Dlaczego firmy zbierają, sprzedają, kupują lub przechowują dane osobowe?

Co jeśli powiem ci, że na rynku istnieją duże firmy, których nazwisk jeszcze nie słyszysz, ale znają cię bardzo dobrze, w rzeczywistości więcej niż myślisz.

Są one określane jako Brokerzy danych, a ich zadaniem jest zbieranie wszelkiego rodzaju informacji, które obejmują twoje imię i nazwisko, adres, miejsce pracy, hobby, zainteresowania, rodzinę i rzeczy, które robisz online. Zdziwisz się, wiedząc, że znaczna część tego handlu gromadzeniem danych istnieje od dziesięcioleci. Dzisiaj zmieniła się wielkość i charakter danych wydobywanych z Internetu. Po pierwsze, to tylko PCs i Laptopy, teraz takie urządzenia przenośne jak smartfony stały się celem wszystkich firm brokerskich.

W jaki sposób brokerzy danych zbierają informacje? Co firmy robią z danymi użytkowników online? Jak zarabiają na tym pieniądze? Ten post ma na to spojrzenie.

Dlaczego firmy zbierają, sprzedają, kupują, przechowują osobiste dane online

Firmy zbierają twoje dane w celu zbudowania twojego profilu, który może być wykorzystany do popchnięcia ukierunkowanych produktów i usług. Stało się to teraz wielkim biznesem, ponieważ klienci są gotowi zapłacić dużo pieniędzy za takie dane, które mogą pomóc im dotrzeć do określonych segmentów rynku.

Dlaczego firmy zbierają, sprzedają, kupują lub przechowują dane osobowe?

Brokerzy danych sprzedają dane firmom

Nastąpił bezprecedensowy rozwój wielomiliardowego przemysłu brokerów danych, który działa w mroku praktycznie bez nadzoru.

Brokerzy danych gromadzą, analizują i pakują niektóre z najbardziej wrażliwych danych osobowych i sprzedają je jako towar firmom, reklamodawcom, innym brokerom danych, a nawet rządowi, bez informowania ich o tym.

Informacje gromadzone przez Data Brokers obejmują:

  • Imię, wiek i płeć
  • Obecny i poprzedni adres
  • Numery słuchawek
  • Adres e-mail
  • Stan cywilny
  • Wiek dzieci
  • Własność nieruchomości
  • Preferencje polityczne
  • Szczegóły dotyczące dochodów
  • Szczegóły edukacyjne i więcej

Zakres gromadzenia danych może rozciągać się na monitorowanie ważnych wydarzeń życiowych, takich jak małżeństwo, dziecko, status związku, rozwód i inne.

W jaki sposób brokerzy danych gromadzą dane osobowe

Brokerzy danych mogą być określani mianem wyspecjalizowanych firm w Internecie. Aby gromadzić informacje o użytkownikach i wyświetlać pokrewne reklamy, hostują mnóstwo stron trzecich, które obserwują, kto odwiedza witrynę i tworzą o nich cyfrowy profil.

Możesz argumentować, że w jaki sposób można śledzić ruch internetowy podczas przechodzenia z jednej strony do drugiej. Brokerzy danych, stosują narzędzia takie jak pliki cookie, sygnały nawigacyjne w sieci Web, znaczniki elektroniczne i wiele innych narzędzi. Ciasteczka, szeroko stosowane na komputerach stacjonarnych, to małe fragmenty kodu upuszczane w przeglądarce użytkownika. ZA Sygnalizator sieciowy to mały przezroczysty obraz graficzny, który jest umieszczony na stronie internetowej lub w wiadomości e-mail i używany do monitorowania zachowania użytkownika podczas przeglądania lub wysyłania wiadomości e-mail

Korzystając z powyższych technik monitorowania, podsumowują, które witryny odwiedzili użytkownicy, za co robili zakupy, o której godzinie możesz robić zakupy i tak dalej.

1] Anonimowe zestawy danych mogą być zanonimizowane

Ponieważ do plików cookie i urządzeń dołącza się więcej informacji, identyfikacja użytkowników staje się łatwiejsza. Dzięki niezbędnym informacjom anonimowe zestawy danych mogą być zanonimizowane. Naukowcy twierdzą, że tylko dwa punkty danych wystarczą do zidentyfikowania ponad połowy użytkowników. Dlatego pośrednicy danych łatwo podają również inne dane osobowe, takie jak dochód, wielkość domu, liczba dzieci, typ nieruchomości — wynajmowanej lub posiadanej.

