraz po udzieleniu im pozwolenia pozwól użytkownikowi przejść do portalu Office 365 i kliknąć OneDrive w Menu z aplikacjami. Ma to na celu sprawdzenie, czy użytkownik może korzystać z OneDrive dla firm.
Jeśli ikona OneDrive nadal wyświetla się Konfiguracja w Menu z aplikacjami poczekaj 24 godziny, a następnie spróbuj ponownie uzyskać dostęp do OneDrive. Jeśli problem będzie się powtarzał, rozważ skontaktowanie się z pomocą techniczną Microsoft w celu uzyskania dodatkowej pomocy.
Czy przewodnik okazał się przydatny? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.