ZA Wirtualnej sieci prywatnej lub VPN służy do wykonywania chronionych połączeń. Są one często używane przez Internet w celu zapewnienia bezpieczniejszego przeglądania. Takie połączenia są znane jako tunele VPN, które są tworzone między lokalnym klientem a zdalnym serwerem.
Konfiguracja i obsługa VPN jest często trudnym i wymagającym zadaniem, które wymaga specjalistycznej wiedzy i technologii. Gdy połączenie oprogramowania VPN nie powiedzie się, program klienta zgłasza komunikat o błędzie. Ten komunikat zwykle zawiera numer kodu błędu. Istnieje kilka różnych Kody błędów VPN, ale niektóre z nich są bardzo powszechne i pojawiają się w większości przypadków. Te kody błędów mogą pomóc rozwiązać problemy z VPN zagadnienia. Oto sposoby rozwiązywania typowych błędów VPN, z którymi zmaga się wielu użytkowników.
Podczas gdy większość sieci VPN wymaga standardowych procedur rozwiązywania problemów z siecią, istnieją pewne kody błędów, które mają swoje własne specyficzne rozwiązania. Zacznijmy i sprawdźmy, jak rozwiązywać problemy z typowymi kodami błędów VPN, takimi jak 691, 789, 800, 809, 609, 633, 0x80072746, 13801 i 0x800704C9.
Typowa wiadomość, którą widzisz, może wyglądać mniej więcej tak:
Połączenie VPN nie powiodło się z kodem błędu
Lub:
Kod błędu zwracany w przypadku niepowodzenia to 789
Zanim będziesz musiał wiedzieć, że oprogramowanie VPN wymaga zainstalowania odpowiednich adapterów TAP-Windows. Większość oprogramowania VPN pobierze je i zainstaluje automatycznie podczas instalacji, ale powinieneś o tym wiedzieć.
Rozwiązywanie problemów z typowymi kodami błędów VPN
W tym poście zasugerujemy, jak naprawić kody błędów VPN 800, 609, 633, 809, 13801, 691, 0x80072746, 0x800704C9, 789, 732, 734, 812, 806, 835, 766, 13806, 0x80070040, 0x800B0101, 0x800B0109, 0x800B010F, 0x80092013, 0x800704D4 i 0x80072746.
1. Kod błędu VPN 800
Opis błędu: Kod błędu VPN 800 jest jednym z najczęstszych błędów VPN. VPN 800 wystąpił, gdy połączenie zdalne nie zostało nawiązane. Zazwyczaj oznacza to, że serwer VPN może być nieosiągalny; dlatego wiadomości nie docierają do serwera. Może to wynikać głównie z:
- Niepoprawna nazwa lub adres serwera VPN
- Niektóre zapory sieciowe blokują ruch VPN
- Urządzenie klienckie traci połączenie z siecią lokalną.
- Negocjacje IPSec, jeśli używany jest tunel L2TP / IPSec, mają niepoprawną konfigurację parametrów zabezpieczeń
Możliwa przyczyna: Gdy typ tunelu VPN to „Automatyczny”, a nawiązywanie połączenia nie powiedzie się dla wszystkich tuneli VPN, pojawia się błąd 800
Możliwe rozwiązanie:
- Sprawdź, czy adres serwera VPN, nazwa użytkownika i hasło są poprawne
- Skonfiguruj ustawienia routera i zapory, aby zezwolić na przekazywanie PPTP i VPN Port TCP 1723, a protokół GRE 47 musi być otwarty / włączony dla połączenia PPTP VPN.
- W przypadku użytkowników systemu Windows przejdź do Właściwości VPN, kliknij kartę Bezpieczeństwo i zmień Typ VPN na Point to Point Tunneling Protocol (PPTP)
2. Kody błędów VPN 609, 633
Opis błędu:
- 609: Określono nieistniejący typ urządzenia.
- 633: Modem lub inne urządzenie łączące jest już w użyciu lub nie jest odpowiednio skonfigurowane.
Możliwa przyczyna: Jest to kolejny z najczęstszych błędów VPN. Ten problem zwykle występuje, gdy podłączające urządzenie VPN (tj. Miniport) nie jest poprawnie skonfigurowane, a także gdy port TCP, który jest używany przez połączenie VPN, jest już używany przez inny program.
Aby potwierdzić obecność miniportu netcfg.exe -q w wierszu polecenia z podwyższonym poziomem uprawnień. Poniżej wymieniono nazwę urządzenia miniport dla różnych tuneli:
- Tunel PPTP: MS_PPTP
- Tunel L2TP: MS_L2TP
- Tunel VPN Reconnect (IKEv2): MS_AGILEVPN
- Tunel SSTP: MS_SSTP
Możliwe rozwiązanie:
- Możliwym rozwiązaniem tego rodzaju typowych błędów VPN jest wbudowana diagnostyka z naprawą w systemie Windows. Jest to przewidziane dla problemu „brakującego miniportu” dla połączeń VPN tworzonych lokalnie. Kliknięcie przycisku „Diagnostyka”, który jest wyświetlany na stronie Błąd połączenia VPN, daje opcję „naprawy”, która spróbuje automatycznie naprawić problem, pod warunkiem, że wykryje brak portu.
- Stop and Start, usługa Remote Access Connection Manager (rasman).
- Po prostu uruchom ponownie system, a następnie połącz się z VPN.
3. Kod błędu VPN 0x80072746
Opis błędu: Kod błędu VPN 0x80072746 jest jednym z typowych błędów VPN, gdy istniejące połączenie jest siłą zamykane przez zdalny host.
Możliwa przyczyna: Ten błąd pojawia się, gdy powiązanie certyfikatu komputera serwera z HTTPS nie zostało wykonane na serwerze VPN, LUB certyfikat komputera serwera nie jest zainstalowany na serwerze VPN.
