Błąd usuwania odmowy dostępu podczas uzyskiwania dostępu do plików lub folderów w systemie Windows

Czasami może wystąpić problem z niemożnością otwarcia, dostępu lub pracy z plikami i folderami. Prosta wiadomość, która miga na ekranie komputera, gdy próbujesz to zrobić, brzmi: ‘Brak dostępu’. Może to wystąpić z jednego lub więcej z następujących powodów:

  1. Własność folderu mogła ulec zmianie
  2. Nie masz odpowiednich uprawnień
  3. Plik może być zaszyfrowany
  4. Plik może być używany
  5. Plik może być uszkodzony
  6. Profil użytkownika może być uszkodzony

W takim przypadku możesz nie być w stanie otwierać, pracować, uzyskiwać dostępu, edytować, zapisywać lub usuwać pliki i foldery. Takie problemy są zwykle spowodowane problemami z uprawnieniami, uszkodzonymi kontami użytkowników, a nawet uszkodzonymi plikami. Widzieliśmy już kilka kroków rozwiązywania problemów i co zrobić, jeśli podczas usuwania plików lub folderów pojawi się błąd Odmowa dostępu. Ten post przedstawia kilka dodatkowych kroków rozwiązywania problemów. Oto, co możesz spróbować rozwiązać problem i wrócić do pracy.

Błąd odmowy dostępu podczas uzyskiwania dostępu do plików lub folderów

Uruchom sprawdzanie błędów dysku

Uruchom CheckDisk lub sprawdzanie błędów dysku w Windows 8. W Windows 8 Microsoft przeprojektował narzędzie chkdsk — narzędzie do wykrywania i naprawiania uszkodzeń dysku. W systemie Windows 8 Microsoft wprowadził system plików o nazwie ReFS, który nie wymaga offline narzędzia chkdsk do naprawy uszkodzeń — ponieważ działa on zgodnie z innym modelem odporności i dlatego nie musi uruchamiać tradycyjnego narzędzia chkdsk.

Przejmij na własność plik lub folder

Jeśli zaktualizowałeś swój komputer do innego lub najnowszego systemu operacyjnego, takiego jak Windows 8, prawdopodobnie niektóre informacje o Twoim koncie mogły ulec zmianie w trakcie tego procesu. Jeśli tak jest, możesz nie mieć prawa własności do niektórych swoich plików lub folderów. Więc weź własność na pierwszym miejscu. Jeśli to nie pomoże, możesz rozwiązać problemy z uprawnieniami do plików i folderów w systemie Windows.

Plik lub folder może być zaszyfrowany

Metoda szyfrowania jest najlepsza, aby zapewnić ochronę przed nieautoryzowanym dostępem do plików i folderów. Jeśli nie masz dostępu do pliku lub folderu, plik może być zaszyfrowany.

Spróbuj wykonać następujące czynności, aby to sprawdzić.

Kliknij plik / folder prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Właściwości. Następnie kliknij kartę „Ogólne” i naciśnij przycisk „Zaawansowane”.

Zaawansowane atrybuty

Odznacz pole „Szyfruj zawartość, aby zabezpieczyć dane”. Jeśli okaże się, że pole wyboru „Szyfruj zawartość w celu zabezpieczenia danych” jest zaznaczone, będziesz potrzebować certyfikatu do odszyfrowania pliku i otwarcia go. Możesz go uzyskać od osoby, która zaszyfrowała folder.

Zobacz to, jeśli zobaczysz, że niespodziewany błąd uniemożliwia zmianę nazwy wiadomości folderu.

Powiązane teksty:

  1. Odmowa dostępu. Zaloguj się z uprawnieniami administratora i spróbuj ponownie
  2. Lokalizacja jest niedostępna, odmowa dostępu
  3. Odmowa dostępu, nie masz uprawnień dostępu na tym serwerze.
Link do głównej publikacji