Poprawka: błąd „Coś poszło nie tak” na konsoli Xbox One

Konsola Xbox One umożliwia dostęp do wszelkiego rodzaju treści online, ale czasami mogą wystąpić pewne błędy. Użytkownicy zgłosili, że coś poszło nie tak na Xbox One, a dzisiaj wyjaśnimy Ci, jak naprawić ten błąd.

Błąd Xbox One „Coś poszło nie tak”, jak to naprawić?

Poprawka — błąd Xbox One „Coś poszło nie tak”

Rozwiązanie 1 — Wykorzystaj kod w późniejszym terminie

Wielu użytkowników korzysta z przedpłaconych kodów na swoich konsolach Xbox One w celu zakupu treści online, ale czasami mogą przy tym wystąpić pewne błędy. Jeśli tak się stanie, oznacza to, że występuje tymczasowy problem z usługą Xbox. Aby rozwiązać ten problem, poczekaj godzinę lub dwie i spróbuj ponownie wykorzystać kod. Aby skorzystać z przedpłaconego kodu, usługi Xbox Live muszą być uruchomione, ale jeśli jedna usługa nie działa, napotkasz ten problem. Aby sprawdzić status usług Xbox Live, po prostu odwiedź witrynę Xbox. Jeśli występuje problem z usługami Xbox Live, możesz poczekać, aż Microsoft go rozwiąże.

Ponadto musisz mieć pewność, że próbujesz zrealizować przedpłacony kod do gry lub aplikacji Xbox. Jeśli próbujesz zrealizować kod dla gry lub aplikacji Windows, nie będziesz w stanie ukończyć tego procesu na konsoli Xbox One.

Rozwiązanie 2 — Sprawdź ustawienia regionu

Według użytkowników komunikat „Coś poszło nie tak” może pojawić się podczas realizacji kodów przedpłaconych, jeśli Twój region nie jest prawidłowo ustawiony. Aby rozwiązać ten problem, może być konieczna zmiana ustawień regionu na konsoli Xbox One, wykonując następujące kroki:

  1. Upewnij się, że jesteś zalogowany na Xbox One.
  2. Przewiń w lewo na ekranie głównym, aby otworzyć przewodnik.
  3. Wybierać Ustawienia> Wszystkie ustawienia.
  4. Teraz wybierz System.
  5. Wybierz Język Lokalizacja.
  6. Wybierz nową lokalizację i wybierz Zrestartuj teraz.
  • Zmiana regionu na Xbox One jest prosta, ale jest kilka ograniczeń, o których powinieneś wiedzieć. Po pierwsze, możesz zmieniać region raz na trzy miesiące, więc miej to na uwadze. Ponadto zmiana regionu nie będzie możliwa, jeśli konto zostanie zawieszone lub jeśli saldo jest należne z tytułu subskrypcji Xbox. Pamiętaj, że niektóre usługi mogą być niedostępne, jeśli zmienisz region, więc wybierz nowy region ostrożnie. Ponadto pieniądze na Twoim koncie Microsoft nie zostaną przeniesione podczas zmiany regionu, więc upewnij się, że je wydasz, zanim zdecydujesz się zmienić region.

    Rozwiązanie 3 — Sprawdź informacje rozliczeniowe

    Jeśli pojawia się komunikat „Coś poszło nie tak”, może to oznaczać, że Twoje informacje rozliczeniowe są nieprawidłowe. Może się to zdarzyć, jeśli Twoja karta kredytowa wygasła lub jeśli przeprowadziłeś się niedawno, więc sprawdź informacje rozliczeniowe, wykonując następujące czynności:

    1. Na ekranie głównym przewiń w lewo, aby otworzyć Przewodnik.
    2. Wybierz Ustawienia> Wszystkie ustawienia.
    3. W sekcji Konto wybierz Zapłata dane do faktury.
    4. Wybierz Zmień adres rozliczeniowy.
    5. Przejrzyj i edytuj informacje rozliczeniowe. Jeśli chcesz pominąć niektóre informacje, naciśnij b na kontrolerze i wybierz Kolejny.
    6. Po zakończeniu wybierz Zapisz informacje aby zapisać zmiany.

    Możesz także zmienić informacje rozliczeniowe w przeglądarce. Jest to szybsze rozwiązanie dla niektórych użytkowników. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

    1. Zaloguj się do swojego konta Microsoft za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej.
    2. Idź do płatności sekcja rozliczeniowa i wybierz Informacja rachunkowa.
    3. Wybierz Edytuj profil i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

    Po sprawdzeniu i aktualizacji informacji rozliczeniowych spróbuj ponownie zrealizować kod.

