Czasami może wystąpić problem z niemożnością otwarcia, dostępu lub pracy z plikami i folderami. Prosta wiadomość, która miga na ekranie komputera, gdy próbujesz to zrobić, brzmi: ‘Brak dostępu’. Może to wystąpić z jednego lub więcej z następujących powodów:
- Własność folderu mogła ulec zmianie
- Nie masz odpowiednich uprawnień
- Plik może być zaszyfrowany
- Plik może być używany
- Plik może być uszkodzony
- Profil użytkownika może być uszkodzony
W takim przypadku możesz nie być w stanie otwierać, pracować, uzyskiwać dostępu, edytować, zapisywać lub usuwać pliki i foldery. Takie problemy są zwykle spowodowane problemami z uprawnieniami, uszkodzonymi kontami użytkowników, a nawet uszkodzonymi plikami. Widzieliśmy już kilka kroków rozwiązywania problemów i co zrobić, jeśli podczas usuwania plików lub folderów pojawi się błąd Odmowa dostępu. Ten post przedstawia kilka dodatkowych kroków rozwiązywania problemów. Oto, co możesz spróbować rozwiązać problem i wrócić do pracy.
Błąd odmowy dostępu podczas uzyskiwania dostępu do plików lub folderów
Uruchom sprawdzanie błędów dysku
Uruchom CheckDisk lub sprawdzanie błędów dysku w Windows 8. W Windows 8 Microsoft przeprojektował narzędzie chkdsk — narzędzie do wykrywania i naprawiania uszkodzeń dysku. W systemie Windows 8 Microsoft wprowadził system plików o nazwie ReFS, który nie wymaga offline narzędzia chkdsk do naprawy uszkodzeń — ponieważ działa on zgodnie z innym modelem odporności i dlatego nie musi uruchamiać tradycyjnego narzędzia chkdsk.
Przejmij na własność plik lub folder
Jeśli zaktualizowałeś swój komputer do innego lub najnowszego systemu operacyjnego, takiego jak Windows 8, prawdopodobnie niektóre informacje o Twoim koncie mogły ulec zmianie w trakcie tego procesu. Jeśli tak jest, możesz nie mieć prawa własności do niektórych swoich plików lub folderów. Więc weź własność na pierwszym miejscu. Jeśli to nie pomoże, możesz rozwiązać problemy z uprawnieniami do plików i folderów w systemie Windows.
Plik lub folder może być zaszyfrowany
Metoda szyfrowania jest najlepsza, aby zapewnić ochronę przed nieautoryzowanym dostępem do plików i folderów. Jeśli nie masz dostępu do pliku lub folderu, plik może być zaszyfrowany.
Spróbuj wykonać następujące czynności, aby to sprawdzić.
Kliknij plik / folder prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Właściwości. Następnie kliknij kartę „Ogólne” i naciśnij przycisk „Zaawansowane”.
Odznacz pole „Szyfruj zawartość, aby zabezpieczyć dane”. Jeśli okaże się, że pole wyboru „Szyfruj zawartość w celu zabezpieczenia danych” jest zaznaczone, będziesz potrzebować certyfikatu do odszyfrowania pliku i otwarcia go. Możesz go uzyskać od osoby, która zaszyfrowała folder.
Zobacz to, jeśli zobaczysz, że niespodziewany błąd uniemożliwia zmianę nazwy wiadomości folderu.
Powiązane teksty:
- Odmowa dostępu. Zaloguj się z uprawnieniami administratora i spróbuj ponownie
- Lokalizacja jest niedostępna, odmowa dostępu
- Odmowa dostępu, nie masz uprawnień dostępu na tym serwerze.