Rozwiązywanie problemów ze zdalną procedurą Wywołanie nieudanych błędów i problemów

Jeśli otrzymasz Serwer RPC jest niedostępny wiadomość, a następnie ten post pokazuje, jak rozwiązywać problemy z błędami zdalnego wywoływania procedur problemy w systemie Windows 10. RPC lub Remote Procedura Call to model programowania oparty na sieci, który umożliwia komunikację punkt-punkt między aplikacjami. W tym przewodniku pokażemy, jak rozwiązywać problemy z błędami zdalnego wywoływania procedur. Błędy mogą wystąpić podczas łączenia się z Instrumentacją zarządzania Windows (WMI), SQL Server, podczas połączenia zdalnego lub niektórych przystawek Microsoft Management Console (MMC).

Rozwiązywanie problemów z błędami zdalnego wywoływania procedur

Zdalna procedura Błędy i problemy z wywołaniem

Serwer RPC jest niedostępny”Jest jednym z najczęstszych problemów. Może to być prosty problem z siecią lub serwer nie jest w stanie odpowiedzieć. Rzućmy okiem na listę narzędzi, których możemy użyć do rozwiązywania problemów z błędami zdalnego wywoływania procedur. Aby uruchomić te polecenia, możesz użyć programu PowerShell lub wiersza polecenia z uprawnieniami administratora.

Będziesz musiał użyć Microsoft Network Monitor lub Microsoft Message Analyzer do analizy dzienników.

PortQuery

To narzędzie pomaga ustalić problem z portem, który próbujesz podłączyć. Może określić, czy aplikacja lub komputer może połączyć się z serwerem.

Portqry.exe -n -e 135

Powyższe polecenie próbuje wysłać zapytanie do portu TCP 25 na podanym adresie IP serwera. Jeśli korzystasz z witryny tutaj, zostanie ona przetłumaczona wewnętrznie na adres IP. W wyniku wyszukaj *ip_tcp, i numer portu. Jeśli połączenie się nie powiedzie, w zamian powinna pojawić się nieudana odpowiedź. Jeśli wszystko wygląda dobrze, poszukaj numeru portu (pogrubionego) na końcu, który powinien wyglądać

… .Odpowiedź serwera: UUID: d95afe70-a6d5-4259-822e-2c84da1ddb0d ncacn_ip_tcp: 169.254.0.10[49664]

Jeśli nie widzisz żadnego numeru portu, oznacza to, że coś jest nie tak po stronie serwera, a port nie nasłuchuje.

Netsh

Następnie możesz użyć polecenia Netsh do zbierać jednoczesne dane śledzenia. TRACE oznacza tutaj ścieżkę z jednego punktu do drugiego w sieci. Jeśli jest coś, co powoduje problem pomiędzy, będziesz wiedział.

W trybie klienta:

Scenariusz uruchomienia śledzenia Netsh = przechwytywanie połączenia sieciowego = tak plik śledzenia = c: \ client_nettrace.etl maxsize = 512 nadpisywanie = tak raport = tak

Na serwerze uruchom:

Scenariusz uruchamiania śledzenia Netsh = przechwytywanie połączenia sieciowego = tak plik śledzenia = c: \ server_nettrace.etl maxsize = 512 nadpisywanie = tak raport = tak

Powyższe polecenie prowadzi dziennik w pliku śledzenia (.etl). Zachowaj gotowe okno wiersza polecenia.

Teraz spróbuj odtworzyć problem, z którym się spotkałeś na komputerze klienckim. Może być konieczne naciśnięcie niektórych przycisków oprogramowania lub czegokolwiek, co powodowało problem. Gdy tylko zobaczysz problem, uruchom Zatrzymanie śledzenia Netsh w wierszu polecenia maszyny klienta.

Teraz użyj narzędzia analizatora i odfiltruj ślad

  • Ipv4.address == i ipv4.address == i tcp.port == 135 lub po prostu tcp.port == 135.
  • Poszukaj również protokołu „EPM” w kolumnie „Protokół”.

Rozwiązywanie problemów z błędami zdalnego wywoływania procedur

Teraz sprawdź, czy otrzymałeś odpowiedź z serwera. Jeśli otrzymasz odpowiedź, zanotuj dynamiczny numer portu, który został przydzielony do użycia.

  • Sprawdź, czy możesz pomyślnie połączyć się z tym portem dynamicznym.
  • Filtr powinien wyglądać mniej więcej tak: tcp.port == i ipv4.address ==

Powinno to pomóc w sprawdzeniu łączności i izolacji w razie problemów z siecią.

Port nieosiągalny

Najczęstszym powodem niedostępności serwera RPC jest brak dostępu do portu dynamicznego, do którego próbuje się podłączyć klient. Jeśli zauważysz, że ślad się przerywa, w wyniku powrotu z portu nie znaleziono błędu itd., Może to wynikać z następujących przyczyn

  • Zapora zablokowała dynamiczny zakres portów.
  • Router lub urządzenie sieciowe w środku upuszcza pakiet; odpowiedź nie wraca.
  • Serwer docelowy upuszcza pakiety (upuszczanie WFP / upuszczanie NIC / sterownik filtra itp.).

Najlepszą praktyką dotyczącą problemu nieosiągalnego Post jest stosowanie alokacji dynamicznej. Rejestr pozwala administratorom konfigurować dynamiczny przydział portów RPC.

Te narzędzia i wskazówki pomagają analizować i rozwiązywać problemy. Rozwiązanie będzie zależeć od tego, na czym dokładnie polega problem i będzie zależeć od oprogramowania i serwera.

Link do głównej publikacji