    Rozwiązanie 4 — Wykorzystaj kod na stronie Xbox

    Coś poszło nie tak, może pojawić się komunikat o błędzie podczas próby wykorzystania kodu na konsoli Xbox One, ale niewielu użytkowników zgłosiło, że udało się zrealizować kod po prostu za pomocą witryny Xbox. Istnieje możliwość wykorzystania kodów na stronie Xbox, więc jeśli nie możesz zrealizować kodu na konsoli z powodu tego błędu, spróbuj go wykorzystać na stronie Xbox.

    • Rozwiązanie 5 — Wyłącz funkcję Instant-On

      Możesz naprawić ten błąd na konsoli Xbox One, po prostu wyłączając funkcję Instant-on. Ta funkcja działa w trybie uśpienia na konsoli Xbox i umożliwia szybkie przełączenie konsoli Xbox One w tryb gotowości. Jest to świetna funkcja, ale ma swoje wady, a czasami ta funkcja może prowadzić do pewnych błędów. Aby naprawić błąd Coś poszło nie tak, musisz wyłączyć funkcję Instant-on, wykonując następujące kroki:

      1. Iść do Ustawienia i przejdź do Moc uruchomienie.
      2. W sekcji Opcje zasilania wybierz Tryb zasilania i naciśnij ZA przycisk na kontrolerze.
      3. Wybierz Oszczędzanie energii opcja.

      Po wybraniu opcji oszczędzania energii Xbox One wyłączy się całkowicie po naciśnięciu przycisku zasilania. Oznacza to, że zużyje mniej energii po wyłączeniu, ale po włączeniu zacznie działać nieco wolniej. Po wyłączeniu funkcji Instant-on sprawdź, czy błąd został rozwiązany.

      Rozwiązanie 6 — Wyloguj się i zaloguj ponownie na swoje konto

      Zdaniem użytkowników naprawienie komunikatu o błędzie może być niemożliwe po prostu przez wylogowanie się z konta i ponowne zalogowanie. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

      1. wciśnij Xbox przycisk na kontrolerze, aby wrócić do ekranu głównego.
      2. Podświetl zdjęcie swojego konta w lewym górnym rogu.
      3. Wybierz konto, naciśnij ZA przycisk na kontrolerze i wybierz Wyloguj się opcja.

      Po wylogowaniu wystarczy ponownie zalogować się i sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

      Xbox One „Coś poszło nie tak” podczas próby grania

      Rozwiązanie 1 — Uruchom ponownie router

      Według użytkowników może być w stanie naprawić ten komunikat o błędzie po prostu ponownie uruchamiając router / modem. Aby to zrobić, musisz wykonać następujące kroki:

      1. Naciśnij przycisk zasilania na modemie, aby go wyłączyć.
      2. Po wyłączeniu modemu odczekaj 30 sekund lub dłużej.
      3. Naciśnij ponownie przycisk zasilania, aby go włączyć.
      4. Poczekaj, aż modem uruchomi się całkowicie i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

      Jeśli korzystasz zarówno z modemu, jak i routera bezprzewodowego, musisz ponownie uruchomić oba urządzenia, aby rozwiązać ten problem.

      • Rozwiązanie 2 — Zainstaluj ponownie grę

        Czasami Coś poszło nie tak, może pojawić się komunikat o błędzie, jeśli instalacja jest uszkodzona, a jednym ze sposobów rozwiązania problemu jest ponowna instalacja problematycznej gry. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

        1. Przejdź do Moich gier Sekcja aplikacji.
        2. Podświetl grę, którą chcesz usunąć, i naciśnij Menu przycisk na kontrolerze.
        3. Wybierz Zarządzaj grą opcja z menu.
        4. Powinieneś teraz zobaczyć odpowiednie informacje o grze, takie jak zajmowane miejsce i zapisane gry.
        5. Wybierz Odinstaluj opcję i poczekaj, aż gra zostanie usunięta z systemu.

        Po usunięciu gry musisz zainstalować ją ponownie, wykonując następujące czynności:

        1. otwarty Gry Aplikacje Sekcja.
        2. Przewiń do końca w prawo, a zobaczysz listę Gotowy do instalacji. Ta lista zawiera gry, które posiadasz, ale nie masz ich zainstalowanych na konsoli.
        3. Aby zainstalować grę, wybierz ją i poczekaj na zainstalowanie. Pamiętaj, że proces instalacji może chwilę potrwać w zależności od połączenia internetowego.

        Niektórzy użytkownicy zalecają wyłączenie połączenia internetowego przed ponowną instalacją gry z dysku. Według nich aktualizacja może być pobierana podczas procesu instalacji, co może powodować problemy z instalacją, dlatego zalecamy przejście do trybu offline i zainstalowanie gry z dysku. Aby przejść do trybu offline, wykonaj następujące kroki:

        1. Przewiń w lewo na ekranie głównym, aby otworzyć przewodnik.
        2. Wybierz Ustawienia> Wszystkie ustawienia.
        3. Wybierać Sieć> Ustawienia sieci.
        4. Teraz wybierz Wylogować się.

