Jak przywrócić usunięte pliki na SkyDrive

Microsoft gorączkowo pracuje nad usługą hostingu i synchronizacji w chmurze SkyDrive. W tej usłudze nastąpiła duża transformacja z usługi podstawowej, która tak naprawdę nie była niczym specjalnym, w jedną z podstawowych usług Microsoft, która cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony firmy. Zmiana ta została z pewnością spowodowana integracją SkyDrive z nadchodzącym systemem operacyjnym Microsoft Windows 8, gdzie służy on między innymi jako magazyn online danych konta użytkownika.

SkyDrive do tej pory przechowywał wersje dokumentów hostowanych przez usługę, ale nie innych plików. Jeśli przypadkowo usunąłeś plik w usłudze SkyDrive, nie można go przywrócić, jeśli nie jest to dokument. Wczoraj Microsoft ogłosił, że SkyDrive przeniesie wszystkie usunięte pliki do Kosza, skąd można je odzyskać, jeśli zajdzie taka potrzeba. To z kolei oznacza, że ​​użytkownicy, którzy chcą trwale usunąć plik w SkyDrive, muszą upewnić się, że usuną go również z Kosza, jeśli nie chcą czekać, aż to nastąpi automatycznie.

Możesz usunąć pliki z SkyDrive, zaznaczając je najpierw, klikając małe pole wyboru w prawym górnym rogu kafelka i wybierając Zarządzaj> Usuń z górnego paska menu. Na ekranie wyświetlane jest powiadomienie, które informuje o akcji, umożliwiając cofnięcie usunięcia. Wcześniej trzeba było aktywnie potwierdzić usunięcie, co nie jest już konieczne, aby usuwanie plików w SkyDrive podejmowało teraz mniej działań użytkownika i kończyło się szybciej.

Skydrive usuwa pliki

Wszystkie pliki usunięte w ten sposób są przenoszone do Kosza, z którego można je przywrócić lub usunąć. Najpierw musisz ponownie wybrać pliki, a następnie użyć łącza przywracania u góry, aby przywrócić pliki, aby ponownie pojawiły się w oryginalnej lokalizacji lub usunąć, aby trwale usunąć pliki z SkyDrive.

Skydrive przywraca pliki

SkyDrive będzie przechowywać pliki w Koszu przez co najmniej trzy dni. Zwykle jest o wiele dłuższy. SkyDrive trwale usunie pliki po 30 dniach przechowywania w Koszu. Usługa automatycznie usunie pliki wcześniej tylko wtedy, gdy całkowity rozmiar plików przekroczy 10% ogólny próg pamięci konta. Należy pamiętać, że pliki Kosza nie są wliczane do limitu miejsca w SkyDrive.

Pliki, które usuniesz lokalnie, zostaną również przeniesione do Kosza SkyDrive pod warunkiem, że uruchomisz aplikację SkyDrive w systemie.

Link do głównej publikacji