Możliwe rozwiązanie:
- Aby rozwiązać ten problem, musisz skontaktować się z administratorem serwera VPN. Ma to na celu sprawdzenie, czy odpowiedni certyfikat komputera jest zainstalowany na serwerze VPN, czy nie.
- Jeśli jest poprawnie zainstalowany, musisz sprawdzić powiązanie HTTPS, uruchamiając następujące polecenie w wierszu polecenia serwera VPN: „Netsh http show ssl”.
4. Kod błędu VPN 809
Komunikat o błędzie: Błąd VPN 809 — Nie można nawiązać połączenia sieciowego między komputerem a serwerem VPN, ponieważ serwer zdalny nie odpowiada.
Możliwe rozwiązanie: Włącz port (jak wspomniano powyżej) w zaporze / routerze. Jeśli nie jest to możliwe, należy wdrożyć tunel VPN oparty na SSTP zarówno na serwerze VPN, jak i na kliencie VPN — który umożliwia połączenie VPN przez zapory ogniowe, serwery proxy i NAT.
5. Kod błędu VPN 13801
Opis błędu: Chociaż wygląda na sporadyczny błąd, 13801 jest jednym z najczęstszych błędów VPN, z którymi spotykają się użytkownicy. Ten błąd występuje, gdy poświadczenia uwierzytelniania IKE są niedopuszczalne.
Możliwe przyczyny: Ten błąd zwykle występuje w jednym z następujących przypadków:
- Certyfikat komputera używany do sprawdzania poprawności IKEv2 na serwerze RAS nie ma „Uwierzytelnienia serwera” jako EKU (Enhanced Key Usage).
- Certyfikat komputera na serwerze RAS wygasł.
- Certyfikat główny do sprawdzania poprawności certyfikatu serwera RAS nie jest obecny na kliencie.
- Nazwa serwera VPN podana na kliencie nie jest zgodna z tematem nazwa certyfikatu serwera.
Możliwe rozwiązanie: Niestety nie będziesz w stanie samodzielnie rozwiązać tego problemu. Musisz skontaktować się z administratorem serwera VPN, aby zweryfikować i naprawić powyższy problem. Aby dowiedzieć się więcej o tym błędzie, przeczytaj blog dotyczący routingu i dostępu zdalnego.
6. Kod błędu VPN 691
Opis błędu: Niektóre z typowych błędów VPN mają rozwiązania, które nawet Ty możesz wdrożyć. Kod błędu VPN 691 jest jednym z takich możliwych do rozwiązania typowych błędów VPN. Błąd wystąpił, gdy połączenie zdalne zostało odrzucone, ponieważ podana kombinacja nazwy użytkownika i hasła nie została rozpoznana lub wybrany protokół uwierzytelniania jest niedozwolony na serwerze dostępu zdalnego.
Możliwa przyczyna: Ten błąd pojawia się, gdy faza uwierzytelnienia nie działa z powodu przekazania nieprawidłowych danych uwierzytelniających.
Możliwe rozwiązanie:
- Upewnij się, że wpisano prawidłową nazwę użytkownika i hasło.
- Upewnij się, że funkcja „Caps Lock” nie jest włączona podczas wpisywania poświadczeń.
- Upewnij się, że protokół uwierzytelniania wybrany na kliencie jest dozwolony na serwerze.
7. Kod błędu VPN 0x800704C9
Możliwa przyczyna: Kod błędu VPN 0x800704C9 jest jednym z typowych błędów VPN i występuje, gdy na serwerze nie ma dostępnych portów SSTP.
Możliwe rozwiązanie: Na szczęście możesz samodzielnie rozwiązać ten błąd. Przede wszystkim sprawdź, czy serwer RAS ma wystarczającą liczbę portów skonfigurowanych do dostępu zdalnego. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:
- Uruchom przystawkę MMC Routing i dostęp zdalny.
- Rozwiń serwer, kliknij prawym przyciskiem myszy Porty, a następnie kliknij Właściwości.
- Na liście Nazwa kliknij WAN Miniport (SSTP), a następnie kliknij Konfiguruj.
- Zmodyfikuj liczbę wyświetlaną na liście Maksymalna liczba portów, odpowiednio do potrzeb, a następnie kliknij przycisk OK.
Uwaga: Domyślnie dla tego urządzenia dostępnych jest 128 portów.
- W oknie dialogowym Właściwości portu kliknij przycisk OK.
8. Kod błędu VPN 789
Komunikat o błędzie: Kod błędu VPN 789 — Próba połączenia L2TP nie powiodła się, ponieważ warstwa zabezpieczeń napotkała błąd przetwarzania podczas początkowych negocjacji z komputerem zdalnym.
Możliwe rozwiązanie: Jest to ogólny błąd zgłaszany, gdy negocjacja IPSec nie powiedzie się dla połączeń L2TP / IPSec. Upewnij się więc, że używany jest poprawny certyfikat zarówno po stronie klienta, jak i serwera — dalsze szczegóły można znaleźć na tym blogu. W przypadku korzystania z klucza wstępnego (PSK) upewnij się, że ten sam PSK jest skonfigurowany na kliencie i maszynie na serwerze VPN.
Oprócz tych typowych błędów VPN, możesz napotkać kilka innych błędów VPN. Aby wyświetlić listę innych błędów VPN, ich możliwą przyczynę i możliwe rozwiązanie, odwiedź TechNet. Ten post pomoże ci z kodami błędów VPN 732, 734, 812, 806, 835, 766, 13806, 0x80070040, 0x800B0101, 0x800B0109, 0x800B010F, 0x80092013, 0x800704D4 i 0x80072746.