Podczas próby dodania metody PIN do Windows Hello na komputerze z systemem Windows 10 może pojawić się kod błędu 0x801c004d. Ponownie, w innym przypadku, jeśli spróbujesz użyć istniejącego kodu PIN, może pojawić się błąd 0x80070490 — Nie rozpoznany. Jeśli otrzymujesz te błędy, oto kilka zaleceń, które pomogą Ci złagodzić problem.
Błędy Windows 10 Hello 0x801c004d lub 0x80070490
Windows Hello oferuje szybszy dostęp do komputera. Możesz zalogować się na urządzenia z systemem Windows 3 razy szybciej niż hasło, używając:
- Aparat (umożliwia rozpoznawanie twarzy)
- czytnik linii papilarnych
Tak czy inaczej, Windows Hello rozpoznaje cię natychmiast.
W rzadkich przypadkach mogą pojawić się błędy. Dziś omawiamy rozwiązania następujących błędów:
- 0x80070490 — Nie rozpoznano, PIN i odcisk palca nie są już opcjami logowania
- 0x801c004d — Nie można zarejestrować urządzenia w celu użycia kodu PIN do logowania
Jeśli pojawi się którykolwiek z tych błędów, oto co zrobić:
- Sprawdź dostępność aktualizacji systemu Windows
- Spróbuj ponownie utworzyć kod PIN
- Sprawdź usługę izolacji klucza CNG
- Zresetuj TPM
- Utwórz nowe konto użytkownika.
1] Sprawdź dostępność aktualizacji systemu Windows
Urządzenie może nie być w stanie zaktualizować się do najnowszej wersji systemu Windows 10 z kilku powodów, co może powodować błędy. Tak więc, aby spróbować to naprawić, przejdź do Ustawień i wybierz sekcję „Aktualizacja i bezpieczeństwo”. Tam kliknij „Aktualizacje systemu Windows” w lewym okienku i Sprawdź dostępność aktualizacji. Po zainstalowaniu uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy możesz dodać kod PIN.
Jeśli powyższa metoda nie daje wyników, przejdź do następnej metody.
2] Spróbuj ponownie utworzyć kod PIN
Wyloguj się, zaloguj i spróbuj ponownie utworzyć kod PIN. Jeśli to nie pomoże, uruchom ponownie urządzenie, a następnie spróbuj ponownie utworzyć kod PIN.
3] Sprawdź usługę izolacji klucza CNG
Ta usługa przechowuje i używa długowiecznych kluczy w bezpiecznym procesie zgodnym z wymaganiami Common Criteria. Problem z tym związany może być przyczyną problemu.
Usługa izolacji klucza CNG jest hostowana w procesie LSA. Usługa zapewnia izolację procesu klucza dla kluczy prywatnych i powiązanych operacji kryptograficznych zgodnie z wymaganiami wspólnych kryteriów. Usługa przechowuje i używa długowiecznych kluczy w bezpiecznym procesie zgodnym z wymaganiami Common Criteria.
Więc sprawdź, czy Usługa izolacji klucza CNG jest uruchomiony, a typ uruchomienia jest ustawiony na „Ręcznie (wyzwalany)”.
Naciśnij kombinację klawiszy Win + R, aby otworzyć okno dialogowe „Uruchom”. W pustym polu wpisz „Services.msc” i naciśnij Enter, aby otworzyć Menedżera usług.
Teraz poszukaj usługi „CNG Key Isolation”.
Kliknij go dwukrotnie, aby otworzyć pole właściwości izolacji klucza CNG, a następnie w „Typie uruchomienia” wybierz „Ręcznie”. To jest ustawienie domyślne. W przypadku ustawienia Wyłączone może powodować problemy.
Uruchom ponownie komputer raz i sprawdź, czy możesz dodać kod PIN.
Jeśli ustawienie opcji Ręcznie nie pomaga, możesz ustawić opcję Automatycznie, a następnie kliknij przycisk Start, a następnie sprawdź, czy pomógł.
4] Zresetuj TPM
Możesz zresetować TPM lub uruchomić Clear-TPM i sprawdzić, czy to pomoże.
5] Tworzenie nowego konta użytkownika
Jeśli którakolwiek z powyższych metod nie działa, możesz utworzyć nowe konto użytkownika, wykonując czynności opisane w temacie „Utwórz lokalnego użytkownika lub konto administratora w systemie Windows 10” i sprawdź, czy możesz dodać kod PIN z tego nowego konta użytkownika.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, być może jedna z tych wskazówek pomoże Ci naprawić błąd PIN systemu Windows 10.