        Po ponownej instalacji gry spróbuj uruchomić ją ponownie i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

        Rozwiązanie 3 — Wyczyść pamięć podręczną

        Xbox One przechowuje w swojej pamięci podręcznej wszelkiego rodzaju pliki tymczasowe, ale czasem pliki te mogą ulec uszkodzeniu i spowodować wystąpienie tego i wielu innych błędów. Najprostszym sposobem radzenia sobie z uszkodzoną pamięcią podręczną jest wyczyszczenie jej, wykonując następujące kroki:

        1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania na konsoli, aby go wyłączyć.
        2. Po wyłączeniu konsoli odłącz kabel zasilający.
        3. Gdy przewód zasilający jest odłączony, naciskaj przycisk zasilania, aby całkowicie rozładować akumulator.
        4. Teraz podłącz ponownie kabel zasilający i poczekaj, aż lampka na cegle zasilającej zmieni kolor z białego na pomarańczowy.
        5. Naciśnij ponownie przycisk zasilania, aby włączyć konsolę.
        • Po włączeniu konsoli pamięć podręczna zostanie wyczyszczona, a problem zostanie rozwiązany. Niektórzy użytkownicy sugerują również rozpoczęcie gry bez logowania się na konto Xbox. Po uruchomieniu gry zostaniesz poproszony o zalogowanie się na konto Xbox, więc pamiętaj, aby to zrobić.

          Rozwiązanie 4 — Przywróć Xbox do ustawień fabrycznych

          Jeśli podczas próby grania w grę na konsoli Xbox One pojawia się komunikat o błędzie „Coś poszło nie tak”, możesz rozwiązać problem, przywracając ustawienia fabryczne. Czasami niektóre pliki gry mogą zostać uszkodzone, a jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest przywrócenie ustawień fabrycznych. Pamiętaj, że przywrócenie ustawień fabrycznych może usunąć wszystkie zainstalowane gry i aplikacje, dlatego wykonaj ich kopię zapasową. Aby przywrócić Xbox One do ustawień fabrycznych, wykonaj następujące kroki:

          1. Przewiń w lewo na ekranie głównym, aby otworzyć przewodnik.
          2. Wybierz Ustawienia> Wszystkie ustawienia.
          3. Teraz wybierz System.
          4. Nawigować do Informacje o konsoli aktualizacje i wybierz Zresetuj konsolę opcja.
          5. Zobaczysz dwie dostępne opcje: Zresetuj i usuń wszystko oraz Zresetuj i zachowaj moje gry i aplikacje. Wybierz drugą opcję, aby zachować pobrane gry i aplikacje. Jeśli ta opcja nie działa, musisz użyć Zresetuj i usuń wszystko opcja. Ta opcja spowoduje usunięcie wszystkich zainstalowanych gier, więc będziesz musiał je pobrać ponownie.

          Ponieważ proces pobierania może chwilę potrwać, zdecydowanie zalecamy przeniesienie wszystkich zainstalowanych gier na zewnętrzny dysk twardy przed przywróceniem ustawień fabrycznych.

          Rozwiązanie 5 — Sprawdź status swoich subskrypcji

          Niektóre gry wymagają subskrypcji, aby działać poprawnie, a jeśli subskrypcja wygasła, musisz ją odnowić. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

          1. Zaloguj się do swojego konta Microsoft za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej.
          2. Nawigować do Usługi subskrypcje Sekcja.
          3. Znajdź wygasłą subskrypcję i wybierz Odnowić opcja. Jeśli ta opcja nie jest dostępna, musisz ponownie kupić subskrypcję.

          Po odnowieniu subskrypcji błąd powinien zostać całkowicie rozwiązany.

          • Rozwiązanie 6 — Spróbuj ponownie uruchomić grę

            Niewielu użytkowników zgłosiło, że udało się rozwiązać ten problem po prostu przez ponowne uruchomienie gry. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

            1. wciśnij Xbox przycisk na kontrolerze, aby powrócić do ekranu głównego.
            2. Podświetl tytuł gry i naciśnij Menu przycisk na kontrolerze.
            3. Wybierz Porzucić z menu.
            4. Poczekaj 10 sekund lub dłużej, a następnie spróbuj ponownie uruchomić grę.

