Błąd 651, Modem (lub inne podłączone urządzenia) zgłosił błąd

Jeśli pojawi się błąd 651, modem zgłosił błąd w systemie Windows 10/8/7, co oznacza, że ​​wymagany plik sterownika systemu nie został uruchomiony. Opis, który zawiera komunikat o błędzie, brzmi głównie tak: Błąd 651: Modem (lub inne podłączone urządzenia) zgłosił błąd. Najlepsze jest to, że nie musisz się tym martwić. Istnieje wiele sposobów naprawienia błędu 651 w systemie Windows 10.

Błąd 651 Modem zgłosił błąd

Błąd 651 Modem (lub inne podłączone urządzenia) zgłosił błąd

Przed rozpoczęciem, jeśli korzystasz z dowolnej sieci VPN, odinstaluj oprogramowanie VPN, a następnie uruchom ponownie komputer, aby sprawdzić, czy działa poprawnie. Jeśli to nie pomoże, czytaj dalej.

1] Ponownie zarejestruj plik raspppoe.sys

Raspppoe.sys to plik sterownika mini-portu Windows RAS PPPoE, który pozwala komputerowi komunikować się ze sprzętem lub podłączonymi urządzeniami. Jeśli wystąpi jakiś problem związany z jego działaniem, pojawi się błąd.

Spróbuj ponownie zarejestrować plik, a następnie sprawdź. W tym celu kliknij Start, aw oknie wyszukiwania wpisz „cmd”. Kliknij opcję prawym przyciskiem myszy i wybierz „Uruchom jako administrator”.

Następnie w otwartym oknie poleceń wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter.

regsvr32 raspppoe.sys

Po zakończeniu uruchom ponownie komputer, aby umożliwić wprowadzenie zmian i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

2] Uruchom ponownie router / modem

W przypadku problemów z routerem czasami ponowne uruchomienie lub ponowne uruchomienie routera może pomóc w rozwiązaniu tych problemów. Możesz tego spróbować, wyłączając router na 5–10 minut. Jeśli masz połączenie LAN, możesz odłączyć kabel na 5-10 minut. Następnie włącz router lub podłącz kabel LAN z powrotem do urządzenia i sprawdź, czy błąd 651 nadal pojawia się na ekranie komputera, czy nie.

3] Użyj najnowszych sterowników modemu

W Menedżerze urządzeń odinstaluj i ponownie zainstaluj modem. Albo pobierz i zainstaluj najnowszą wersję sterowników ze strony producenta i sprawdź, czy to pomaga

4] Zresetuj TCP / IP lub protokół internetowy

Zresetuj TCP / IP do wartości domyślnych za pomocą narzędzia NetShell.

5] Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią

Otwórz stronę Narzędzia do rozwiązywania problemów z ustawieniami, uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią i sprawdź, czy to Ci odpowiada. Albo otwórz pole Uruchom, wpisz następujące polecenie i naciśnij Enter:

msdt.exe / id NetworkDiagnosticsNetworkAdapter

Spowoduje to otwarcie narzędzia do rozwiązywania problemów z kartą sieciową.

6] Wyłącz funkcję automatycznego strojenia

Automatyczne dostrajanie systemu Windows w systemie Windows 10

Funkcja automatycznego dostrajania w systemie Windows poprawia wydajność programów odbierających dane TCP przez sieć. Po wydaniu systemu Windows 7 funkcja ta została udostępniona programom korzystającym z interfejsu programowania aplikacji Windows API (WinINet) dla żądań HTTP. Niektóre przykłady programów korzystających z WinINet do ruchu HTTP to Internet Explorer, Outlook i Outlook Express. Jeśli więc masz z tym problem, możesz zauważyć błąd. Wyłącz funkcję automatycznego dostrajania w systemie Windows 10, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem.

Daj nam znać, jeśli coś Ci tu pomogło.

Link do głównej publikacji