Jak Microsoft Kinect Tech prawie poszedł do Apple

Aktualizacja: Microsoft od tego czasu zintegrował system Kinect z niedawno wydanym systemem gier Xbox One, a także udostępnił go również komputerom z systemem Windows.

Aktualizacja 2: Ponieważ Kinect znacznie podniósł cenę systemu Xbox One, Microsoft podjął decyzję o ponownym rozwiązaniu problemu z Xbox. Możesz teraz kupić konsolę z lub bez Kinect. Oczekuj, że zapłacisz za to około 100 USD więcej, jeśli Kinect jest wliczony w cenę.

Wraz z uruchomieniem nowego kontrolera ruchu Microsoft Xbox 360, na stronie internetowej Cult of Mac pojawiła się interesująca historia.

Nabyto podstawową technologię, jak to często bywa w dzisiejszych czasach, gdy Microsoft kupuje ją od firmy, która ją opracowała. W tym przypadku izraelska firma PrimeSense.

Teraz okazało się, że PrimeSense początkowo zwrócił się do rywala Microsoftu z Apple o technologii dzięki ich CEO, Inon Beracha uważał, że Apple „… było najbardziej naturalnym miejscem dla tej technologii”

Apple ma oczywiście historię innowacji w zakresie interfejsów i niedawno wprowadził iPhone’a ze zmieniającym paradygmat interfejsem wielodotykowym. System PrimeSense poszedł o krok dalej: był to multi-touch, którego nie musiałeś nawet dotykać. Apple wydawało się naturalnym dopasowaniem.

Beracha odbył kilka spotkań z Apple, ale nie poszło mu to dobrze z Appleem, prosząc go o podpisanie tego, co określa jako „paraliżujące umowy prawne i umowy NDA”.

W końcu stało się oczywiste, że umowa z Apple nigdy się nie wydarzy, więc technologia została później nabyta przez Microsoft, aby, jak sądzę, z korzyścią dla wszystkich.

Nie jest jasne, w jaki sposób Apple mógł skorzystać z tej technologii, biorąc pod uwagę ich obecną ofertę, i prawdopodobnie dlatego nigdy nie osiągnięto porozumienia.

Link do głównej publikacji