            Poprawka — aktualizacja „Coś poszło nie tak” na konsoli Xbox One

            Rozwiązanie 1 — Zainstaluj aktualizację za pomocą napędu flash USB

            Czasami może występować problem z aktualizacją online, który uniemożliwia zainstalowanie niektórych aktualizacji. Gdy tak się stanie, na ekranie zobaczysz komunikat o błędzie Coś poszło nie tak. Aby naprawić ten błąd, możesz spróbować zainstalować aktualizację offline, wykonując następujące kroki:

            1. Podłącz dysk flash NTFS USB do komputera. Pamiętaj, że pamięć flash USB musi być pusta, aby zainstalować aktualizację offline.
            2. Pobierz aktualizację systemu offline.
            3. Plik zostanie zapisany w archiwum zip, więc należy go rozpakować.
            4. Znajdź $ SystemUpdate wyodrębniony plik i przenieś go do katalogu głównego dysku flash USB.

            Po przeniesieniu pliku aktualizacji na dysk flash USB należy go zainstalować, wykonując następujące kroki:

            1. Jeśli to możliwe, odłącz kabel sieciowy od konsoli. Alternatywnie możesz wyłączyć modem.
            2. Wyłącz konsolę, przytrzymując przycisk zasilania z przodu.
            3. Odłącz kabel zasilający i podłącz go ponownie po 30 sekundach.
            4. Naciśnij i przytrzymaj Wiązać przycisk po lewej stronie i Wyrzucać i naciśnij Xbox przycisk na konsoli.
            5. Utrzymać Wiązać i Wyrzucać przyciski przez 15 sekund.
            6. Jeśli prawidłowo wykonałeś ten proces, usłyszysz dwa dźwięki zwiększające moc. Opublikować Wiązać i Wyrzucać guziki.
            7. Podłącz napęd flash USB do konsoli.
            8. Wybierz Aktualizacja systemu offline wybierz opcję z menu i naciśnij ZA przycisk, aby rozpocząć proces.
            9. Poczekaj na zakończenie procesu aktualizacji.

            Po zainstalowaniu aktualizacji problem powinien zostać całkowicie rozwiązany.

            • Rozwiązanie 2 — Wybierz opcję Wyłącz konsolę Xbox

              Jeśli po próbie zainstalowania aktualizacji pojawia się komunikat o błędzie „Coś poszło nie tak”, spróbuj użyć Wyłącz Xbox opcja. Następnie po prostu włącz konsolę i problem powinien zostać rozwiązany. Niewielu użytkowników zgłosiło, że ta metoda działała dla nich, więc koniecznie wypróbuj ją.

              Rozwiązanie 3 — Przejdź do trybu offline i wróć do trybu online

              Jeśli pojawi się ten komunikat o błędzie po zainstalowaniu nowej aktualizacji, być może uda się go naprawić, przechodząc w tryb offline i ponownie online. Niewielu użytkowników zgłosiło, że ta metoda pomogła im rozwiązać problem, więc spróbuj.

              Poprawka — uruchomienie „Coś poszło nie tak” na konsoli Xbox One

              Rozwiązanie — Zresetuj konsolę do ustawień fabrycznych

              Użytkownicy zgłaszali, że ten błąd występuje podczas uruchamiania konsoli, a jeśli masz ten sam problem, możesz zresetować konsolę do ustawień fabrycznych. Zresetowanie Xbox One do domyślnych ustawień fabrycznych spowoduje usunięcie wszystkich plików z konsoli, więc będziesz musiał je pobrać ponownie. Zapisane gry pozostaną, jeśli zostaną zsynchronizowane z usługą Xbox Live. Aby zresetować Xbox One, wykonaj następujące czynności:

              1. Na ekranie Rozwiązywanie problemów wybierz Zresetuj tę konsolę Xbox opcję i naciśnij ZA przycisk.
              2. Wybierać Zachowaj gry i aplikacje opcja.
              3. Ta opcja przywróci Xbox do domyślnych ustawień fabrycznych bez wpływu na gry i aplikacje. Niestety ta opcja nie zawsze działa, więc czasami może być konieczne użycie Usuń wszystko i usuń wszystkie pobrane aplikacje i gry z systemu.

              Po zresetowaniu konsoli Xbox One do domyślnych ustawień fabrycznych ten błąd powinien zostać całkowicie rozwiązany.

              Poprawka — błąd konsoli Xbox One „Coś poszło nie tak” na czacie

              Rozwiązanie — Upewnij się, że NAT jest ustawiony na Otwarty

              Aby móc korzystać z czatu imprezowego na konsoli Xbox One, NAT musi być ustawiony na Otwarty. Można to zrobić na wiele sposobów, ale zwykle osiąga się to przez przekierowanie portów lub użycie funkcji DMZ lub UPnP. Wyjaśniliśmy już szczegółowo, jak to zrobić w artykule „Twoja sieć jest za NATem ograniczonym przez port”, więc koniecznie sprawdź to.

              Coś poszło nie tak Błąd Xbox One może powodować wiele problemów, ale mamy nadzieję, że udało Ci się to naprawić po skorzystaniu z jednego z naszych rozwiązań.

Link do głównej publikacji