2] Inne źródła informacji dla brokerów danych

Łatwo dostępne informacje w formie rejestrów rządowych i innych publicznie dostępnych informacji są innymi źródłami źródeł danych dla brokerów danych. Na przykład dział pojazdów silnikowych może sprzedawać firmom zajmującym się danymi informacje, takie jak imię i nazwisko, adres, typy pojazdów, choć tylko w pewnych dozwolonych celach, w tym w celu weryfikacji tożsamości.

Podobnie publicznie dostępne zapisy z głosowania, które zawierają informacje o rejestracji partii i częstotliwości głosowania, można również kupować i sprzedawać z ograniczeniami i tylko niektórym stronom trzecim.

3] Ze smartfona

Większość darmowych aplikacji na smartfony, które z radością instalujesz na telefonie, prosi o pozwolenie na dostęp do książki adresowej lub innych folderów. Dajemy to szybko i szczęśliwie, ponieważ chętnie korzystamy z aplikacji. W ten sposób aplikacje uzyskują dostęp do twoich danych i kradną dane kontaktowe i nie tylko.

Najnowszym przykładem jest popularna aplikacja Sarahah, która przesyła całą książkę adresową — a programista zaakceptował to jako fakt!

Niekonwencjonalni brokerzy danych

Brokerzy danych niekonwencjonalnych to podmioty, które nie zajmują się zbieraniem danych, ale ich podstawowa działalność polega na tym, że mają dostęp do danych wartych miliardy dolarów.

Spójrz:

1] Banki

Wiele naszych poufnych informacji finansowych jest udostępnianych bankom, które przeprowadzamy. Korzystając z ich usług bankowych, jesteśmy zobowiązani do udostępniania informacji, które obejmują,

  • Numer ubezpieczenia społecznego
  • Salda kont i historia transakcji
  • Historia kredytowa i doświadczenie inwestycyjne
  • Adres domu i biura
  • Informacje dotyczące pracy, adresu e-mail, numeru telefonu i innych

Chociaż banki są zobowiązane do przestrzegania Polityki prywatności konsumentów, która wymaga od nich informowania użytkowników o gromadzeniu i wykorzystywaniu danych oraz umożliwienia tym użytkownikom rezygnacji z niektórych, istnieją pętle umożliwiające obejście tego procesu.

Podczas audytów i kontroli kredytowych stron trzecich znaczna część informacji finansowych użytkownika jest udostępniana stronom trzecim, skutecznie przekształcając Twój bank w brokera danych. Banki udostępniają również punkty danych swoich klientów firmom w celu marketingu / poprawy obsługi klienta.

2] Strony społecznościowe

Jeśli coś jest tak bezpłatne, należy zapłacić pewną cenę, a powitanie jest mile widziane dopiero po przekazaniu danych osobowych. Bezpłatny e-mail, bezpłatny system operacyjny, bezpłatna aplikacja do łączenia się z przyjaciółmi i rodziną oraz bezpłatne wyszukiwanie — wszystko to z kompromisem w zakresie danych.

Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, zbierają mnóstwo danych osobowych, w tym grup wiekowych, znajomych i zainteresowań, podczas rejestracji i spędzania czasu na przeglądaniu. Wiele informacji jest gromadzonych bez Twojej wiedzy. Na przykład przyciski „Lubię to” na Facebooku i „Tweetuj” na Twitterze, które większość stron internetowych umieszcza, aby umożliwić odwiedzającym polubienie / śledzenie ich strony, zawiera kod, który pozwala firmom społecznościowym śledzić ruchy użytkowników, nawet jeśli nie klikną tych przycisków .

Google jest zdecydowanie wyszukiwarką nr 1 i innymi bezpłatnymi usługami, takimi jak Gmail, Mapy Google, zaliczanymi do najlepszych i najbardziej preferowanych w branży. Istnieje jednak kompromis w zamian za bezpłatne usługi oferowane przez Google. Wiele twoich danych osobowych jest gromadzonych przez giganta wyszukiwania, aby rozpowszechniać spersonalizowane, ukierunkowane reklamy.

Twoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, informacje o karcie kredytowej, sposób użytkowania, komunikacja z innymi witrynami korzystającymi z AdWords i innych technologii Google, informacje o urządzeniu, wyszukiwane hasła itp. Są gromadzone przez Google, aby uzyskać więcej informacji o Tobie. Google przez Chrome przechowuje również informacje w przeglądarce za pośrednictwem lokalnego magazynu przeglądarki, aby poznać Twoje preferencje.

