Dropbox wprowadził wczoraj nową funkcję żądania plików dla darmowych i profesjonalnych kont, która pozwala żądać plików od innych użytkowników serwisu, a nawet od osób, które nie mają jeszcze konta na stronie.
Do tego czasu trzeba było używać innych środków komunikacji. Być może wykorzystałeś do tego pocztę e-mail, czat w serwisach społecznościowych, rozmowę telefoniczną lub osobiście poprosiłeś o pliki.
Wykonuje również pracę, ale po złożeniu wniosku zawsze wymagana jest dodatkowa praca. Musisz na przykład uzgodnić platformę udostępniania żądanych plików, a przesyłający musi Cię o nich poinformować lub musisz aktywnie monitorować pamięć.
Nowa funkcja żądań plików Dropbox upraszcza sprawę, przynajmniej jeśli jesteś klientem Dropbox. Proces rozpoczyna się w witrynie Dropbox, w której możesz tworzyć nowe żądania plików po zalogowaniu się na swoje konto.
Tam znajdziesz nową opcję utworzenia żądania pliku. Kliknięcie przycisku otwiera prosty wielostronicowy formularz, którego używasz do utworzenia żądania.
Dodajesz informacje o żądaniu, np. zdjęcia z urodzin, zadania, dokumenty służbowe i lokalizację zapisywania w Dropbox na pierwszej stronie.
Dropbox sugeruje automatyczne utworzenie nowego folderu o nazwie takiej jak żądanie i umieszczenie go w nowym folderze „żądania plików” na koncie. Możesz jednak zmodyfikować folder, aby zamiast tego wybrać inną lokalizację zapisu.
Po dokonaniu wyboru nastąpi przejście do drugiej (i ostatniej) strony procesu tworzenia. Znajdziesz tam link do żądania pliku, który możesz udostępnić odbiorcom, lub alternatywnie opcję wpisania nazwisk lub adresów e-mail, aby poinformować adresatów e-mailem o żądaniu.
Gdy odbiorca żądania otworzy łącze, wyświetli się następujący ekran.
Podkreśla tytuł udostępniania, informację, że tylko użytkownik, który zażądał plików, może je zobaczyć, a także opcję wyboru plików, aby udostępnić je temu użytkownikowi.
Możesz wybrać jeden lub wiele plików z systemu lokalnego i otrzymać prośbę o wypełnienie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail (tylko jeśli nie jesteś zalogowany w Dropbox).
Kliknięcie lub dotknięcie opcji przesyłania powoduje przesłanie plików na konto Dropbox użytkownika. Utworzenie konta Dropbox nie jest wymagane przed wysłaniem plików, ale po przesłaniu plików Dropbox wyświetli formularz rejestracji, aby użytkownicy mogli zarejestrować się w usłudze przechowywania plików.
Pliki są natychmiast dostępne w wybranej strukturze katalogów konta, od którego zostały poproszone.
Żądania pozostają otwarte, co oznacza, że pliki można przesyłać wiele razy za pomocą tego samego linku. Możliwe jest jednak zamknięcie wniosków w dowolnym momencie.
Odbywa się to na stronie żądań plików w Dropbox, która zawiera listę wszystkich otwartych i zamkniętych żądań. Kliknięcie otwartego żądania wyświetla opcje jego edycji. Jeśli wybierzesz tę opcję, możesz zmodyfikować tytuł i folder żądań, a następnie zamknąć wniosek, używając nowego przycisku wyświetlonego na stronie.
Nowa funkcja żądania Dropbox może poprawić żądania plików w zależności od tego, jak były wcześniej obsługiwane. Ta funkcja może korzystać z kilku dodatków, które nie są obecnie dostępne, takich jak opcja, aby uczynić ją jednorazową operacją lub ograniczyć czas przesyłania okna, aby zamknąć je automatycznie po pewnym czasie.
Podsumowanie
Nazwa artykułu
Jak poprosić o pliki na Dropbox
Opis
Dowiedz się, jak korzystać z nowej funkcji żądań plików Dropbox do żądania plików od innych osób korzystających z usługi.