Najłatwiejszym i najszybszym sposobem zdalnego sterowania innym komputerem jest użycie TeamViewer. Oprogramowanie jest bardzo przydatne zarówno do celów osobistych, jak i biznesowych i może pomóc w inteligentnym zarządzaniu różnymi sytuacjami bez marnowania czasu.
Ponieważ jednak ustanawia połączenie na odległość przez Internet, TeamViewer może być blokowany przez niektóre programy antywirusowe — pod tym względem rozwiązania bezpieczeństwa mogą postrzegać aplikację jako potencjalne naruszenie bezpieczeństwa, więc blokuje jej dostęp i funkcjonalność tak jak środek ostrożności.
Cóż, jeśli tak się stanie i jeśli nie możesz korzystać z TeamViewer z powodu oprogramowania antywirusowego, nie martw się; możesz łatwo ponownie włączyć program, ustawiając regułę wyjątku w Zaporze. Poniżej zobaczymy, jak wykonać ten proces dla najpopularniejszych programów antywirusowych, które są obecnie używane na platformie Windows 10.
Jak naprawić problem „program antywirusowy blokuje TeamViewer”
1. Bitdefender
- Otwórz Bitdefender na swoim komputerze — kliknij ikonę Bitdefender na pasku zadań.
- Przełącz na Ochrona zakładka (kliknij ikonę tarczy).
- Następnie kliknij Wyświetl moduły połączyć.
- W prawym górnym rogu okna głównego kliknij Ustawienia Ikona.
- Teraz przełącz się na Wyjątki patka.
- Wybierz pozycję „lista plików i folderów wykluczonych ze skanowania”.
- Możesz teraz wybrać Dodaj przycisk.
- Przeglądaj i uzyskaj dostęp do folderu, w którym znajduje się TeamViewer — upewnij się, że wybierasz zarówno funkcje skanowania na żądanie, jak i podczas dostępu.
- Kliknij Dodaj i zapisz zmiany.
- Następnie wybierz Lista procesów wykluczonych ze skanowania i wybierz plik wykonywalny .exe TeamViewer i Zezwól na jego dostęp.
- Zapisz zmiany i zrestartuj system Windows 10 na końcu.
- Teraz powinieneś być w stanie korzystać z TeamViewer bez dalszych problemów.
2. Kaspersky
- Uruchom Kaspersky na swoim komputerze — kliknij jego ikonę na pasku zadań.
- Z głównego interfejsu użytkownika dostęp ogólny Ustawienia.
- Następnie idź i wybierz Dodatkowy.
- Odebrać Zagrożenia i wykluczenia — to pole powinno znajdować się w prawej ramce okna głównego.
- Kliknij na Skonfiguruj reguły wykluczeń połączyć.
- I tutaj możesz wybrać typ pliku, który chcesz dodać do listy wykluczeń zapory.
- Dodaj TeamViewer i zapisz zmiany.
- Po zakończeniu uruchom ponownie urządzenie, a następnie przetestuj funkcjonalność TeamViewer.
- CZYTAJ TAKŻE: Zdalne urządzenie lub zasób nie akceptuje połączenia: 4 sposoby na naprawienie tego błędu
3. Avast
- Otwórz Avast, a następnie podnieś Ustawienia.
- Przełącz na Generał zakładkę z lewego panelu głównego okna.
- Tam możesz uzyskać dostęp do funkcji Wykluczenia, z której możesz dodać określony program i utworzyć regułę zapory.
- Tak więc skorzystaj z karty „ścieżki do plików” i dodaj ścieżkę do TeamViewer.
- Teraz program zostanie wykluczony z przyszłych procesów skanowania Avast.
4. Avira
- Otwórz Avira na swoim komputerze.
- Iść do Menu a następnie podnieś Konfiguracja.
- Następnym krokiem jest wybranie ochrona internetowa funkcja.
- Link Reguły aplikacji powinien zostać wyświetlony w następnym oknie; Uzyskać dostęp do niego.
- Ustawienia zapory są teraz dostępne.
- Aby dodać TeamViewer do listy wykluczeń, kliknij opcję Zmień parametry.
- Na liście dozwolonych programów można znaleźć wpis TeamViewer; upewnij się, że masz dostęp do tego programu.
- Zapisz zmiany i ciesz się.
5. AVG
W systemie AVG można łatwo dostosować regułę zapory dzięki bardziej intuicyjnemu interfejsowi użytkownika:
- Tak więc uruchom AVG i kliknij w głównym interfejsie użytkownika Zapora ogniowa sekcja (ostatnia z prawej).
- Kliknij ikonę Ustawienia i podnieś zaawansowane ustawienia z wyświetlonego podmenu.
- Zostanie teraz wyświetlone okno AVG Internet Security.
- Stamtąd przełącz na Aplikacje zakładka — drugie pole znajdujące się w lewym panelu.
- Jeśli TeamViewer nie ma na liście, kliknij przycisk Dodaj.
- Przeglądaj i dodaj ścieżkę TeamViewer i wybierz plik wykonywalny dla swojego programu.
- Po zakończeniu kliknij przycisk Utwórz.
- Zamknij ustawienia zapory i sprawdź, czy można teraz korzystać z TeamViewer.
- CZYTAJ TAKŻE: Problemy z wysoką rozdzielczością DPI pulpitu zdalnego w systemie Windows 10 [Poprawka]
6. Norton
- W głównym oknie Norton kliknij zaawansowane.
- The Zapora ogniowa pole powinno znajdować się w lewym okienku — kliknij je.
- Teraz kliknij ikonę ustawień odpowiadającą Blokowanie aplikacji.
- W Ustawieniach blokowania aplikacji kliknij przycisk Dodaj aplikację.
- Jeśli TeamViewer nie jest wyświetlany, kliknij Inne i przedłuż swoje wyszukiwanie.
- Podnieś aplikację TeamViewer w oknie dialogowym Wybierz aplikację.
- Po zakończeniu kliknij Wybierz.
- Na koniec wybierz Gotowe i uruchom ponownie.
7. Windows Defender
- Otwórz Windows Defender — uruchom pole wyszukiwania (kliknij ikonę Cortana) i wejdź do Windows Defender.
- W głównym oknie antywirusa kliknij Wirus Ochrona przed zagrożeniami.
- Następnie przejdź w kierunku Wirus Ustawienia ochrony przed zagrożeniami.
- Kliknij Dodaj lub usuń wykluczenia.
- Dodaj TeamViewer do listy wykluczeń, aby umożliwić ponowne włączenie programu.
- Zapisz zmiany i uruchom ponownie.
- To wszystko.
Wnioski
W ten sposób możesz dodać nową regułę zapory sieciowej, aby ponownie włączyć dostęp TeamViewer w systemie Windows 10. Mamy nadzieję, że teraz powinieneś mieć możliwość zdalnego dostępu do innych urządzeń za pomocą TeamViewer, nadal korzystając z ulubionych rozwiązań antywirusowych.
Jeśli masz pytania związane z samouczkiem, który został wyjaśniony powyżej, nie wahaj się i podziel się z nami swoimi przemyśleniami — możesz to zrobić, wypełniając poniższy formularz komentarza.