Sieci VPN mają wiele zalet, takich jak brak dostępu do Internetu, szyfrowanie do wymiany danych i dostęp do blokowanych geograficznie treści internetowych i tak dalej. Ale, podobnie jak wszystkie innowacje technologiczne, sieci VPN są podatne na powstawanie przeszkód i może być konieczne rozwiązywanie problemów. Istnieje wiele typowych problemów, z którymi boryka się większość użytkowników VPN. Chociaż niewiele można naprawić, sprawdzając ustawienia i zmieniając je, niewiele może wymagać wyczerpującego rozwiązywania problemów. Czasami może być nawet konieczne skontaktowanie się z pomocą techniczną dla firmowego dostawcy VPN lub dowolnej usługi VPN, z której korzystasz. Na tej podstawie omawiamy poprawkę dla VPN Błąd 609.
Błąd VPN 609 w systemie Windows 10
Błąd 609 w sieci VPN występuje, jeśli określono nieistniejący typ urządzenia. Może się również zdarzyć, gdy system operacyjny Windows zostanie uszkodzony. Ten błąd wyświetla komunikat:
Określono typ urządzenia, który nie istnieje.
Częste objawy
- Pojawi się błąd 609 VPM i zawiesi bieżące okno programu
- Komputer ulega awarii często pokazując błąd 609 w sieci VPN podczas działania tego samego programu
- System Windows działa wolno, a wprowadzanie myszy lub klawiatury jest nieaktywne
- Sporadyczne zamrażanie systemu
Zazwyczaj ten błąd jest zgłaszany przez klienta VPN obecnego w twoim systemie. Gdy pojawia się błąd 609, otwieranie programów staje się wolniejsze, a czas odpowiedzi opóźnia się. Ponadto użytkownik może doświadczać awarii i zawieszania się, gdy działa wiele aplikacji.
Możliwe przyczyny
Ten błąd zwykle występuje, gdy łączące się urządzenie VPN (AKA Miniport) nie jest poprawnie skonfigurowane. Jeśli tak nie jest, przyczyną może być wiele przyczyn tego błędu, w tym ekstremalne wpisy uruchamiania, błędy rejestru, spadek sprzętu / pamięci RAM, pofragmentowane pliki, złośliwe oprogramowanie, oprogramowanie szpiegujące, niepotrzebne lub zbędne instalacje programów i tak dalej.
Ten problem występuje, jeśli wirtualne miniporty WAN dla PPTP / L2TP nie są zainstalowane lub uszkodzone. Możesz potwierdzić problem, wykonując następujące czynności:
- Otwarty ‘Menadżer urządzeń’
- Kliknij ‘Widok„Na pasku narzędzi i wybierz „Pokaż ukryte urządzenia„
- Rozwiń węzeł nazwy komputera.
- Pod ‘Karty sieciowe„Sprawdź, czy obecne są WAN Miniport (PPTP) i WAN Miniport (L2TP)
Po zidentyfikowaniu problemu, jeśli samo ponowne uruchomienie systemu nie pomaga, możesz je naprawić za pomocą poniższych poprawek:
1] Użyj wbudowanej diagnostyki Windows:
Możliwym rozwiązaniem tego rodzaju typowych błędów VPN jest wbudowana diagnostyka z naprawą w systemie Windows. Jest to przewidziane dla „brakujący Miniport”Dla połączeń VPN tworzonych lokalnie. Kliknięcie „Diagnostyczny”, Który jest wyświetlany na stronie Błąd połączenia VPN, daje„naprawic”, Która spróbuje automatycznie rozwiązać problem, pod warunkiem, że wykryje brakujący Miniport.
2]: Start / Stop Menedżer połączeń dostępu zdalnego:
Usługa Menedżera połączeń dostępu zdalnego (rasman) odpowiada za obsługę sposobu, w jaki komputer łączy się z Internetem za pośrednictwem usług takich jak dial-up i VPN. Czasami usterka w tej usłudze może powodować błąd VPN 609. Ta usługa często ładuje się domyślnie, gdy system Windows jest włączony. Ten plik może czasami zajmować wiele zasobów systemowych, więc jeśli nie korzystasz z połączenia VPN lub połączenia telefonicznego, możesz chcieć go wyłączyć na komputerze. Możesz go wyłączyć, wykonując następujące czynności:
- Kliknij ‘Początek”, A następnie wpisz„services.msc”Na pasku wyszukiwania i naciśnij przycisk„WchodzićPrzycisk ”.
- Przewiń listę „Usługi lokalne”, Aby znaleźć„Menedżer połączeń dostępu zdalnego’.
- Teraz ‘Kliknij prawym przyciskiem myszy”I wybierz„Nieruchomości’.
- Kliknij menu obok „Typ uruchomienia”I wybierz„podręcznik’.
- Kliknij ‘Zatrzymać”Pod statusem usługi i naciśnij„dobrze”, Aby wyłączyć Menedżera połączeń dostępu zdalnego.
Teraz sprawdź, czy błąd został rozwiązany.
Według wszelkiego prawdopodobieństwa poprawki te powinny rozwiązać ten błąd. Ale jeśli nadal nie można się połączyć z VPN, jedynym wyjściem jest skontaktowanie się z obsługą klienta.