Serwisy społecznościowe takie jak Facebook i Świergot zbieraj stosy danych osobowych, w tym wiek, znajomych i zainteresowania, podczas rejestracji i spędzania czasu na przeglądaniu. Wiele informacji jest gromadzonych bez Twojej wiedzy. Na przykład przyciski „Lubię to” na Facebooku i „Tweetuj” na Twitterze, które większość stron internetowych umieszcza, aby umożliwić odwiedzającym polubienie / śledzenie ich strony, zawiera kod, który pozwala firmom społecznościowym śledzić ruchy użytkowników, nawet jeśli nie klikną tych przycisków .

Firma Datalogix, zajmująca się gromadzeniem danych konsumenckich, zawarła umowę z Facebookiem, aby sprawdzić, czy użytkownicy Facebooka, którzy widzą reklamy niektórych produktów, ostatecznie kupują je w lokalnych sklepach.

Microsoft musiał wielokrotnie wychodzić i bronić się, jakie informacje zbiera. Firma wyraźnie określa, co gromadzi, w tym imię i nazwisko, dane kontaktowe, dane logowania, dane demograficzne, dane płatności i inne.

Wbrew swojej polityce prywatności, która mówi, że czyta wszystko, firma twierdzi, że nie czyta tekstu wiadomości e-mail, a jedynie linię i treść. Na szczęście nie sprzedaje reklam agresywnie z gromadzonymi danymi.

Branża brokerów danych szybko się rozwija

Według raportu, dane szacowane na rok 2012 pokazują, że branża brokerów danych wygenerowała 156 miliardów dolarów przychodów,”Suma, która jest„ ponad dwa razy większa niż cały budżet wywiadowczy rządu Stanów Zjednoczonych ”. Możesz więc wyobrazić sobie wielkość tego rynku w 2017 roku!

Chociaż w Europie działa wielu brokerów danych, krajobraz europejskiego brokera danych nie jest porównywalny z rynkiem amerykańskim pod względem wielkości rynku. Europejskie przychody dużych brokerów danych, takich jak Acxiom, LexisNexis, stanowią zaledwie ułamek ich ogólnych przychodów.

Firma Acxiom, notowane na giełdzie NASDAQ, robi więcej niż 1,1 miliarda USD co roku oferuje swoje usługi analityczne i jest tylko jedną z wielu innych firm w USA.

Środki ostrożności, które możesz podjąć, aby zapobiec kradzieży danych osobowych

Czy można bezpiecznie powiedzieć, że Twoja prywatność jest wymieniana na pieniądze? Tak oczywiście! Pamiętaj, że żadna bezpłatna usługa nie jest faktycznie bezpłatna. Niektóre ze sposobów, które pozwalają uniknąć kłopotów ze strony brokerów danych, to: surfowanie anonimowo, nie korzystanie ze smartfona, nigdy nie otwieranie konta w kanale społecznościowym i nigdy nie korzystanie z bezpłatnej usługi internetowej — i jest to coś, co może nie być możliwe w dzisiejsze czasy!

Niemniej jednak możesz zrobić kilka rzeczy — użyj oprogramowania VPN, często wyczyść pamięć podręczną Internetu pliki cookie lub lepiej do surfowania w trybie incognito, uważaj na to, co udostępniasz w mediach społecznościowych i uważaj na strony, które „lubisz”. Korzystaj z dobrego oprogramowania zabezpieczającego, aby zabezpieczyć urządzenie i uważaj na informacje, które podajesz online. Pamiętaj o wiadomościach phishingowych, inżynierii społecznej i kradzieży tożsamości.

W miarę możliwości zrezygnuj ze śledzenia lub spersonalizowanych reklam. Możesz dostosować ustawienia prywatności na Facebooku i zatrzymać giganta społecznościowego, aby śledził twoje działania. Widzieliśmy, jak zrezygnować i zatrzymać spersonalizowane reklamy w systemie Windows 10 oraz jak zrezygnować i zachować prywatność podczas korzystania z usług Google.

Podczas instalacji oprogramowania, telefonu iPhone lub aplikacji na Androida należy zawsze uważać na udzielone uprawnienia. Jeśli masz uprawnienia, powinieneś sprawdzić swoje ustawienia i je cofnąć.

Pamiętaj jednak, że cokolwiek zrobisz, nadal będziesz śledzony! Nie ma dokąd iść, nigdzie się ukryć … jeśli jesteś online, bądź pewien, że zostałeś wyprofilowany!

Link do głównej publikacji